Forumsvar skapade

Sida 237 av 321
  • lars_k

Medlem
    20 april, 2004 vid 09:38 som svar på: NYHET till fenboxen, US Quicklock

Grymt smart. Jag ska genast skaffa fil och gängtapp. Kör du rostfritt eller mässing? Vilken tjocklek?

• lars_k

Medlem
    20 april, 2004 vid 09:07 som svar på: GUN Helix 125???

Ahh. Tänkte inte på att brädan var så billig. Då har du ju helt rätt. I reda pengar förlorar han ju inte mer än om han köper en ”märkesbräda” av årets modell…
    Men kanske en ny fjolårsbräda av känt märke för vrakpris beställd i Tyskland (tex Keppler) kan vara ett bättre alternativ.
    Och hur ofta reklamerar man en ny bräda? Förutom fraktskador borde det vara extremt ovanligt. Jag tycker inte svårigheten att reklamera är ett så tungt skäl att inte beställa från Tyskland.

• lars_k

Medlem
    20 april, 2004 vid 07:19 som svar på: GUN Helix 125???

Är antagligen en mkt bra bräda men kan vara svårsåld på beg marknaden i Sverige. Men tänker du ha brädan många år så gör det ju inte så mkt. Och begmarknaden är ju iofs helt sjuk i vilket fall som helst…

• lars_k

Medlem
    20 april, 2004 vid 06:39 som svar på: Största freestyleseglet?

Knappt 75 kg. Jag brukar plana när ingen annan gör det, haha. Antagligen för att jag är lång också så jag får ut min tyngdpunkt en bra bit. Då kan jag köra stora segel trots låg vikt. En teori bara… 😛

• lars_k

Medlem
    19 april, 2004 vid 17:30 som svar på: Största freestyleseglet?

Jag kör ett 7.1 som störst på min Skate 64 (112 liter). Känns jävligt stort men jag planar tidigt iaf, redan neråt 6 m/s. Och sätter duckgipparna med det oxå. Det är jag grymt stolt över (är i princip enda ”tricket” jag sätter…).
    Men ett så stort segel är nog rätt onödigt. På dina 105 liter ska du nog inte ha större än 6.7…

• lars_k

Medlem
    19 april, 2004 vid 08:46 som svar på: Surfspots i Göteborg för östlig vind

Rak Ost är svårt. Jag har dock fått ett tips en gång på Norra Björkö. Var och kollade där en gång utan att segla. Såg sjysst ut. Annars funkar Sillvik jävligt bra på NO och som Glenn sa Fotöbron vid SO.

• lars_k

Medlem
    19 april, 2004 vid 06:40 som svar på: Mast, Luff och andra benämningar

Tjena.
    Seglet ska riggas på en 370-mast med MCS 27 eller IMCS 12.
    IMCS 12 verkar lågt iofs. En 370:a brukar numera ligga på
    IMCS 16-17. Att rigga ditt segel på en 430-mast med en massa förlängning i variotoppen funkar förvisso men seglet kommer att kännas skit. Masten är alldeles för styv vilket gör att riggen inte flexar som den ska. Draget blir väldigt mkt på/av. En investering i en 370 -mast vore inte fel men mot det står väl att det mkt sällan blåser 4.0….men att ha full kontroll när det blåser pung är inte dumt.

• lars_k

Medlem
    18 april, 2004 vid 19:00 som svar på: Hårdhet på mast?

Har masten rätt längd är det ju stor chans att den har rätt styvhet. Måste du förlänga något eller sticker den ut i toppen? Sticker den ut i toppen kan den vara för hård.
    Men som sagt. Du får inte ut max prestanda ur seglet om du kör gammal mast. Synd på ett så grymt segel.
    Om du köper ny mast välj en under 2 kg. Då hamnar du på minst 50% kolfiber. Köp gärna begagnat men kolla efter jack och skador. Lite sliten i ytan efter bommen är dock OK.

• lars_k

Medlem
    18 april, 2004 vid 15:10 som svar på: Störande jobbigt

Jävla skitsegel.

• lars_k

Medlem
    16 april, 2004 vid 13:52 som svar på: Klagshamn? Freestyle i Skåne?

Jaha. Nu small det till i klagshamn. Coolt. Ungefär som CapeDoctorn… =)

• lars_k

Medlem
    16 april, 2004 vid 10:48 som svar på: Haga Park i helgen?

Ja för fan, jag dyker nog upp om det blåser.

• lars_k

Medlem
    16 april, 2004 vid 09:19 som svar på: Mindre kända vågsegling/surfingspots

Jag tror det är här. Verkar bra med fritt blås mot väster…

• lars_k

Medlem
    16 april, 2004 vid 08:46 som svar på: Haga Park i helgen?

Kolla westcoastprognosen för söndag Basse! Torkelstorp kan gå av på sydostan. Satsar jag på iaf… Bränn inte bensin i onödan, tänk på miljön! 😛

• lars_k

Medlem
    15 april, 2004 vid 20:29 som svar på: Vilken bräda ska man välja… *DELETED*

Hmm. Är inte helt säker på att 8’11” är en vågis trots allt. Känns för stor för det. Det finns ju ”Naish Freeride” brädor också har jag för mej.
    Någon kanske vet? 😛

• lars_k

Medlem
    15 april, 2004 vid 20:01 som svar på: Mål inför säsongen…

Framåt och bakåt. I år igen…

Sida 237 av 321
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA