ola_p
Forumsvar skapade
-
Kan någon klargöra för vad sbf försäkringen täcker, är det en skadeförsäkring, ansvarsförsäkring eller något annat?
Tränar gör man ju för övrigt så fort man seglar.. -
Avid, Final Cut eller Premiere.
Eftersom du verkar köra windblows så faller Finalcut bort.
Avid finns i en gratisversion, Heter Avid Free DV, sedan finns det massor av varianter av avid som kostar pengar.. Avid är bra, men lite svårlärt kanske, en manual eller tutourial är förmodligen på sin plats.
Premiere är lite enklare än avid att lära sig och duger förmodligen fint.Jag hade nog valt avid men testa båda å se vad du trivs bäst med..
-
Bild 1 är fiskebäcksvik, helt korrekt..
-
Svar till:
Egentligen borde den här disk. handla om något betydligt viktigare….vad händer om jag blir skadeståndsskyldig när jag surfat på någon. kanske det blivit personskador eller kanske tom ett dödsfall….hur regleras det? Båtar har ansvarsförsäkring och bilar trafikförsäkring. I förhållande till det så ter sig en stulen bräda eller trasig rigg som peanuts anser jag!
[/ QUOTE ]
Är det inte så att en sån försäkring ingår om man är med I SBF? -
Bild 2
Den här är lite svårare.. Jag vill fortfarande segla här någon dag när det är bra… Det verkar vara mycket snack om att det skall vara bra men ingen som seglar här egentligen.. -
Sista året på medieprogrammet… Studenten om en månad å sen vettefan vad som händer..
-
Jag får väl göra mitt bästa föra att hämta upp ditt försprång.. Har ju gott om tid i sommar..
-
Basse, bara du döper filen till ”oerhört sanslöst viktig bokföringsinformation som måste skrivas ut i A0 på fotopaper.pdf” så ska du se att det int blir nåra problem..

-
28″ tampar, ett finger eller två brett oftast.. trevligt att ha iaf lite luft mellan sig och seglet, funderar ibland på om jag inte skulle ha 30″…
å jag e väl lite längre än dig din lilla dvärg, 178 sist jag kollade..
Pryde tampar e det för övrigt just nu, det skiljer en del mellan olika märken e värt att notera, localspirit lär ju vara lite kortare till exempel.. -
Jo, men en cambrad racerigg är nog helt onödigt, ingen mening att försöka pressa fart ur en sån bräda på riktigt. En ordentlig freedride rigg kan nog vara en trevlig ide dock, om brädan funkar med tillräckligt stor fena..
-
Jag har uppenbarligen haft för mkt att göra på senaste, jag låg ju före styret en gång i tiden….
-
jag hade ju jagat tag på nån gammal slalombräda för fickpengar å satsat på att köra freestyle/vågsegel på de nya prylarna..
Slalomsegel på en fsw tycker jag låter som en felprioritering. -
Search är förklädda raceriggar, egentligen är det fullcambrade racesegel för dom som vill verka vara häftiga vågseglare men egentligen är tyschka speednissar men neonkallingar å 18″ tampar.