Forumsvar skapade

Sida 135 av 145
  • marden

Medlem
    31 oktober, 2006 vid 22:01 som svar på: Sätta i nya stroppluggar…

jag flyttade stropparna på min hs i vintras o då borrade jag ett 15mm hål rak ner något djupare än skruvlängden sen gröpte jag bort frigoliten under laminatet ytterligare ca 15mm runt om i hålet sen gjöt ja i hålet en blandning av epoxi glas o frigolitsmulor efter att det härdat borra ja ett nytt hål för skruven mitt i
    jag vill inte påstå att det va det bästa sättet att göra nya stropphål men så gjorde jag o det verkar som det funkat bra efter en sesse.möjligen att epoxi blandning kunde varit bättre me microballonger eller va som nu finns men inte fanns i mitt garage.

• marden

Medlem
    31 oktober, 2006 vid 20:10 som svar på: Brukar ni öppna "luftskruven"?

det va väl en bra sak att den pös då lär väl brädan va tät

• marden

Medlem
    30 oktober, 2006 vid 14:46 som svar på: Lampljus skadligt för segel?

så där hårt jobbar jag för att ta ut mina segel en dag på vattnet, bokar alltid in en kväll på ikea före varje schyst prognos
    skulle nog behövas en jordenrunt resa eller nått liknande för att få upp det i vardagsrumstaket.

• marden

Medlem
    29 oktober, 2006 vid 15:08 som svar på: Vem blir snabbast i helgen?
    getwet wrote:
    CharlieB wrote:
    Vem av speedadrenalinjunkisarna vinner ära och berömmelse i helgens utlovade storm?
    Vore kul att se vem som vågar sticka ut hakan…
    Vem är snabbast under denna säsong (på svenskt vatten):
    1. I skyddat vatten?
    2. På öppet hav?
    3. Åtnjuter störst respekt?

Själv ska jag leta vågor och 25-28 knop räcker gott när vågbergen reser sig…

Må alla få sin del av helgens vind!

C
    Det blev faktiskt jag, mjukvaran visar nämligen 9577.15 knots på 100m. 😉
    kan det vart i kastfallet ja såg:)va väl ca 100m

• marden

Medlem
    29 oktober, 2006 vid 15:05 som svar på: Vem blir snabbast i helgen?
    tbsurf wrote:
    Boman wrote:
    Jaha och nu svamlar man ju riktigt bra här!!! har kollat igenom loggen och hittar inget som är i närheten av 36.9, inte heller dom andra top noteringarna från displayen finns med. låg på 34,4 ett bra tag Vaaaad är nu detta jag satsade allt idag och det gick fort i riktigt bra förhållanden, så trött jag blir.
    Stängde av gpsen vid lunch och längre fika stunder kan detta påverka? eller har jag inte tömt allt ur gpsen,(fortrex 201) vad vet jag!! nu lägger jag prylarna på hyllen för i år och åter kommer -07 då jäälar.

F-n jag som ville ha en 35knop tröja i år, som det ser ut nu så kom jag inte upp i mer än 32knop skämmes tamefan… men det kan omöjligt stämma det gick fortare. har inte tid att pula med det här längre, gonatt.

Hade gött alla speedsters

mvh
    Slowman

Boman
    Jag tror jag vet vad det är, råkade ut för samma sak tidigt i våras

Kolla SETUP /SET UNITS /DISTANCE

Jag är nästan säker på att din gps står på STATUTE istället för NAUTICAL
    vilket betyder vad ?
    seglade boman i +35 eller 32

• marden

Medlem
    27 oktober, 2006 vid 20:44 som svar på: Vem blir snabbast i helgen?

vem blir snabbast i helgen
    jag gissar på ton nipshagen 2sec 50kn desutom me 7,8:)
    http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=user&val=11967&uid=247

• marden

Medlem
    27 oktober, 2006 vid 17:35 som svar på: Vem blir snabbast i helgen?

härligt boman igen dålig höjning me 2kn
    att kalla de skumt kitt va i underkant
    låter som du tar täten i sthlm me omnejd nu spännande att se vad grabbarna från görveln fått ihop skulle tro det gått undan där om dom höll ut till mörkret.

• marden

Medlem
    27 oktober, 2006 vid 16:16 som svar på: sthlm fredag ???

hem kommen från en heldag på torö.
    det blev några nya pb men det räkte tyvärr inte riktigt till för att ta sig uppåt i listan.
    bakom örenudden funkade det riktigt bra på förmidagen innan vinden vred till väst
    kul dag

• marden

Medlem
    27 oktober, 2006 vid 05:28 som svar på: sthlm fredag ???

det ljusnar snart är det någon som kommit på vart man ska i dag än
    edit
    börjar me å dra til torö snart så får vi se om man blåser bort o får leta upp nån mindre vik sen
    lycka till

• marden

Medlem
    26 oktober, 2006 vid 18:20 som svar på: Apropå vind…

jag gissar på att varma vindar är att föredra man behöver mer fart på vinden än kraft skulle ja tro

• marden

Medlem
    26 oktober, 2006 vid 15:20 som svar på: Vem blir snabbast i helgen?

alltid detta nästa vecka eller veckan efter det
    känns sådär med insjösurf imorrn
    men än har jag inte gett upp.

• marden

Medlem
    26 oktober, 2006 vid 15:07 som svar på: Vem blir snabbast i helgen?
    getwet wrote:
    Tror nog att Daniel klipper det här, 37.1 display blir svårt att knäcka……kommer nog att bli en ruggigt bra average. Förvisso display men nya 3.3 programmet brukar vara snubblande nära.

MacTS och jag har två alternativ, varav ett ospelat kort som kanske kommer att testas……Men att ta 37.1, nääää!
    Och Fiskebäck tror jag inte kommer att ta det, och vem vågar dra ut till Knarrholmen i 20ms?
    Känns lite som om det redan vore avgjort. Så varför inte börja om igen…:wink:
    håller med helgen kan ju knappast ha börjat redan.

• marden

Medlem
    25 oktober, 2006 vid 20:44 som svar på: sthlm fredag ???

japp jämt värre jag har också 33,2 på 2sec från skälåker:)
    nu vill ja se en komplett lista från någon som har tid på årsbästan från norrtälje till torö

getwet wrote:
    Just Fituna i år ser ut så här, såvida jag inte läst fel någonstans.

Average
    M Selington 31.74
    P Cullin 31.74

2sec
    M Selington 33.20
    Per Cullin 33.20
    Kan det bli jämnare?

10sec
    M Selington 32.90
    P Cullin 32.40
    500m
    M Selington 31.20
    P Cullin 30.50

Tror det ser ut så, kan ha missat något.

Detta är bara Fituna, har inte kollat Skälåker. Tror att det är de två spoten som levererat mest i år.

• marden

Medlem
    25 oktober, 2006 vid 20:33 som svar på: Tack Torkelstorp!

såg att ni va med i kulingvarning.nu nya film från tt

• marden

Medlem
    25 oktober, 2006 vid 17:34 som svar på: sthlm fredag ???

det låter bra macts
    hoppas bara vi inte tar ut något i förskott nu igen jag har fått get vet virus i Windguru tabellen me tok rött längs ner till höger igen o för mycket väst i vinden för dalarö på fredag.

tänkte sätta upp ett nytt mål för året o va snabbaast på sthlm vatten me omnejd men fick inte klart för mig vem som varit snabbast i år i trakten
    har för mig att johan G va snabb på fituna är det någon som kan bringa klarhet i frågan

Sida 135 av 145
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA