oscar
Forumsvar skapade
-
Om du nu har en 430 mast så köp seglet som är sytt för det, dvs GUN. Du får då ut bättre egenskaper ur seglet. Annars tror jag inte att det är nån större skillnad på GUN och Challenger kvalitetsmässigt sett. Var rädd om prylarna så håller de…MEN håll INTE igen ute på vattnet
-
Du väljer nog lite fel. Du säger ju själv att du har en freeride på 130 liter? Då ska du inte fylla i freestyle på finexplorer.de utan freeride 130. Freestyle menas för dem som kör spocks mm och därför kör korta freestylefenor med mer yta. Testar du med 130 freeride på finexplorer.de får du 32 cm…
-
Nja jag tror mer på detta:
-
hittade denna länk med lite videoclips http://www.windskating.com inga spocks på is men det verkar som de kör lite kortare skenor på sina windskates?
-
Nej jag har tappat bort länken tyvärr. Får börja söka lite på nätet….är sugen på att bygga lite !
-
De brädor som dyker upp i mitt huvud när jag läser ditt inlägg är nånting liknade Fanatic triple X 139 (cross 140) och Fanatic Freewave 85.
-
Boards testexemplar förra året vägde också 8.2 kg. Man SKA väga sin bräda direkt efter köp så att man vet vad den ska väga ny och hel…
-
Är det ingen som testat en freestylevariant för vulcans mm, med då tex kortare skenor fram?
Har för mig jag såg nått videoklipp från estland med seglare som gjorde massa spintrick…
-
Mina testvinnare var Mistral Beast och F2 8´4″….
-
Vad kostar ett bygge?
-
Maila Jonas på http://www.cutre.com han är svensk och kan hjälpa dig. Finns ett vandrarhem mitt i Pozo 100m från beachen. Där träffar du säkert folk som har bil och kan köra dig till festerna. Men se upp, ALLA kör, fulla som svin…
-
Windsurf tycker jag är en mkt bra tidning. Speciellt senaste numret med John Carters artikel från 10 års plåtande av världscupen..
-
Lite om syncron från rec.windsurfing:
”Hi John here from windy Omaha Nebraska, well has anyone had any
experience with the Syncro v115 Mistral…..looking for a board
between my formula, and sinker…planes up quick, turns great, and
handles chop, speed not all that important.
Warm Winds
JohnÄmne:Re: Mistral Syncro v115
Hey John,
Highly recommend it. I had the chance to sail it a few weeks ago in
Hatteras and it was great. It’s a lot of fun to ride and very smooth.
Had it in washboard chop and it rode like a Cadillac. It’s fairly
loose, jibes really easily and is deceptively quick because it’s so
comfortable and controlled. We get a lot of chop in our area and I
think it should go over really well. I don’t think this will
disappoint you. Hope this help. Have big fun…..LeonMeddelande 3 i tråd
Från:Mark Frost ([email protected])
Ämne:Re: Mistral Syncro v115This board is on my radar screen. I am 215 lbs, and looking for a 5.7 – 8.0
type wave-y board… does it fit? turn-ability and (thin) rails that lock
into crummy chop is what I am looking for… still fits?Thanks for the report!
Mark
Ämne:Re: Mistral Syncro v115
This should work pretty well for you. I’m about 190/195 lbs. and it
was a lot of fun. This is not a blazingly fast board, but the speed
comes from being very comfortable and in control. What was interesting
to me was how easy it was to push off the wind even in nasty chop; I
rode some others that made my teeth rattle, but this was just vey
smooth. Hope this helps. Have big fun…..Leon”Personligen är jag lite sugen på nåt supercross-aktigt. Mistrals team använde Jokern på fuerte så den kan inte vara helkass rakt fram. Brädor som jag kollat in lite är AHDs nya MX66 och F2s eliminator från nya shapern Patrick Diethelm som tydligen själv är riktigt grym på både formula och freestyle. Det där med både fart och trick är lockande. Slalom är KUL!!
Kanske borde investera i en rakare 30 fena till min Twister istället…känns billigare men tråkigare….jaja vi får se…
-
Jag HATAR brännmaneter men 30 st var väl inte så mkt. Då ska du komma upp till norra bohuslän på sommaren, ibland kan man gå på vattnet så j*vla mkt bränmaneter är det. Lätt flera tusen i vår lilla vik…
-
oscar
Medlem11 november, 2003 vid 14:12 som svar på: Hur fan får man brådan att göra en 180 i luften?..I början gör man lätt felet i vulcans att försöka hoppa runt med hela kroppen i en STEL position. Dvs man vrider inte underkroppen. Man ska försöka dra upp bakfoten under ”aschlet” precis efter kicken och sedan skjuta ut bakfoten snett bakåt så att underkroppen vrids 180 grader mot färdriktningen. Svårt att förklara i text men hela kroppen ska alltså vara vriden som en skruv. Överkroppen är alltså bara vriden ca 90 grader medans fötterna 180. PÅ detta sätt vrids brädan runt betydligt lättare än om man försöker hoppa runt hela kroppen vilket oftast slutar med att kanten tar i och man gör ett ryggplask.
I spocken däremot ska man hoppa runt utan att ”skruva kroppen” då man ju vill runt med hela paketet…