lars_k
Forumsvar skapade
-
Nä. Ingen kramp alls eftersom all neopren i ”greppet” är bortklippt…
http://www.surfzone.se/forum/showflat.php?Cat=&Board=Konfen&Number=179261&Forum=konfen&Words=biltema&Match=Entire%20Phrase&Searchpage=0&Limit=25&Old=1month&Main=179237&Search=true#Post179261 -
Jo, jag var nog radikalast. Det var 2 kitare också långt inne vid stranden. Vetifan vad de höll på med. De hade säkert inte lika kul som jag iaf…
Så du åker till Maui nästa vecka? Fan va gött =) -
Biltema har ett par billiga neoprenhandskar för fiske etc. Kostar 130 kr. De har jag klippt upp lite grann i handflatan för att få bra grepp. Skyddar fint mot vindens kyleffekt. Värmer såklart inget om man badar. Men jag vattenstartade bara en gång på 2 timmar så det var lugnt. 5 v i SA har tydligen gjort mej enormt ståsäker =)
Iofs fegade jag och laddade inga bakåtar och sånt dumt… -
Jag frös ingenting på vattnet, det blev dock lite kallt när jag bytte om efteråt…Köp ett par neoprensockar och biltemahandskar och stick ut och kör järnet! =)
-
En AHD Attitude wave 55. Nästan identiska mått och vikt som EVO 74 Wood. Kort och brett. Najs.
-
Jorå Borje!
Var ute 2-3 timmar i strålande sol. Hade hela apelviken för mej själv, en ovanlig lyx =)
Halvfjöntigt drag i 5.3 men vafan det planade ju hela tiden. Haha vilken go bräda jag köpt. Känns liten och stor samtidigt. Planar lika lätt som min 83l Goya men känns mkt mindre när man får upp farten. Grymt popp i hoppen och återfår farten snabbt efter att ha landat på tailen. Kort och brett funkar. Ola ljuger fan inte =) Återstår ett test i lite brutalare förhållanden i Åsa eller Ringenäs. Gick knappt att rida idag. För fjöntigt och rak onshore… -
Jaså. Här är det halvklart. 2 plus enligt Onsala. Har droppat till 10 m/s…hoppas det håller sej där så det blir 5.3 iaf.
-
Lite dåligt att de inte har några bilder och spec på sina brädor…Eller finns det kanske på nån annan sida?
-
Gött! Bara det blåser nångång så ska jag oxå ut =)
Vad är det för yta på insidan av handsken i greppet? Gummi eller väv?
Jag funderar på handbollsklister eller nåt så att handsken biter sej fast i handflatan. Största problemet verkar vara att handen glider mot handskens insida…Men JULA-handsken verkar ju lovande! =) -
Vad har du för bräda? Tar den en 6.4?
-
JApp. Är det inte en Fanatic-logga på käpan?
-
Rena brudmagneten verkar det som.
-
400 mast från 4.0 till 5.8…smidigt.
-
Förstår inte era problem. Jag har flextid och missar inte många vinddagar. =)
-
Jag köpte mina i en dykbutik. Sen dess har jag aldrig fryst om fötterna. Varmt och gott. Dock bör dina neoprenskor nog vara något stora så sockarna får plats utan att det känns trångt. Kör några varv silvertejp runt benet också så det inte läcker in. Fel innan de är 1.5 mm, inte 2.0 mm. Dessa:
http://www.dykupp.se/Prodinfo.asp?Prodid=111