Forumsvar skapade

Sida 52 av 125
  • milkman

Medlem
    16 december, 2008 vid 08:42 som svar på: Halsningar fran Fremantle WA

Har ni plats för en till? Hålle fan på att ge upp Melbourne nu..
    fixar egen bil, men en hörna att sova i vore gött.. Annars kanske det finns nått hostle där man kan låsa in alla grejjorna?

• milkman

Medlem
    15 december, 2008 vid 12:00 som svar på: Har du flugit med BA nu på hösten/vintern?

Jag flög till Australien med BA från Arlanda för nån vecka sen. Hade all gear i Ozones lilla kitebag med 132cm bräda, kite, våtdräkt etc. Dom checka in det som en vanlig väska bara. Inga frågor eller kommentarer. Fast dom var noga på max 23kg. Min vägde 24 så vi fick flytta över 1kg packning till en annan väska (shortyn vart det:) )

• milkman

Medlem
    15 december, 2008 vid 03:26 som svar på: Sälen Weekend 🙂 story

Det ligger ingenting om sälen där heller?:.

• milkman

Medlem
    14 december, 2008 vid 21:51 som svar på: Ozone Instincts Sport färdig

Trimmern är fortfarande över bommen. Yann. inte dra förhastade slutsatser igen! Puh.

• milkman

Medlem
    13 december, 2008 vid 19:56 som svar på: Ozone Instincts Sport färdig

Ser fint ut, Vart är du? 🙂

• milkman

Medlem
    12 december, 2008 vid 16:53 som svar på: Ozone Instincts Sport färdig

Jag hoppas jag inte missförstått nått, men trimmen ska inte vara flyttad… Hoppas hoppas.

• milkman

Medlem
    12 december, 2008 vid 10:18 som svar på: Ozone Instincts Sport färdig
    pjoter wrote:
    ”Gubb, gubbeligubb, volvo etc”

Jag fattar inte din poäng? Byt S-Ingvar och Voven mot kiting så är det ju drömmen. Det är ju precis så jag vill ha det!

Nic wrote:
    Den viktigaste frågan kvartsår dock, hur långt har de kommit med Edgen

Nic, goda nyheter! Den är gubbigare än nånsin!
    Fet kite för ikrokad frestyle och oldschool är ju designmålet som vanligt. Den är som vanligt snabb som fan och leverar höööga hopp med rekord hangtime som förut. Nytt för i år är att den är mer aggresiv även i lägre hastigheter, så de där siningarna som man kunde behöva innan man hade bra fart i brädan ska vara borta. Det gör dessutom att kiten kan köras i lägre vindar även av de som inte vågar ha sjuk fart hela tiden.
    Matt (en av ägarna på Ozone) går från Sport till Edge för första gången så det är ju gott tecken, han delar nog lite åkstil med dig så de passar dig säkert.
    Själv kan jag ju Gubbraila nu och ska lätt fortsätta mixa i och urkrokat så för mig blir det nog Sport. (men jag har ju inte testat än – så det kan sluta hur som helst)

@WakeNils 520674 wrote:

därför jag kör snygga kites…

Haha.. Touché.
    Men tänk på att brudar dras till Porsche och Ferarri också… När såg du sist en ”under 30årig – som absolut inte på nått sätt var lite gubbig” ägare av en sån???

Mera meningslös trivia som som sagt inte behöver betyda nått innan ni testar själva:
    -Tipparna är rejält tunnare i år, mycket lite profil.
    -Dukens infästning i LE sitter längre bak, och LE är större än förra året. Tillsammans ger dom en bättre profil. (tydligen)
    -Designen med mindre paneler som är lite tvärs kiten i framkant är bara ett resultat utav den grafiska desingen på duken. Inget mer, inget mindre.

Körde föresten SportII 9:an här på St.Kilda beach igår. Jag fattar inte varför dom inte bara bytter färger, satte dit en Sourra flag-out och slände på ett nytt årtal. Så sjukt bra redan nu!

🙂

• milkman

Medlem
    11 december, 2008 vid 02:18 som svar på: Nordic Surfers Mag

Matt, jag kommer inte få läsa tidningen föränn jag är hemma igen. Sluta ge mina grejjor till Strulmicke 🙂
    Vi kan ta hans istället, så behöver du bara leverera till ett ställe 🙂

• @Haze 520071 wrote:

Jäklar vilka påhopp mellan Ozone-teamet och Cautionförspråkarna nu.
    Ungefär som mellan Naish och Cabrihna 😉

Nej, nej. Du har missförstått, att ogilla en färg är inget påhopp.
    PS, Jag tycker Cabs tamåkare är ruskigt proffsiga på forum, de verkar klart bäst av dom mest aktiva 🙂

• Haha. Vetifan varför jag trodde att denna tråden skulle vara och iontressant bara för det handlade om Caution. Korkat helt enkelt, hade Glömt bort att det blir personliga påhopp när Cortex är inblandad.. Härligt att någon håller i den gammla steffo ”noll-tolerans” nivån så det blir lite drag!

Keep it up, bra tråd!

• milkman

Medlem
    7 december, 2008 vid 23:46 som svar på: Minikite

Beach kiten fran stadium skulle jag halla mig langt borta fran. Helt baserat pa hur dens er ut pa bilderna 🙂
    Fast sjuuukt billigt, 59kr ar ruggigt billigt

• milkman

Medlem
    5 december, 2008 vid 16:51 som svar på: Minikite

Det finns en 3:a kvar på beggatlagret: Länk till Kitekrafts REA lista

Vi brukar ha den att leka med på land när det precis inte går att kita med vanlig kite. Jag har kört den i 16 m/s med skimboard – inte kul, men det gick. Men den är ju till för när det verkligen blåser så den får jag användingav typ en gång om året, så ofta är den enda alternativet samtidigt som jag är på plats. Ingen gång i år.

• milkman

Medlem
    5 december, 2008 vid 04:58 som svar på: Snowkite efter nyår?

Åk till någon skola och gå en kurs vetja, då får du både bra hjälp och slipper tänka på utrustningen. http://www.kiteakademin.se har många kopplade till sig på nästan alla skidorter och i Stockholm.

Här finns billig utrustning att komma igång med: En Access 10 tror jag finns kvar på beggatlagret: Länk till Kitekrafts REA lista

• milkman

Medlem
    2 december, 2008 vid 23:02 som svar på: Virena. Vart är du?

Ja, jag fick senaste inlägget på resedagboken.
    Facebook, vad är det? Ja just ja, den där sidan som man är anmäld till utan att man vill och som potentiellt äger ditt liv om du blir medlem.
    Eller så är jag gammal bara. 🙂

Hmm.. Det betyder att: hon inte läser på Steffo så ofta som jag gör. Eller
    att Virena inte vill snacka med mig. :/
    Hmm.. Måste förståss vara det första…

• milkman

Medlem
    28 november, 2008 vid 21:08 som svar på: Snowkite efter nyår?

en 9:a är ganska lagom som onekite om det blåser.. Men jag brukar ändå rekommendera en större.. Det är lätt att man hamnar i lite mindre vind och en foil på snö i typ 4 m/s är riktigt fin åkning också.
    Från Ozone är ju Frenzyn uppgraderad med smartare Speedsystem i år, så depowern är bättre. Man har alltid klarat sig på två kiter, men i år tror jag att en 11:a oerhört länge så jag skulle sikta på den.

Fast för den riktigt roliga åkningen är en 9a precis lagom för den kring 75kg.

Och förutsatt att du är där det finns snö så kan du lita på många dagars kiting, du behöver som sagt inte den hårda vinden. Själv åker jag inte till fjällen för anläggningarna längre, i fjällen blåser det alltid (nästan) så jag siktar på kalfjäll med toppar om jag kan komma iväg så långt. Annars är ju Sälen fint som sagt.

Sida 52 av 125
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA