ola_p
Forumsvar skapade
-
Tror inte det finns några selar dom erbjuder detta, om man ska ta lossa kroken så behöver den lossas i båda ändar. Med stor risk för att man losar kroken i så fall..
Med vettiga hängseletampar ska man dock inte behöva oroa sig, alla krokar är idag konstruerade så att de blir smalare längre ut, dvs. man kan inte fastna helt. Med ett par hyffsat styva tampar så ska det aldrig bli problem att ta sig loss.
-
Du kan ju alltid gippa på en våg så långt ut så att den inte bryter, då slipper du bli spolad om du missar.
Att gippa med vågen är det bästa alternativet. -
Jag får väl också lägga mig I och nämna de segel jag kör på.. Goya, bara xply och inte så mycket onödigt krimskrams.. Riktigt sköna. Kör dom från 3.7 till 5.7, och känner inte ett behov av att ha freestylesegel i dom stora storlekarna.
Finns ju dock bara 06or av dom men.. -
ola_p
Medlem23 oktober, 2005 vid 13:49 som svar på: F-n va trött i underarmarna man blir av handskar!Framförallt är det skydd för vinden som öppna handskar ger, tjockare neopren har inte så stor effekt. Jag har ett par PL fingervantar som är öppna i hela handflatan, bara tummen som har ett helt finger. Typ 1mm neopren, och jag tycker dom är varmare än öppna tumvantar, där vattnet stannar kvar i handsken om man ramlar i (vilket man ju gör en gång per vända om man nöter freestyle)..
-
det är svårare att hoppa när man höjdar, att hoppa på en slör är också lite lurigt.. Har mest att göra med kontrollen i luften, faller man av så är det lätt att få ofrivilliga noslandningar, kanske inte det man vill i början. Halvind är lättast tycker jag.
-
Svar till:
Har försökt tryka till lite med bakfoten.. händer inte så mycket.
[/ QUOTE ]
”lite”? tryck till mycket!Du skall stå rakt över brädan, och trycka till ordentligt med bakfoten, samt lyfta med främre benet och sedan dra in bakfoten under röven när du är uppe i luften. innan man trycker till så är det lämpligt att stå med vikten på frambenet, annars blir ju effekten inte så stor.. På det hela taget så är det inte helt olikt en ollie om man skejtar. Timing och träning är det viktigaste..
Detta gäller alltså för platt vatten, utan något att stampa av på.. Det är lättare när det är lite småvågor som man kan stampa av på. Samma teknik gäller, men det är lite ennklare att få till timingen. -
varför slutar alternativen på 5grader?
-
Jo, vi är åtminstånde två, förmodligen tre..
Men som det ser ut på dmis nu så vettefan om det är värt det…freestyle i vbg e ju halvkul..
-
mja… lite långt att åka så som prognosen svänger just nu. Klart man e sugen, när är återresan planerad? behöver hinna tillbaka till gbg i hygglig tid..
-
satsar nog på vbg, får se hur prognosen utvecklar sig
-
ola_p
Medlem21 oktober, 2005 vid 14:46 som svar på: Lite off, men skicka signal till TV:en från datorOm du inte har hdtv så är det helt menlöst att ställa upplösningen på tvn till högre än 768*576 vilket är vad tvn klarar av att visa.
-
Oftast är måttet på förlängaren längsta möjliga förlägning, dvs. med tillräckligt instick. Har fortfarande inte stött på en förlängaren där minsta möjliga instick är för litet…
-
Svar till:
Svar till:
Så jävla korkat att inte fatta att folk menar att det var vad prognosen lovade, och att prognosen inte är någon absolut sanning.
Förövrigt så LOVADE ju GPs prognos för fredagen 12-16, låter som en bra deal tycker jag!

[/ QUOTE ]
Prognosen LOVAR inte någonting, ingen LOVAR någonting. Den som tolkat prognosen och inte fått som han ville säger att han blivit lovad bra väder för att han är besviken.
Den enda som på riktigt lovar är han eller hon som går upp mot vinden…
[/ QUOTE ]
Som basse säger så är ju GPs väder grymt, å nu har de ju lovat vind till fredag, så jag har tagit ledigt till fredag. Tjoo va gött det skall bli!
-
Svar till:
Så jävla korkat att säga att nån som ställer en prognos ”LOVAR” att vädret ska bli så…
En PROGNOS är gjort, ingen har förutspått framtiden, ingen har dragit i spakarna till vädermaskinen. Skärpning! vindsurfare ska väl vara något mer väderinsatta än vanliga ”aftonbladet-svensson”[/ QUOTE ]
Så jävla korkat att inte fatta att folk menar att det var vad prognosen lovade, och att prognosen inte är någon absolut sanning.Förövrigt så LOVADE ju GPs prognos för fredagen 12-16, låter som en bra deal tycker jag!

-
Svar till:
Välj mellan två onda ting:
-Skorna utanpå dräkten – Allt vatten som kommer in i dräkten hamnar i skorna.
eller
-Dräkten utanpå skorna – Vatten sprutar in under dräkten och samlas vid vaderna som extra träningsvikter.Det är bara att välja!

[/ QUOTE ]
Dräkten utanpå skorna.. Det är väldigt sällan jag får upp vatten den vägen. skorna utanpå blir ju snorkallt!