Forumsvar skapade

Sida 125 av 299
  • ola_p

Medlem
    5 april, 2006 vid 08:30 som svar på: Korta T4:an, några byggtips

Sant. Tejpa bilen är nog bäst iaf..

• ola_p

Medlem
    4 april, 2006 vid 15:09 som svar på: Korta T4:an, några byggtips

är det inte lättare att tejpa sticksågen?

• ola_p

Medlem
    4 april, 2006 vid 12:02 som svar på: Sökes cementgjutande kitesurfare i Skåne

Har ni tummen mitt i handen eller, det måste ni ju kunna göra själva.. bara att knata in på en byggmarknad, köpa lite cement, lägga en platta i däcket så man får en botten i det, ordna nån syrafast pryl att sticka i där man kan knyta fast bojlinan, eller kanske bara ett hål rakt igenom… Eller missar jag nått?

• ola_p

Medlem
    4 april, 2006 vid 09:09 som svar på: Bottendrag?

Tacka vet jag när seglen hade buken längre fram för bättre bottendrag och mer tvist i akterliket för bättre toppfart… Ett par år i rad… 😀

• ola_p

Medlem
    3 april, 2006 vid 19:14 som svar på: Nya handskar…

Låter ju sjukt tjockt… Men får väl ge dom en chans iaf.

• ola_p

Medlem
    3 april, 2006 vid 09:22 som svar på: NP vs Prolimit & Chinook.

Både PL och NP är ju helt i single lined neopren, varmt med man får ju vårda det om det skall hålla, att ha en slitstarkare dräkt under sommarhalvåret när det är lite varmare är ju den bästa lösningen.

• ola_p

Medlem
    2 april, 2006 vid 19:40 som svar på: NP vs Prolimit & Chinook.

Kan inte uttala mig om alubommen, då jag aldrig seglat med den, men chinooks kolbom är helt grym i förhållande till vad den kostar, hyggligt stabilt frontbeslag, som passar på rdm utan shims å skräp.
    Vad gäller neoprenet så känns ju PL som det mer prisvärda alternativet om inte annat, PL skorna är det bästa jag använt helt grymt bra även om mina har gått åt rätt fort. Understället e kalasgött, dräkten e skön, huvan likaså. Har inga chinookmastfötter, så det får någon annan uttala sig om, men jag har inte varit helt nöjd med prydes mastfot (pin) delar som spricker, lossnar å så… Iofs så har ju SP streamlined och liberty….

• ola_p

Medlem
    2 april, 2006 vid 18:07 som svar på: Surfpremiär till midsommar ?????

Ser kyligt ut… Själv planerar jag premiär på sunningen så snart jag fått min dräkt (i veckan hoppas jag) å det kommer lite vind… Finns väl risk att man får väja för isflak, men det får det väl vara värt. 😀

• ola_p

Medlem
    2 april, 2006 vid 16:11 som svar på: Windsurfing wipeouts

Youtube flyter finfint här.

• ola_p

Medlem
    2 april, 2006 vid 15:47 som svar på: Tumvante Öppen eller stängd?

Troligen så kommer det bli NP’s tumhandske (stängd).
    Lätt att få kramp i dom?

Ja, fast det gäller å andra sidan alla vantar… Det handlar om hur bra man är på att avlasta till selen och hur feta underarmar man har.

Har för mig att S.. körde NP handskar som han kladdat neoprenlim i för bättre grepp.

• ola_p

Medlem
    2 april, 2006 vid 13:41 som svar på: Nya handskar…

vet att surfbutiken har tagit hem dom. Har beställt ett par och kommer med utlåtande när jag testat.

• ola_p

Medlem
    2 april, 2006 vid 13:38 som svar på: Brädseglarförbundets hemsida…

Man tycker ju att det kunde stått rätt sak i mailet iaf… Men det ordnar dom väl förhoppningsvis så småningom, om dom nu vet om det vill säga…

• ola_p

Medlem
    2 april, 2006 vid 11:12 som svar på: Windsurfing wipeouts

Det är ju wipeout sekvensen från polakow rullen.
    Som iofs e en av de bättre rullarna..

• ola_p

Medlem
    2 april, 2006 vid 09:46 som svar på: EN LITEN TASER FRÅN ELyAQUE

Gött sugen på plusgrader nu..

Här är faktiskt hela 5 grader varmt… Fast vad hjälper det när alla bohusläns långfärdsskridskoåkare susar omkring på viken utanför…

• ola_p

Medlem
    2 april, 2006 vid 09:08 som svar på: EN LITEN TASER FRÅN ELyAQUE

Fan vad gött ni har det. Fet film.

Sida 125 av 299
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA