lars_k
Forumsvar skapade
-
Jag säljer mej till rika gamla tanter.
-
lars_k
Medlem13 november, 2003 vid 12:50 som svar på: långa vågridningar?? jobbigt att kryssa tillbaka??Gutt..Jag laddar med surfklipp på kvällarna nu. Framåtförsöket ska komma 1:a dan därnere. Det är ju för fanken babordhopp och allt.
Det fina är att det är extremt mycket på jobbet nu så veckorna flyger. Känns inte långt till 14:e Dec för mej =)
Då ses vi därnere! -
lars_k
Medlem12 november, 2003 vid 15:02 som svar på: Klittmöller nu i helgen, plats finns… *DELETED* *DELETED*Bör vara OK än så länge. Är ca 10 grader i vattnet enl DMI, och ska bli nära 10 grader i luften också. Inte värre än Åsa sist och det var inga problem… Men det får nog bli sista resan till klitten för i år känns det som…
-
lars_k
Medlem12 november, 2003 vid 14:37 som svar på: Klittmöller nu i helgen, plats finns… *DELETED* *DELETED*Magnus brukar hålla koll på mej i Åsa. Känns tryggt.
Har du filmkamera så ta med den för fanken. Så kan vi lägga in en skrytfilm på ftpn sen. -
lars_k
Medlem12 november, 2003 vid 13:22 som svar på: Klittmöller nu i helgen, plats finns… *DELETED* *DELETED*Du kan hänga på nästa gång. Jag behöver nån som håller koll när jag råkar illa ut i vågorna… =)
-
Helvette! Nu ringer jag och avbokar sydafrikaresan….
-
Trots ett antal alpresor har jag bara upplevt puder kanske 5 dagar, resten har det varit isig pist eller snömodd. Halvkul med bräda. Bäst har nästan lilla Hundfjället varit en helg när vi prickade in ca 2 dm nysnö. Låter löjligt, men faktiskt sant. =)
Hoppas man får uppleva 3-4 dm puder nångång… -
Snowboard är så beroende av snöförhållandena… Men det finns inte så mycket som slår att dra på nerför en alpsida i 2 dm orörd puder. Rätt lik känsla som vågridning i stora vågor… Vindsurf i fetvågor slår dock allt.
-
Det var en vindsurfare som fick benet avbitet i El Yaque eller Margarita förra året, har jag för mej. Men han måste ha ramlat rakt på en haj. Kanske bet den mer reflexmässigt för den blev skrämd, inte för att få föda.
Att windsurfa i hajvatten är väl att leva med en kalkylerad risk, precis som att flyga eller åka bil.
Men att vara rädd för en hajattack i sverige är nog liiite överdrivet =) -
Säjer det samma…Onödigt att skrämma upp folk i onödan. Men mina vattenstarter kommer att gå jävligt snabbt i SA. Sist tänkte jag på haj hela tiden så fort jag hamnade i vattnet, gick inte att släppa. Patetiskt.
-
Känner igen det där med full spetta i bottensvängen och tappa all fart innan man möter läppen. Men det är jävligt gött när man får till svängen riktigt lay-down, känns radikalt. Men det räcker med lite chopp för att få en ur balans. Fan vilka wipeouts jag har fått i cross-on bottensvängar =) Mjuk i knäna gäller.
Har också gått över mer till att gå upp och ”hänga” lite på vågen backside och sen droppa ner i bottensvängen. Funkar bättre men känns inte lika radikalt. Men ju mer onshore, desto mer måste man nog göra på det viset för att inte hamna åt helvette för långt framför vågen.
Fan va kul det är med vågridning… =) -
Att vara en liten sketen prick omgiven av feta vågor och yrande skum och ha fullt tryck i riggen. Adrenalinkicken när man laddar ett högt hopp en sån dag går inte att beskriva…Fan, kan det inte blåsa snart =)
-
Jo, en Goya PM (02-03 iaf) är rätt snabb jämfört med andra vågisar, som t.ex rena Mauibrädor. Är ju rätt stor skillnad mellan olika ”rena” vågisar också faktiskt.
Tror en Goya FW 85 blir mkt bra om du ska börja köra vågor, och den funkar i stora vågor också. Kläppe körde en sån i Trollis, kolla bilder på surfersparadise.nu (ölands norra udde 13/10). Han verkar mkt nöjd iaf. =) -
Funderar lite på sveriges ”sega” förhållande. Typiskt i sverige är kanske cross-on i apelviken eller ringenäs med 4.5-5.0. I cross-on är det tycker jag bra tryck i vågorna, mkt bättre än i ren sideshore. Dessutom kan man inte ”stänga av” trycket i riggen helt i bottensvängen. Detta gör att jag trots att jag ligger och carvar med mkt framfotstryck ofta hamnar för långt framför vågen. Får upp en djävulsk fart alltså. En ännu snabbare bräda, typ freestyle-wave eller freewave, tror jag inte skulle funka bättre… Däremot på Åsavågen, som kan vara riktigt seg, särskilt när man är något underrigad, kan en freewave vara mkt bättre för att komma igång på vågen och behålla farten.
Dessutom för backfoot-ridning bör en freewave vara mkt bättre än en ren wave.
Men ju mer onshore, vind och framfot, desto mer ren vågis, skulle jag tro. Eller är jag helt fel ute, Ola? -
Vill du rida vågor – köp en ren vågis.
Ska du köra i vågorna, hoppa och bränna omkring – freewave troligtvis.
Fast om du ska behålla din JP-freestyle kanske det är bättre i vilket fall att köpa en ren vågis. Blir mer komplett brädlinje då. Och kommer du till oss på westcoast ibland så vill du ha en ren vågis. Här rider vi feta vågor i side- till side-on titt som tätt. Visst är förhållandena inte som WA eller likn. Men det funkar.
Jag skulle inte vilja ha nåt annat än en ren vågis iaf.