lars_k
Forumsvar skapade
-
Efter denna vindtorka tänker jag faen veckopendla till
Klitten varje helg om det blåser där men inte här.
Så vi ses kanske i bølgerne. Kristflygare
är ju gjutet på en god prognos. -
Ja, de hinner ju ändra prognoserna femtielva gånger innan dess men Klitten kan ju funka iaf…
-
Vinden kommer i Juni och kulminerar vid midsommar. Sen ganska dött fram till slutet augusti. April och Maj helkassa med ostvind. Samma visa varje år…
Åk till skåne och kör på ostan, det gör jag. -
Nä vinden la sej igår. Men väl i tisdags med hyfsat tryck i en åskby några repor innan det la sej totalt.
Nu får det fan slå om till väst snart så det blir lite stabilare vindar… -
Det är väl bara min arbetsgivare som försöker skydda oss anställda mot diverse olämpligt material som tydligen förekommer på nätet.
Jag kommer iaf in på surfzone…än så länge… =) -
Kolla vad jag fick när jag skulle in på din sida Börje:
”Forbidden
You were denied access because:
Access denied by WebWasher DynaBLocator content category. The requested URL belongs to the following category: Erotica and Sex.”Haha….har du mycket naket eller är det kanske den frekventa förekomsten av bilder på gummidräkter?
-
Jag sprayade på olja som man har till cykelkedjor. Gick fan så mkt lättare att dra efter det. Men den oljan försvann rätt snabbt, så man får göra det rätt ofta om man bryr sej.
-
Mitt tips: 85 litarn, 4.7 och 5.8. (5.3:an är mkt tveksam i det gänget…)
-
Kan han inte skrota 70 litarn också om han skrotar småseglena?
Jag hade endast en bräda på 83 liter, 5.3 och 4.5, en mast, en bom nu senast i SA. Med detta täckte jag in vindar mellan 9-20 m/s (asplatt riggat 4.5…). Packningen vägde 23 kg… -
Hehe. Nä jag åkte hem samma dag, men jag borde ju stannat till idag och sovit över hos mina föräldrar i Åhus. Eller kanske hos nån studentska i Lund förstås… Hade blivit fin surf idag också…
Blev en lång dag, men med 4 timmar på vattnet var det värt resan. Och skaune är ju såå najs. -
Abbekås var inget episkt direkt. Bra tryck dock i 5.3. Uppåt midjehöga vågor och cross-on. Gick bra att rida lite om man hittade rätt. Och fina hoppramper att flyga på. Perfekt för en svulten västkustare som jag…
Här hittar Arnout nåt litet gött: -
Om du gillar AHD och vill köra både i vågor och freestyle också kan ju en Attitude wave 55 eller 58 vara ett alternativ. Är mer åt freestyle/wave hållet än Mauiforcen. Bredare och rakare. Bättre för svenska segvågor. Och kort =)
(Fan att det inte kan komma lite västvind så jag får testa vågridning med min 55:a…)