Forumsvar skapade

Sida 101 av 201
  • oscar

oscar

Medlem
    22 november, 2005 vid 12:23 som svar på: brada

Efter vad du skriver och de tester jag läst så verkar JPn vara det bästa valet. Om du ska ut i lite vågor så är nog Fanaticen bättre.

Obs! Jag har inte tstat ngn av brädorna själv…

• oscar

oscar

Medlem
    22 november, 2005 vid 10:02 som svar på: Segel till Fanatic Falcon 110

Jag har slagit till på ett North Daytona 8.3 som ju föredömligt riggas på min redan befintliga Viper race 460 mast. Ser det mer som ett lättvindsalternativ då jag tycker et är roligare att köra freestyle och våg så fort det blåser i lite…och har ju redan varit uppe över 30 knop 3 gånger med freestyleprylarna grin.gif

• oscar

oscar

Medlem
    22 november, 2005 vid 09:16 som svar på: Powerbox hjälp

Japp, slipa på fenan inte brädan, då finns risken att andra fenor också glappar.

• oscar

oscar

Medlem
    21 november, 2005 vid 16:23 som svar på: Cool or uncool?

Och här kan ni läsa mer om idéen bakom:

http://www.exocet-original.com/newspaper/05Nov21/longboards.asp

• oscar

oscar

Medlem
    21 november, 2005 vid 09:48 som svar på: Mastproblem…letar mast bästa alternativ

Vad är 4.7 för segel? Är det också ett North så slå till på en Viper 75 400. Bör funka kanon med 4.2. Annars tycker jag att Simmer SC-6 är en mast som funkar bra i de flesta segel.

• oscar

oscar

Medlem
    19 november, 2005 vid 12:35 som svar på: Ångest inför segelval???

JO men som insjöseglare kan jag gå i god för att det blir mkt 7.0 segling och det går utmärkt att nöta Vulcans med 7.0.

• oscar

oscar

Medlem
    19 november, 2005 vid 11:56 som svar på: Ångest inför segelval???

Lite skillnad på att segla på västkusten och Sthlm…7.0 kommer behövas om du vill få tid på vattnet.

• oscar

oscar

Medlem
    19 november, 2005 vid 11:50 som svar på: Ångest inför segelval???

Tänk över 4.5 5.0 5.8 7.0 en gång till. Täcker allt från 7-18 m/s. Med 4.7 kommer du vara överriggad de riktigt fina dagarna. Eller varför inte 4.2 som Andy säger.

• oscar

oscar

Medlem
    19 november, 2005 vid 10:57 som svar på: Ångest inför segelval???

Jag hade kört

Global 4.5 5.0 5.8 och sen switch 7.0 Då har du 3 segel som kommer passa perfekt på en vågbräda och dessutom bra hopp mellan 7.0 och 5.8 för freestyle.

Du är ju dessutom rätt stor om jag minns rätt så en 7.0 kommer behövas för dig i sthlm-området.

• oscar

oscar

Medlem
    18 november, 2005 vid 09:51 som svar på: Segeltester i tyska Surf

North Ice vann ju det ser man ju klart och tydligt! grin.gif

• oscar

oscar

Medlem
    16 november, 2005 vid 09:54 som svar på: Carbon förlängare
  • oscar

oscar

Medlem
    10 november, 2005 vid 19:55 som svar på: KAULI PRO 81

Nej du har fel i detta fall, tyvärr.

• oscar

oscar

Medlem
    10 november, 2005 vid 17:54 som svar på: KAULI PRO 81

Svårt att säga då en bredare bräda blir lite stabilare när du står och guppar men enligt mina erfarenheter är volym ALLTID bra att ha i Sverige. Som Matt Pritchard brukar säga om brädor ”Go big or go home”…

Så…smal bräda-mer volym, bred bräda-du klarare ig med mindre volym.

Det finns ju även en AHD Attitude wave till salu…

• oscar

oscar

Medlem
    10 november, 2005 vid 17:32 som svar på: KAULI PRO 81

En Tabou Pocket wave. Mitt tip om du är ute efter beggat är någon av de Fanatic freewave som finns ute….

• oscar

oscar

Medlem
    10 november, 2005 vid 17:14 som svar på: KAULI PRO 81

Jag väger 90 kg och för 5.8 kommer det inte funka bra. Förut körde jag en RRD wave1 på 90 liter och det var perfekt, du sjunker till knäna när du har dåligt med vind. Med 80 liter kommer du bara ligga och plaska.

Nu kör jag en stubbie på 85 liter men den flyter lite bättre pga bredden.

Sida 101 av 201
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA