oscar
Forumsvar skapade
-
Nope, produktionsbrädor de jag såg och klämde på.
-
There aren´t any….you can buy Rip curl suits in Linköping. First Aid platensgatan.
-
SYnd ni inte stannade till söndagen. Blåste upp mot 10 m/s på eftermiddagen.
-
De kan inte neka tillträde finns något som heter strandskydd och allemansrätt. De kan ge hur många sura kommentarer som helst….tur att vår klubb inte funkar på samma sätt…här frågar folk hur de gör för att bli medlemmar då de känner sig så jäkla välkomna isället.
-
Tiga fun cup går betydligt bättre än moderna skolbrädor i riktigt lättvind < 4 m/s. Så du kan ha många roliga timmar på vattnet med den. Den kommer dock begränsa dig om du kommer så långt att du kan börja segla med sele, testa fotstroppar och plana. Kan tyvärr inte hjälpa dig med nedhalet då jag inte vet vilken typ av förlängare du har….en bild skulle hjälpa.
-
Nej det är två märken som gäller.
-
De trick jag lärt mig snabbast är:
bodydrag
sail and body 360
upwind 360
sail 360
duckgipp
360
willyscippersvårast har varit volcano och spock men har konstaterat att det beror på Roxen choppiga vatten och att jag sätter dem ganska lätt då det är platt.
-
Men han skriver om wave/freestyle-segling inte racing!
-
Det segel jag läst om är North Daytona 8.3. 8.3an funkar bättre enligt många med 460 och CX än med 490.
-
Finns många som är sydda för detta t ex North Superstar, Voodoo och nya Ice men även Severne S-1.
-
Var kan man läsa mer om, och kanske handla, drakefenor??
-
Bringdal har väl aldrig kört F1? Han bytte ju till Simmer då de släppte sitt cyberrace och året efter kopierade gaastra idéen.
-
En go 165 till salu under säljes!! Slå till..
-
Din segel linje är perfekt, köp en ny 6.2a och åk till pozo för resten…5.8 6.4 kommer du aldrig orka rigga om emellan. Själv ska jag köra 5.3 6.2 7.8