Forumsvar skapade

Sida 157 av 329
  • ola-h

Medlem
    26 oktober, 2007 vid 14:27 som svar på: Onshore Torö

Kan man plocka bort huvan eller är den helt fast? Hur funkar det att segla med huvan ”nedfälld”

• ola-h

Medlem
    26 oktober, 2007 vid 07:49 som svar på: Onshore Torö

Känns ändå lite overkill att köpa med dinbyggd huva, eller? Jag behöver en allround+vinterdräkt som kan kompletera en kortärmad

• ola-h

Medlem
    25 oktober, 2007 vid 14:29 som svar på: Onshore Torö

Oj, oj, oj. Ja, tänk om det stämmer. Då blir det en rätt nice soluppgång på Torö.

• ola-h

Medlem
    25 oktober, 2007 vid 13:47 som svar på: Onshore Torö

Åsa onsdag kväll eller torö torsdag fm, det är frågan… (om nu prognosen håller). Och vart får man tag i en våtdräkt innan dess?

• ola-h

Medlem
    25 oktober, 2007 vid 11:05 som svar på: Intressant artikel om Design of waveboards i Boards Aug

Efter tips från Mag hittade jag min artikel även i SURFs upplaga ”Markt 2008” (sid 6) – i tysk version och med bilder av John Carter. Jag hade skickat den till SURF men sedan inte hört något, men tydligen så ville de ha den i alla fall.

• ola-h

Medlem
    25 oktober, 2007 vid 08:55 som svar på: British Airways förbjuder vindsurfingutrustning

Som Thomas skriver, svaret betyder att man INTE längre kan ta md vindsurfingbrädor (eller spjut). I själva verket innehåller detta svar inget annat än originaltexten från BA som startade denna tråd. Ett standardmeddelande som säkerligen var skrivet redan innan de skickade ut den första pressreleasen.

• ola-h

Medlem
    24 oktober, 2007 vid 08:59 som svar på: quatro

Man får kanske tänka lite annorlunda om man skall anpassa en bräda för Hookipa eller för Apelviken, men samtidigt är är det ofta mindre skillnad än man tror. Men allt sån’t dät har ju Keith och grabbarna koll på. I själva verket säljer de dig nog snarare än ”för snabb” bräda än en ”för svängig” eftersom de inte vill få ryktet om sig att bara göra Hookipabrädor för proffs.

• ola-h

Medlem
    23 oktober, 2007 vid 18:40 som svar på: Dags för ett

Vi spränger bort hela Danmark ned till 200m djup. När i ändå är igång kan vi plocka bort sydnorge med. Det borde förbättra chanserna till bra vågor på västkusten.

Fast ni Speedare vill väl flytta Danmark närmare istället och bara lämna ett glapp på sisådär 3 m. Plattvattensfjompar som ni är. Alla vet ju att alla vågseglare lätt skulle segla över 40 knop om de bara försökte. Ni speedare är ju bara sura att ni inte kan segla vågor, vilket är sysselsättnignen för riktiga vindsurfare.

• ola-h

Medlem
    23 oktober, 2007 vid 09:52 som svar på: Dags för ett

Vafalls, det var inte sök och ersätt utan ett skript som genererar klagotexter från en stor databas.

Och kom nu inte dragande med dina prognoser ingen. Dem har vi sett till leda redan.

• ola-h

Medlem
    23 oktober, 2007 vid 08:07 som svar på: Dags för ett

Kaffepaus. Säkert. Det är väl bara slut på internettiden på Säters slutna där du säkerligen sitter.

• ola-h

Medlem
    23 oktober, 2007 vid 07:29 som svar på: Dags för ett

@joth 423971 wrote:

Tssss…. Jag är snabbare på 500m än dig så … Du kan ju få slicka mina Nocam segel …:tongue:

”Snabbare än du” heter det din illiterata fan.

• ola-h

Medlem
    23 oktober, 2007 vid 06:34 som svar på: Dags för ett

@dr Masse 423888 wrote:

Jag ställer vilka jävla prognoser jag vill.

There’s a question that’s been on my mind lately: Is Dr. Masse so polyloquent as to think that this can go on forever? I mean, both neocolonialism and Trotskyism are forerunners of Dr. Masse’s testy traducements. But first, I’m going to jump ahead a bit and talk in general terms about how everything Dr. Masse tells you is a lie. Then, I’ll back up and fill in some of the details. Okay, so to start with the general stuff, Dr. Masse has deported himself as an enemy of peace and harmony. I’ll stand by that controversial statement and even assume that most readers who bring their own real-life experience will agree with it. At a bare minimum, I am not a robot. I am a thinking, feeling, human being. As such, I get teary-eyed whenever I see Dr. Masse impinge upon our daily lives. It makes me want to shine a light on his efforts to desecrate religious objects, which is why I’m so eager to tell you that only the impartial and unimpassioned mind will even consider that when Dr. Masse was first found trying to equip illogical mythomaniacs with flame throwers, hand grenades, and heat-seeking missiles, I was scared. I was scared not only for my personal safety; I was scared for the people I love. And now that Dr. Masse is planning to give the worst classes of putrid, blasphemous idiots there are far more credibility than they deserve, I’m certainly downright terrified. Is there, or is there not, an obnoxious plot to deflect attention from Dr. Masse’s unwillingness to support policies that benefit the average citizen, organized through the years by unimaginative malefactors? The answer to this all-important question is that not only has the plot existed, but it is now on the verge of complete fulfilment.

Those of us who are still sane, those of us who still have a firm grip on reality, those of us who still aver that the magnitude of Dr. Masse’s lies should disgust anyone who has an even moderate education, have an obligation to do more than just observe what Dr. Masse is doing from a safe distance. We have an obligation to fight for what is right. We have an obligation to step back and consider the problem of his taradiddles in the larger picture of popular culture imagery. And we have an obligation to reach out for things with permanence, things beyond wealth and comfort and pleasure, things that have real meaning.

If I am correctly informed, I sometimes use the hypocorism, ”sick shysters”, when referring to Dr. Masse and his gofers. In any case, what I wrote just a moment ago is not the paranoid rambling of a crafty wacko. It’s a fact. How on earth these dweebs can think of themselves as anything but imprudent snollygosters is beyond me. Dr. Masse just reported that people don’t mind having their communities turned into war zones. Do you think that that’s merely sloppy reporting on Dr. Masse’s part? I don’t. I think that it’s a deliberate attempt to prevent people from thinking and visualizing beyond an increasingly psychologically caged existence. In closing, although this letter has been lengthy there are still a large number of comments about Dr. Masse that I have had to leave aside. I didn’t even begin to mention, for instance, that the more we give him, the more he wants. Anyway, the important point is that Dr. Masse is swinging pretty hard on some slender evidence.

(http://www.pakin.org/complaint/)

• ola-h

Medlem
    22 oktober, 2007 vid 14:03 som svar på: Byta ut Freestyle mot Slalom/Race/Freeride för FART!?

@dr Masse 423298 wrote:

Ha, ha! Har gjort exakt samma sak, fast med 7.6!

Tebaks till freestyleplankan blev det för mig. Fortfarande usel på freestyle, men bättre sommarbräda för vågseglingsträning finns inte.

Och som påpekas i annan plats i denna tråd – för att slå en stor freestyle i tidig planing får man ta till rätt stora grejor.

Dito mig med. Jag har ju möjlight att ha mycket prylar, dvs jag har både stor slalom, liten slalom och stor freestyle i garaget. Som Oscar sa så var stor slalom kanonkul i början, men nu har jag funnit att jag lättvind heller semiguppar med stor freestyle med t ex 7.0 är har hyfsad fart men ändå inte tokdrag med en stor slalom. Det blir liksom inte spännande med slalom förrän det går upp mot 30 knop, tycker jag. Den lilla slalombräda (iS76 för min del, jag väger 70) får dock mycket tid på vattnet och i praktiken tar den tid på vattnet från min stora slalom (mao jag kör heller 76:an med lite taskig fart i vidhålen än 101an med taskig kontroll i byarna) och även från min freestyle (väljer hellre S76+6.6 än freestyle + 5.6 allt som oftast).

• ola-h

Medlem
    22 oktober, 2007 vid 08:23 som svar på: Shortboard SUP?

Aha, vad det din produktion, Calle. Cool.

• ola-h

Medlem
    22 oktober, 2007 vid 07:31 som svar på: Shortboard SUP?
Sida 157 av 329
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA