ola_p
Forumsvar skapade
-
Sant. Tejpa bilen är nog bäst iaf..
-
är det inte lättare att tejpa sticksågen?
-
Har ni tummen mitt i handen eller, det måste ni ju kunna göra själva.. bara att knata in på en byggmarknad, köpa lite cement, lägga en platta i däcket så man får en botten i det, ordna nån syrafast pryl att sticka i där man kan knyta fast bojlinan, eller kanske bara ett hål rakt igenom… Eller missar jag nått?
-
Tacka vet jag när seglen hade buken längre fram för bättre bottendrag och mer tvist i akterliket för bättre toppfart… Ett par år i rad… 😀
-
Låter ju sjukt tjockt… Men får väl ge dom en chans iaf.
-
Både PL och NP är ju helt i single lined neopren, varmt med man får ju vårda det om det skall hålla, att ha en slitstarkare dräkt under sommarhalvåret när det är lite varmare är ju den bästa lösningen.
-
Kan inte uttala mig om alubommen, då jag aldrig seglat med den, men chinooks kolbom är helt grym i förhållande till vad den kostar, hyggligt stabilt frontbeslag, som passar på rdm utan shims å skräp.
Vad gäller neoprenet så känns ju PL som det mer prisvärda alternativet om inte annat, PL skorna är det bästa jag använt helt grymt bra även om mina har gått åt rätt fort. Understället e kalasgött, dräkten e skön, huvan likaså. Har inga chinookmastfötter, så det får någon annan uttala sig om, men jag har inte varit helt nöjd med prydes mastfot (pin) delar som spricker, lossnar å så… Iofs så har ju SP streamlined och liberty…. -
Ser kyligt ut… Själv planerar jag premiär på sunningen så snart jag fått min dräkt (i veckan hoppas jag) å det kommer lite vind… Finns väl risk att man får väja för isflak, men det får det väl vara värt. 😀
-
Troligen så kommer det bli NP’s tumhandske (stängd).
Lätt att få kramp i dom?Ja, fast det gäller å andra sidan alla vantar… Det handlar om hur bra man är på att avlasta till selen och hur feta underarmar man har.
Har för mig att S.. körde NP handskar som han kladdat neoprenlim i för bättre grepp.
-
vet att surfbutiken har tagit hem dom. Har beställt ett par och kommer med utlåtande när jag testat.
-
Man tycker ju att det kunde stått rätt sak i mailet iaf… Men det ordnar dom väl förhoppningsvis så småningom, om dom nu vet om det vill säga…
-
Det är ju wipeout sekvensen från polakow rullen.
Som iofs e en av de bättre rullarna.. -
Gött sugen på plusgrader nu..
Här är faktiskt hela 5 grader varmt… Fast vad hjälper det när alla bohusläns långfärdsskridskoåkare susar omkring på viken utanför…
-
Fan vad gött ni har det. Fet film.