oscar
Forumsvar skapade
-
Hej,
har själv haft en sån bräda och vid en reparation så mailade jag mistral och frågade hur jag skulle göra med ventilen. Fick svar av deras USA- representat att man absolut inte ska pilla på ventilen. Anledningen till att dom slutade med den var att folk pillade och sen reklamerade. Skidsport Bromma är importör i Sverige vad jag vet.
-
Jag kör RRD FSW 109 2006. Väger själv ca 90 kg. Riktigt bra bräda, planar tidigt, rätt snabb och svänger mkt bra för storleken. Den går säkert att rida vågor med hyffsat men svängarna är inte direkt rappa utan mer mjuka och långsamma (om man jämför med en vågis). I huvudsak använder jag den på Roxen för att hopp och freestyle. Supernöjd!
-
Absolut 111an. Jag väger 90 och har inga problem att komma igång med 8.3 och min 115 i dom vindarna. 122an skulle jag bara ta om jag ville segla 9.0 också.
-
Aeronbommen är grym!! Var riktigt förvånad över styvheten i denna alubom!
-
Om du bara vill segla i mer än 10 m/s och sätter gippar och vattenstart utan problem. Brädan har ca 88 liters volym och är en HÅRDvindsslalom från början av 90talet.
Priset går inte att säga nånting om utan att veta vad det är för segel, master, fenor mm som följer med.
Troligen finns det bättre grejer för dig….
-
Försök att trä tampen mellan förlängaren och blocket i seglet så att tampen inte korsar sig själv utan går i ”raka linjer”. Ta sedan ett hammarskaft eller liknande och gör ett dubbelt halvslag eller en pålstek runt den med tampen. Dra sedan så att det är ca 0.5 till 1 cm mellan förlängarens block och blocket i seglet genom att sätta hälen mot botten på förlängaren och dra!
Det enda felet du har gjort är att du inte dragit seglet tillräckligt hårt. Det ska vara rejält fladdrigt i toppen.
-
Varf ör inte lägga ut den både som divX och .iso med menyer. DÅ kan man ju lätt bränna den till Dvdsamlingen.
-
Namninsamling tycker jag är en bra idé, jag kan engagera hela Linsurf att skriva under. Vi är många från hela Sverige som åker till Varberg så det är liksom inget lokalt problem. Det gäller att agera nu innan förbud slår igenom för då kan det vara väldigt svårt att ändra dem.
-
OM du nu bor i stockholm, varför svänger du inte förbi vindsurfing.se, provriggar och ser om seglet ser bra ut på kruzemasten. Du kan ju även åka förbi skidsport och rigga med en Simmermast så att du har nåt att jämföra med.
Seglet brukar se ut som skit om det inte funkar bra. Ser det ok ut så brukar det även funka ok.
-
CLS….kan inte admin lägga upp en gratisbanner till honom?
0708-622007 -
Håller faktiskt med Rasmus. Bl a Simmers freeridesegel brukar se ut så utan vind. En del segel är assymetriska utan tryck från vinden.
-
Fy fan vad lågt! Säkert en grå-trut från Strömstad, dom har setts svepa en hel mosbricka med korv och medföljande gråtande 7-åring i ett nafs.
-
42km/h delat med 1.852 km/nm = 22,7 nm/h (knop)
-
@Oregistrerad 400036 wrote:
Byta från North till Hot, känns inte det som att byta en merca till en fiat????
Kanske tvärt om? 🙂 Nog för att nårt gör sköna segel, då speciellt ICE, men Hots kvalitetsintryck är typ 27 gånger högre. Sen om de är sköna kan jag inte svara för då jag aldrig testat Hot….
