milkman
Forumsvar skapade
-
Jag tycker fanboys ska uttala sig om sina saker och lämna andras utanför, om man inte på allvar vågar sig på en jämförelse.
-
Robban är skön. Bara boka!
-
@sourra 533591 wrote:
…och jag har testat en massa olika brädor – Ug, Lf, Xelerator, Nobile, North, Fanatic osv 🙂
haha…
Sourra är teamåkare åt Falle som Importerar Naish, men inga av de andra märkena. Go figure!Jag har testat Thorn och kan intyga att Nobile och UG, valfri modell är bättre än den brädan. Tex är FreeWave, UG:s vågbräda bättre att poppa – på tippen. Och Nobiles Skim tweakar du bättre i en helt vanlig Railey
Föresten kan du lita på mig! Jag importerar Nobile och UG och hjälper ju bara till på Nybörjarforumet. -
Tack för alla svar. Jag vill helst köra med LF, är ju enda wake-märket som är riktigt aktiva på kitesidan. Å de måste ju sponsras. Så tydligen vill jag ha en reglerbar och ganska mjuk binding? Vilken är det? Synergy?
Skotten.. Tack för den passningen! 🙂 Jag kitar förståss inte så mycket som jag vill, men jag har börjat träna på okrokat så mycket jag kan (fast jag är en riktig kook än iofs). En av grejjorna med att sälja grejjer och ha fet surfbuss är ju att jag får köra the latest and greatest. Klart jag ska köra lite själv också.
Hengo: Bra rundown, det låter som jag antagit rätt. Förutom att mer rocker ger bättre pop. Enligt min teori så borde det bara stämma för riktigt hårda brädor, för då behövs ju rockern för att kunna vända upp brädan fort?
Eller är jag ute och cyklar? (Nu fokuserar jag altså bara på pop)Dadil: Du får väll testa sen 🙂
-
Tar en fråga till…
Vi har tänkt ta med bräda monterad med bindningar i bussen i sommar för dom som vill testa, viken storlek borde vi ha på den? 133 x 42 cm eller 139 x 43 cm
(jag skulle chansa på den sista, men jag är ju inte så het direkt:)) -
Eduhemma nu? Äh, ringer
-
Ingen som känner igen sig? Det stod föresten inte vart det var förståss, jag gissar på sälen!
PS. Dryg Steffo-pimp du är Johan!
Jag skummar nästan all media som kallar sig för nyheter 🙂 -
Mårten och Sam, ni har så rätt 🙂
-
@Yann 532091 wrote:
Tror du menar Edgen?
Vetifan vad jag menade, verkar som jag misslyckades att stava INTE. DOH.
-
Ifall du menar årets Ozone kiter så titta istället på Instinct Light XC som jag skulle beskriva som mest ”All-round” utav dom tre.
Ozone Instinct Sport+ passar wakestyle bäst.Förra året var dock Sport den som var mest all-round tyckte jag.
Försök testa om du kan, jag tror inte heller du kommer få ut mycket av tråden. Eller handla av någon du litar på som känns seriös, ringa alla så vet du 🙂
-
För mig har en Hybrid varit en Bow fast med rak bakkant. (bowpatentet är ju svept bakkant).. Vem vet 🙂
-
Ja, var duktig på att söka på nätet. Jag sökte i vår fula webshop och hitta en ny Ozone Instinct Light II komplett 12m (2008) för 7500 kr och en 137bräda som passar bra till för 3500kr:)
Sen hakar du på oss på en kurs i sommar, vi kör kurser som utgår från Stockholm varannan vecka.
http://www.kitekraft.se -
@ölandstoken 531318 wrote:
Långt ifrån alla ÅF höjer kitepriserna för 2009.
Hela orsaken för många att följa valutan är nog för att betala för mat på bordet när SEK suger. Och för att kunden inte ska betala för mycket när SEK är stark.
De som inte måste höjja när deras inköpspriser ökar måste ju ha haft för högt pris tidigare enligt det resonemanget.Men min mening med inlägget var bara att innan nya inleveranser kommer så finns det kvar kiter prissatta enligt förra året, så har ni tänk köpa i vår. Slå till på dom så sparar ni några tusenlappar. 🙂
-
Jag skulle sikta på PU plast (eller vad det heter, sånt som är i PET flaskor). Går att köpa i skivor, är dom inte för tjocka så kan dom inte spricka föränn det är rejält kallt.