Forumsvar skapade

Sida 115 av 125
  • milkman

Medlem
    30 april, 2006 vid 22:37 som svar på: Nya Cabrinha kiten snart här

Enligt min klocka är det den 1 maj nu. Och av principskäl så tänkter jag börja dagen med att göra nått arbetsrelaterat. Vad kunde då vara bättre än att kolla Contran??!
    Den ser kanon ut ju!
    (edit: og mig till sängs och nyktrade till! Bara att konstatera att humornivån sjunker med vinintaget)

• milkman

Medlem
    29 april, 2006 vid 13:51 som svar på: Kiteworld nov-dec gratis online

Ähh.. Va löjliga ni e.. Tror ni att detta på något sätt skilljer sig från andra tidningar?? Framför allt de i smala sporter.
    Jag tycker bilderna är fina och inspirerande, sen är det ju kul att se de nya prylarna. Skulle jag bara hämta min info här eller på typ kiteforum.com så blir ju omvärldsbevakningen ganska skev 🙂
    Fast det är klart, vore ju skojj ifall något test nån gång uppdagade något negativt om nått.. Det är bara att konstatera att det är samma innehållsvärde som en svensk kvällstidning så kan man uppskatta dem lite i alla fall 🙂

• milkman

Medlem
    28 april, 2006 vid 19:12 som svar på: Ozone Instinct – andra generationen bow/SLE?

Jag håller med Pepä. Det är en klok man!
    I övrigt så kanske det du säger stämmer.. Men jag trodde Skye menade längre än 3 månader när han sa ”sedan länge” och för åtminståne mig är en platt traditionell foil7a lite stor i 20 msek. Har färskt exempel på någon som inte kände sig trygg på en 6:a från 05/06 och fick byta till en Access 8 för att fixa 13msek. Då Skye inte har kiten du nämnde så jag är fortfarande lite impad av att han vågar åka överriggad till tänderna på två ställen i rangen, för jag är inte karln nog till det. Och jag frågade inte vad du skulle för wake Kaj, jag vet att du väljer det bästa tyskarna har för det:)

Jag tror Instincten blir skitbra på några saker men inte på allt, vi får väll se vart den passar bäst/sämst.

• milkman

Medlem
    28 april, 2006 vid 14:39 som svar på: Ozone Instinct – andra generationen bow/SLE?

Ja då måste jag väll gratulera Skye till att vara så pass mycket mer kompetent kitare än oss övriga. Hur många av dina kiter i rangen är bra för wake-style föresten?
    /Jens

• milkman

Medlem
    27 april, 2006 vid 20:33 som svar på: Ljungdalen- Helags + Flatruet

PL Guerilla 12 m, OZ Access 6, OZ Access 8, OZ Frenzy 7,5, Frenzy 5 och Frenzy10 användes den dagen. Åkare mellan 50 och 85 kg ca.
    Ytterligare foto från samma dag:
    PICT0229_JPG.jpg
    Första dagen, så lite vind att det mest vart solande. Men fin dag var det.
    PICT0078_JPG.jpg
    PICT0088_JPG.jpg
    Foto:Nicola Hervy.

• milkman

Medlem
    26 april, 2006 vid 13:04 som svar på: Tjej Helg!!!

Gäller hängandet bara tjejer också?.. Ifall det gäller alla, får man hänga 1 men bli 2? Å vem är den andra?..

• milkman

Medlem
    26 april, 2006 vid 09:33 som svar på: Björkliden i påsk

Fan! Ett till ställe man måste till… Guidar du när jag kommer? 🙂

• milkman

Medlem
    25 april, 2006 vid 20:26 som svar på: skojar han??

Naish element är ju inte direkt jämförbar med en tubkite alls.. konstigt 🙂

• milkman

Medlem
    20 april, 2006 vid 08:58 som svar på: vettigt pris??

edit: DOH, läste helfel ju..

• milkman

Medlem
    20 april, 2006 vid 05:52 som svar på: Hjälp…

Ja titta.. Du är från Umeå 🙂
    Snacka med Langens kite, Peter. Jag vet att han har några lagade kiter hemma. Han åker iofs på dem men kanske ska han sälja dem och då är de säkert billiga.
    I övrigt så ger han bra lektioner vilket är det garanterat snabbaste sättet att komma igång. Och troligen det billigaste då du betalar för kursen och inget mer. Så slipper du köpa fel grejjor och har hittat en ingång till de lokala kitarana

http://www.umea.com/langens-kite (vilken dag som helst så kanske han gör nått åt sidan:) )

• milkman

Medlem
    18 april, 2006 vid 20:50 som svar på: Skulle vilja komma i kontakt med Kitesurfare i Sthlm regionen

Tjena Chris

Hoppa in på http://www.kitenation.se . Det är fler stockholmare där. Du får gärna ringa ifall du inte får hjälp.
    Jens 073-141 19 10
    http://www.ozonekites.se

• milkman

Medlem
    16 april, 2006 vid 12:05 som svar på: Ozone på vatten?! Ny tubkite.
    kristjans wrote:
    Ser bra ut med instinct.. men mitt instinkt undrar en liten sak!!
    Om du tar den her tub kiten med till storulvån och åker på land/snö mm. hur kommer det påverka ozone’s övriga marknadsföring??
    du vet ozone på vintern o lei på sommarn.. hmm

Bara lite funderingar.. o isåfall måste dom duktiga ozone killarna (sigve botnen, chasta o alla dom der) aldrig få åka en instinct på snö, även om den eventuellt visar sig at vara mycket bättre, for isåfall underminerar de väl en redan etablerat marknadsföring, eller…

/Kristjan

Ja, visst ser det bra ut! Test far visa hur bra den ar egentligen. 🙂

Hur kiterna levererar beroende pa teknik borjar ju narma sig varandra. Det ar inte langre sjalvklart att en teknik ar/har battre hanterbarhet/prestanda i luften an nagan annan. Men det finnas andra saker som skilljer kiterna at an hur de beter sig i luften. (ex. ar det enkelt att hantera den ensam, hur mycket packning utover kiten behover man, gar det att relauncha efter att den hamnat i en vag, kan man fa bort all vindfang nar man overraskas av en storm pa 1500 m, relaunchar kiten fran vattnet i kanten pa vindfonstret, gar den att packa ner i turutrustningen osv?) Dessa egenskaper borde ocksa varderas vid val av kite, mot hur den skall anvandas.

For mig passar en till exempel en kite som klarar nagra smavagor och relunchar i vindfonstrets kant pa vatten. Men jag tycker det lika viktigt med nagra av de andra egenskaperna pa fjallet. Idag kan vi dock inte fa ut dessa egenskaper av samma teknik sa fram tills nagon fixat det blir det nog dubbel utrustning for mig.

Jag kan inte riktigt se din poang med Storulvan. Det skulle ju betyda att vi pajjar vart marknadsbudskap ifall vi packar upp en Frenzy07 och demar pa stranden i Habo innan snon faller i host.. 🙂
    I ovrigt har jag inga asikter om vad Sigve och co kor for att vinna Freestyle tavlingarna med feta waketrick, Sa lange det ar Ozone forstass ;). Gissar att de har en massa krav pa egenskaper som ar viktiga men jag tror till exempel inte att storleken pa packningen ar sa himla avgorande vid VM direkt.

/Jens (orsakta aao, konstigt installerad dator de har)

• milkman

Medlem
    14 april, 2006 vid 14:47 som svar på: Ozone på vatten?! Ny tubkite.

Fipplade just ihop den info vi har samt priser mm på sidan. http://www.ozonekites.se
    Saknas lite bilder men de kommer snart. Första Demokiterna är i produktion. Snart ska det testas!

/Jens

• milkman

Medlem
    14 april, 2006 vid 08:18 som svar på: Borgafjäll, spots?

Nop.. Kan inga spots där. Har hört av sportchefen på anläggningen att det skall finnas några fina ställen dock. IFall du hittar några däruppe får du gärna dela med dig! 🙂

• milkman

Medlem
    13 april, 2006 vid 14:18 som svar på: Beachsox!

Vetifan va de beror på.. Men jag får ont i tårna av att se den bilden på tyngdlyftaren!..burr..

Sida 115 av 125
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA