Forumsvar skapade

Sida 176 av 201
  • oscar

Medlem
    22 maj, 2002 vid 16:18 som svar på: Vilken manöver ?

Upwind 360 är skön, i stropparna givetvis. Och en snabb vanlig 360 á la laydown i stropparna med vågis är ju också grymt skönt.

• oscar

Medlem
    22 maj, 2002 vid 16:16 som svar på: abplus

Såg dem i Linköping. Surfingens hemort : )
    3style är nog namnet på freeridebrädan.

http://www.abplusboards.com snart…..

• oscar

Medlem
    21 maj, 2002 vid 16:15 som svar på: Mistral Twister?

Har kört ett par timmar på 117. Kan inte säga så mycket än om den men den är grymt lättseglad, har mkt bra POP och att fenan är för mjuk för taskiga 6.9 förhållanden. Få stroppositioner så för freerideseglare är den inte så bra lämpad. Skulle bara rekommendera den till de som kör mkt trick.

Återkommer……..

• oscar

Medlem
    16 maj, 2002 vid 18:28 som svar på: bräd råd

Gå in på http://www.surfstore.co.uk och kolla in testerna från Boards och windsurf. Alla Ray modeller får bra kritik och är inga nybörjarbrädor även om de KAN användas till det.

• oscar

Medlem
    16 maj, 2002 vid 15:28 som svar på: Mistral Twister

Lovar!

• oscar

Medlem
    16 maj, 2002 vid 09:42 som svar på: Linsurf nya hemsida…

Nej tyvärr är det inte jag som ligger bakom. Det är vår man Douglas på reklambyrån Ariom i Linköping som ligger bakom. http://www.ariom.se

Personligen tycker jag det är schysstare med scrollen i sidled. Man får bättre överblick över sidan.

• oscar

Medlem
    15 maj, 2002 vid 19:55 som svar på: Mistral Twister

Kommer ett test på 102an i nästa Boards. Får min 117 på Lördag (ta i TRÄÄÄÄÄ) Första batchen kom tydligen till Österrike förra vecka så det är nog inte många som seglat dem.

• oscar

Medlem
    13 maj, 2002 vid 20:31 som svar på: hängselelinor
  • oscar

Medlem
    12 maj, 2002 vid 10:32 som svar på: plast mast

Skulle aldrig i livet segla med plastmast (glasfiber). Har testat och det kändes så fel det kan göra. Seglet miste alla de positiva egenskaper som ett modernt segel har jmf med ett segel från början av 90-talet. Är du nybörjare med en gammal trasa till segel funkar det ett tag men vikten på en glasfibermast är avskräckande.

• oscar

Medlem
    11 maj, 2002 vid 21:35 som svar på: Köpa ny bräda?

Du får väl våga ställa lite krav. Får du inte testsegla så köper du av någon annan, eller från tyskland.
    Annars har ju t ex SP testhelg i Haga i pingst. Och wallen har ett testcenter som kör omkring till olika stränder.

• oscar

Medlem
    11 maj, 2002 vid 21:33 som svar på: Naish segel?
  • oscar

Medlem
    10 maj, 2002 vid 10:53 som svar på: F2 ride 274 e det nått o ha????

De Vivace jag seglat (ej carbon) dvs 270 och 282 är riktigt tråkiga jmg med den ride 277 jag hade.
    Jag upplevde det som att Riden planade tidigare pga bredd och lägre vikt. Bättre kontroll, MYCKET roligare att svänga och hoppa med.
    OK Vivacen är kanske något snabbare rakt fram men allt annat upplevde jag som sämre. Men det är ju bara vad jag tycker.

Hur gammal är Vivacen jmf med ride 274???????? Rätt mkt har hänt sen vivacens tid, både på segel och brädfronten. Vivacen är ju designad efter dåtidens (94-95 eller??) race segel utan tvist och sjukt med nedhal. Medans ride 274 är en 2000 shape (?).

• oscar

Medlem
    9 maj, 2002 vid 14:12 som svar på: F2 ride 274 e det nått o ha????

Mitt råd är att skita i Vivacen och köpa riden. Vivace är en trög tung gammal ko jmf med de nya ridebrädorna. 4200 är billigt för en ny bräda. Jag skulle aldirg lägga pengar på en vivace, då tycker jag nog att astrorock-brädorna är bättre. Får du däremot tag i en hel och fin Viviace carbon så är det en annan sak.

• oscar

Medlem
    7 maj, 2002 vid 09:58 som svar på: Fena Storlek?

Jag har en riktigt bra Kinetic 56 tuttle G10 med 2 lager kol om du vil köpa en mindre till 8.5 – 9.5 segling

0707-162394

• oscar

Medlem
    3 maj, 2002 vid 15:29 som svar på: north voodoo eller np zone???

Norths segel funkar bra med andra master också, enligt mig iallfall. Har kört med Simmer Fiberspar och Norths egna. Visst det märks skillnad men inte så mkt som vissa låter påskina.

Sida 176 av 201
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA