Forumsvar skapade

Sida 245 av 321
  • lars_k

Medlem
    10 mars, 2004 vid 14:14 som svar på: Vilken Vågbräda ???

Jo, en allround är nog bäst som 1:a vågis. Men när man hoppat och bränt lite fram och tillbaka ett tag kommer man slutligen fram till att vågridning är störtskönt och då är det en riktig vågis som gäller.
    Joina oss i Åsa nångång när det trycker på från VSV-V så ska du få rida vågor och knäcka fenor så det står härliga till.

• lars_k

Medlem
    10 mars, 2004 vid 13:58 som svar på: Gun loop C100, 4m i gbg – testrigga/segla?

Brorsan kör en Loop C100 400 till 5.3 och 4.5. Du kanske kan testa rigga med den nångång. Vi kör ofta vid Åsa stenudde…

• lars_k

Medlem
    10 mars, 2004 vid 10:41 som svar på: GUN Sails, är dom ok eller??

Jag kör deras MC-vågsegel. Är mkt nöjd, särskilt med tanke på vad jag gav för dem. Runt 2000 kr för nya 04:or =)

• lars_k

Medlem
    10 mars, 2004 vid 10:38 som svar på: Vilken Vågbräda ???

Har inte orkat sätta in en annons än. Ska sälja lite andra prylar också. Jag mailar lite bilder ikväll.

• lars_k

Medlem
    10 mars, 2004 vid 10:23 som svar på: Vilken Vågbräda ???

Jovisst. Allround i all ära, är kanske bäst för sverige. Men är man stenhårt inne på att rida vågor är det faktiskt motiverat med en riktig renodlad vågis också.
    Förra säs hade jag 25-30 dagar med 1.5-3m vågor och oftast sideshore här på våra västkustspots. Jag red vågor för glatta livet. Jag vill ha en riktig vågis iaf…
    Vill man mest hoppa och tricka i Apel kanske en freestyle-wave är bättre.

• lars_k

Medlem
    10 mars, 2004 vid 09:48 som svar på: Vilken Vågbräda ???

Köp min Fanatic Goya 255 ’02. 83 liter och 55 bred. Funkar skitbra i Apel, Ringenäs och Stenudden. Jag kör mkt på dessa spots =)

• lars_k

Medlem
    9 mars, 2004 vid 20:51 som svar på: Extremt offtopic! MEn måste veta!

Nä. Centern var ju mot… 😛

Eller egentligen var det ju inget parti-val. Stora delar av sosseriet var ju också öppet emot till fetknoppens stora förtret.

• lars_k

Medlem
    9 mars, 2004 vid 20:32 som svar på: Extremt offtopic! MEn måste veta!

Center-kärringen var visst mot också har jag för mej.

• lars_k

Medlem
    9 mars, 2004 vid 13:20 som svar på: Imponerande topphastighet i test.

1 mph = 0.869 knop
    39.1 mph = 34.0 knop

Helt OK speed iofs men en bra bit till rekordet…

• lars_k

Medlem
    7 mars, 2004 vid 15:06 som svar på: hmmm. freestyle wave

I sverige kommer jag att använda 5.3 ca dubbelt så ofta som 4.5. Men båda segel behövs. Även 4.0 de 4 till 5 dagarna per år man inte vill stå på stranden och glo.
    Förresten köpte jag senaste SURF idag där de testar Gun MC. Får betyg helt i nivå med NP Search eller North Instinct trots att det kostar 150 Euro mindre. Knappast testvinnare men klart prisvärt och skönt onshore-segel enl SURF. Köp! =)

• lars_k

Medlem
    6 mars, 2004 vid 20:00 som svar på: pads

I en surfshop…?

• lars_k

Medlem
    6 mars, 2004 vid 19:57 som svar på: hmmm. freestyle wave

Hehe. Japp precis. Har jag också funderat på. Det verkar som de har blandat ihop seglena totalt. Impact som bra onshore-segel med mjuk profil som ”dämpar” vindbyar…när det egentligen är en ”hård” stabil profil och buk man vill ha i vindbyar. Jag blir fan inte klok på det testet jag heller. De skriver också att MC är mer ”hardcore” utrustat med mer X-ply etc…är ju tvärtom.
    Återigen bevis för att man ska läsa tester med en nypa salt…

• lars_k

Medlem
    6 mars, 2004 vid 18:30 som svar på: hmmm. freestyle wave

Jodå. Jag är riktigt nöjd med mina MC:s. Sköna onshore segel med stabil tryckpunkt och bra bottendrag. Stort trimområde, bara att justera uthalet in eller ut. Körde dessa i Sydafrika i vintras. Funkade fint.
    Men om du ska köra freestyle/wave eller freeride kanske Target är riktigare. Ännu stabilare buk och snabbare segel. Mer allround och lätthanterligt än MC:t.
    Du får helt klart mycket segel för pengarna. Kvalitén på sömmar och material är det heller inget fel på.

• lars_k

Medlem
    6 mars, 2004 vid 15:46 som svar på: competition wave stroppar

Stropparna skruvas i speciella insatser, som är laminerade i brädan. Hålen går ej igenom insatserna in i kärnan eller laminatet. Så det är ingen risk att det läcker in vatten.

• lars_k

Medlem
    6 mars, 2004 vid 13:17 som svar på: hmmm. freestyle wave

Man kan nog säga att vill du:
    – bränna fram och tillbaka i vågorna, ladda på en fett hopp ibland, tricka lite (vulcanos, willys etc…), rida vågor backside ibland – Köp en Freestylewave eller freewave.
    – snabb segling fram och tillbaka i hög fart, ladda hopp då och då, göra utdragna tyskgippar i hög fart. Du vill ha en snabb bräda som gippar, accar och planar lätt – köp en mindre freeride.
    – Rida vågor i cross-on till sideshore, trycka på i snäva bottensvängar, göra slashiga cutbacks, hoppa högt och loopa etc – köp en riktig vågis. Ju duktigare du är desto mindre bräda i förhållande till din vikt. Men börja med en på ungefär lika många liter som du väger i kg (lägg gärna på 5 liter till – plusvolym är inte fel…).

Sida 245 av 321
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA