Forumsvar skapade

Sida 315 av 321
  • lars_k

Medlem
    11 februari, 2003 vid 10:20 som svar på: Hjälp! Skate 61 eller 64?

Låter vettigt! Det blir en 64:a, jag är nu övertygad.
    Vad gött det ska bli med lite nya grejer, det får bli en tidig (och kall…) premiär i år, huhu.

• lars_k

Medlem
    10 februari, 2003 vid 21:30 som svar på: Hjälp! Skate 61 eller 64?

Spock & volcano kanske inte är ett hopptrick nej, man glider nog mer runt. Spinnloopar o likn kanske man ska avhålla sej från på fettot. Iofs brädan är ju lätt så det kanske funkar det också…Jag får väl prova helt enkelt.
    ”Go big or go home” som det så käckt heter. Det är väl bara att foga sej =)

• lars_k

Medlem
    10 februari, 2003 vid 20:16 som svar på: Hjälp! Skate 61 eller 64?

Tack Andreas. Det lutar åt 64:an, är bara rädd att den kommer att kännas extremt fet eftersom jag är van vid vågförhållanden och små brädor. Men jag vill ju surfa så mkt som möjligt. Att den är stor och stabil kommer nog vara en fördel för att lära sig de flesta tricken. Hopptricken när man flippar runt brädan kommer antagligen att vara svårare att lära sig med den stora brädan…eller?
    Känns optimalt med 81 l vågis från 4.0 till 5.7 sedan 112 l från 6.3 till 7.1. De stora freestylebrädorna ser så extrema ut bara…
    Jag har redan ett 6.3 freezone men ska köpa ett 7.1 freezone också.

• lars_k

Medlem
    4 januari, 2003 vid 12:54 som svar på: Kappsegla bräda!

Hehe, rätt kul. Bara inte nån nybörjare tror det är detta som gäller…
    Jag vaxar inte min bräda (de har ju grepp nuförtiden). Däremot borde man kanske rengöra den nångång. Undersidan ser lite pissgul ut. Har antagligen åkt igenom ett oljebälte 😛
    Nån kanske har nåt tips (läste nånstans att oxalsyra skulle funka…)?

• lars_k

Medlem
    4 januari, 2003 vid 11:07 som svar på: Kappsegla bräda!

Jag är mycket tveksam. Kan du inte ge ett smakprov först…

• lars_k

Medlem
    3 januari, 2003 vid 16:46 som svar på: Halmstad Windsurfing (Offical)

Ja, mer bilder tack. Är ännu inte övertygad om att Halmstad är så bra som ni påstår… wink.gif
    Lägg gärna till lite inspirerande bildtexter också (var, vem, vad händer…osv).

• lars_k

Medlem
    3 januari, 2003 vid 15:44 som svar på: Tält till kombi

”Husvagn-Svensson AB”…hehehe…

• lars_k

Medlem
    3 januari, 2003 vid 09:16 som svar på: Halmstad Windsurfing (Offical)

Hur är det med övriga spots? Haverdal, Tylösand, Båstad och utåt på halvön? Är det inte lönt att bry sej? Det är Vilshärad, Ringenäs eller Dogshit (hmm reningsverksvatten…) som gäller? Ska helt klart testa lite Halmstadsurf till sommaren. Apelviken är för överbefolkad de bra dagarna, dessutom alltid nästan onshore och styrbordshopp…

• lars_k

Medlem
    3 januari, 2003 vid 08:14 som svar på: Halmstad Windsurfing (Offical)

Snygg sida, bra spotguide med fina bilder!
    Ajaj, jag ser två rivaliserande vindsurfargäng i Halmstad, dels ni, dels Börjes gäng. Snart får vi väl läsa om hemska gängbråk (vem tog vågen först, etc…).

• lars_k

Medlem
    1 januari, 2003 vid 18:53 som svar på: Ngn som har testat följande brädor?

Håller med. Min 76 l vågis känns perfekt för segling på västkusten, skulle t.o.m kunna tänka mej en något mindre, runt 70 l. Man vill ju ha så liten bräda som möjligt för hoppen och vågridningen. Jag kan ta ett 6.3 kvm freestyle segel på min 76 l vågis, känns väl inte helt perfekt men det fungerar. Optimalt är 4.5-5.3 segel, då känns den perfekt. Nu väger jag iofs lite mindre än adde, ca 78 kg.
    Att komma upp i planing är mycket en teknikfråga, och med liten volym får man lirka och pumpa lite mer och utnyttja vågorna. Väl i planing uppskattar man ju den lilla volymen.

• lars_k

Medlem
    1 januari, 2003 vid 12:13 som svar på: Naxos i september

Jag har luffat runt i cykladerna i september 00 och 01, en vecka varje gång. Tyvärr var det inte mycket vind men det fanns annat att göra. Bäst är Juli-Aug när den nordostliga ”meltemin” är mer säker. Nåt som funkar bra tycker jag är att ta en billig flygstol (restplats ibland mindre än 1200 kr) till Santorini, sedan ta båt därifrån till t.ex. Naxos.
    Boende fixar man när man kommer fram, i hamnen finns gott om rumsraggare. Ska du surfa kan du bo billigt i Naxos stad. Det finns ett surfcenter med uthyrning 500 m från staden söderut längs beachen. Surfingen är rätt platt, iallafall innanför revet. Det finns en öppning i revet och utanför blir det bump/jump när det blåser bra. Längre söderut finns ändlösa sandstränder, en uthyrare finns också där, ca 10 km från staden. Du kan ju hyra en moppe för att komma dit. Vinden är mer side-off här så det blir plattvatten.
    Annars kan du också fundera på Paros, på ostsidan finns det ett surfcenter vid ”Golden Beach”, där lär det bli bra vågor, side-sideoff.

• lars_k

Medlem
    31 december, 2002 vid 13:37 som svar på: DET KOMMER NU

Gött att lägga det här skitåret bakom sej. Gott nytt på dej knege.

• lars_k

Medlem
    31 december, 2002 vid 09:18 som svar på: Val av segelstorlekar

Kläm in en 5.3:a också vetja. Det behövs tätare steg när storlekarna blir mindre.

• lars_k

Medlem
    30 december, 2002 vid 22:35 som svar på: Brädhjälp för bövelen

Måste du bara ha en bräda? Du kan ju få 2 bra brädor begagnade för en hyffsad peng. Normalt blåser det bra här på västkusten, 10+ m/s är inget ovanligt när lågtrycken passerar och då vill du inte ha ett stort schabrak under fötterna. Själv har jag bara en vågis på 76 l. Funderar dock på en större freestyle för att öka surfdagarna. En beggad Score 111, Skate 63, Twintip L eller likn. Med 7 kvm segel planar man i sjöbrisen på försommaren. Vill du bränna rakt fram är nog en freeride på 110-120 l bättre. Men som sagt, en vågbräda är ett måste, beror på vilken nivå du är på iofs…
    Du behöver 2 brädor hävdar jag bestämt =)

• lars_k

Medlem
    30 december, 2002 vid 21:40 som svar på: Snyggaste bilden…

Fasen det ser grymt ut. Farligt också med de vågorna och stenig botten (stenen som tittar fram), eller…?

Sida 315 av 321
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA