mag
Forumsvar skapade
-
WaveOne är en riktigt lyckad shape i alla storlekar! Hade själv en small och har inte hört någon negativ kommentar om någon storlek, XS-L.
De var större i volymen än vad specen angav, ca 5 liter läste jag i en tysk test. Kanske därför du gillade den, förutom att shapen var grymt fin. Snabb, lättplanad, svänger bra och är ändå rätt lugnt i vattnet.
-
Helvete vad avundsjuk jag blir!
🙂
Nu borde väl till och med 08-orna tystna om Torö= störst, eller? 😉
Mer konkurrens behövs, det är klart./Magnus
-
Några tillverkare gör som du säger och har mer lättvindsorienterade bottenformer på de större storlekarna, men jag tror inte alla gör så. Några har samma rockerkurva genom linjen.
När vinden saknas räknas endast flytkraften men så fort du har vind ha bredden oehört stor betydelse för planingen.
De minsta stubbisarna ligger väl på ca 68-72 liter (undantag Evo62) medan e traditionella minstingarna ligger på 61-64 liter. Jag tror rent generellt att de som köper traditionella vågbrädor är duktigare rent tekniskt och därför kan de köra mindre brädor och köper dessa. Jag tror inte det säljs speciellt många brädor i den minsta storleken dock. Stubbiesseglaren oftare är medelduktig och kan behöva lite storleks marginal, dvs större storlekar.
I år har ju flera tillverkare minskat våglinjen med en brädstorlek, troligtvis pga kostnad vs försäljningvolym.
/Magnus -
Speciellt inte skönt att få den i huvudet då revet är ett par decimeter under ytan. Både rakad och klippt på alla håll!
/Magnus
-
Det står en del i Stormriders Guide. Tror hajarna 🙁 mest håller till på västra sidan, och mesta surfingen på östra. I sydost finns grymma vågställen och nordost lite mer allround. Har mest vind på maj-sept och mest vågor samma tid. Finns ett par surfcenter.
Vågorna i sydost-sydsidan har lockat mig länge men det är ett riktigt äventyr att resa runt, och det tar tiiiid att resa. På önskelistan i alla fall.
/Magnus
-
Jojo!
Som du ser på bilderna så var det inget vidare, hahahahahaha!
😀 Lite svalt om händerna men grymt fint!
/Magnus -
Grymt nice!
Och jag som satt på väg hem från Tyskland hela dagen och inte fick segla alls, snyft 🙁Gött att få se er belöning i alla fall!
/Magnus -
Pengar saknades och antalet prenumeranter minskade när intresset vek. Ola H & Co gjorde ju ett grymt fint försök i förra året att skapa en tidning och gav ut 2 nr(?) av V/WindsurfingEurope, men det är tufft att få ekonomi i det hela. Plus att du kan ju fråga dem hur mycket jobb det är att göra en tidning!!!
/Magnus
-
Har för mig att det krävdes rejält med vind länge, typ uppåt 20 så som han skriver händer det inte ofta alls tyvärr. De skrev om förhållandena efter att filmen kom ut förra året. Bra klipp i de vågorna!!!
/Magnus
-
Att ha en pappa som är pensionär och surfar är grymt inspirerande för oss alla. 🙂 Tack för den!
Sen är jag grymt inspirerad av alla småbarnaföräldrar som får till mycket surftimmar! Att de bara hinner med att ens tänka på surf! Att de sedan dessutom åker till Maui är ju helt ofattbart tungt, eller hur?
Dessa två, pensionärerna och barnföräldrarna, ger oss alla hopp och inspiration oberoende av ålder!!!
/Magnus
-
Snyggt!
Och man ser att det inte blåser speciellt mycket eftersom gässen saknas. Då krävs teknik för att göra det så bra. Och lite punsch i vågen Go go go.
/Magnus -
Tyvärr kan jag inte hänga på er!
Måste åka till Wales och cykla mtb 😉 Men det kanske är tack vare mig som ni får vind (även) denna gång.Ride on!
/Magnus
-
Jepp, Mackans tempo och tryck och Jeppes glädje inspirerar. S… Staffan likaså. Apelviken vimlar av grymma seglare.
tyskar och danskar i Danmark är alltid kul, Sand, M Björnå, F Noer, L Pedersen m fl.
På Maui kan du ta vem som helst. Att dela vågorna med dem är oförglömligt; Robby1111, Angulo, Sean, Kevin, Levi, Jennifer HH, Anders you name it.
I WA har jag sett obeskrivligt stilig och radikal vågridning av Pat Redman & Scotty.
-
ohhh ahhhh ooohhh!
Den värmde gött på fredagseftermiddagen.
Jag vill jag vill jag vill.
Billigt att bo i bussen när man väl är där. Hmmmmdrömma blir man bra på den här hösten! Fast, Minnet sitter tack och lov kvar från förra helgen. 🙂
/Magnus -
Då får väl jag tippa på Levi då! När han får till det kombinerar han Kevins och Kaulis stil till en skön upplevelse. Men han håller sällan en hel tävling, i frisegling är han däremot helt grym, vilket iofs båda de andra också är. Jämnast är väl Kevin mn som sagt, Det blir tuff konkurrens.
/Magnus