mrmille
Forumsvar skapade
-
mrmille
Medlem1 maj, 2005 vid 22:45 som svar på: Hur många kitesvenskar kör utomlands om vintrarna?Det är ett gäng
Anna S – Takoon/Tablas
Chrille – Tablas/?
Rambo (Hugo) – EH
Anki – ?Det finns fler, vet exempelvis inte om Maccan på EH är sponsrad.
-
Det är…
Da superduper-seeecret-sheep-islandmohahaha
-
Så länge det handlar om LEI/Tube kites spelar det nog mindre roll då det inte är annat än avancerade vindfång (detta är helt 100% sant).
Men naturligtvis skall duken vara slät och fin, om inte är det ju bara skicka tillbaka kiten och kräva en utan. Reklamation kallas det.Vad gäller foils eller ARCs, som då är en vinge, har jag aldrig sett något som liknar ett veck eller annat i duken när dom flyger.
Kanske för att dom kostar mer och har högre krav?
Hur som helst, är produkten inte vad tillverkaren utlovat har man rätt att kräva en ny.
-
Det är klockrent, även om jag föredrar att ladda det från sourceforge.
Hit ska ju jag i en vecka nu

-
-
Jag fick tag på fotografen och har nu en 50×70 kopia hängades här hemma

Rätt skönt med lite omväxling från alla andra bilder med skinande sol och brunbrända ben!
-
Svar till:
Helt grymt!
De gillar jag!
Slängde själv min long jon våtrdäkt för 3 år sedan, den haden jag haft i mååååååånga år!Mer retro tack!
Peter
[/ QUOTE ]
Hehe, tja, du är ju lite till åldern =)
-
jo, dom har fina animationer o så
prognoserna stämmer rätt bra också, dock är det svårt att se exakta lokala prognoser -
det är gött med hood, framför allt om det blåser en del.
medans du är på g kan du skaffa ett par vingar till mössan, sätta fast lite blixtdekaler på våtdräkten och skaffa en cape.
TO THE BATMOBILE!
-
Svar till:
japp i princip! inte helt 90 grader utan kiten lite mer
”in i vinden”… lycka till
[/ QUOTE ]
Dett stämmer så länge du inte har en foil eller ARC. Då bör du ligga runt 45-55 grader. Inte mer, då är risken stor att kiten kollapsar vid launch.
-
Svar till:
Maccan bvorde rita en hel guide!

Sweet info… jag tror att kitekonfen är mera vänlig än w-surf konfen… där hade man fått svaret… ”Satsa på bridge istället” eller nått liknande..
[/ QUOTE ]
Jo, här är vi snälla
Som en stor lycklig familj

-
Det beror på dina förhållanden, dvs vart du bor.
Får vi reda på det blir det lättare =) -