patrikol
Forumsvar skapade
-
Ok Sorry var det i bakkant så har du en skiss här!
-
He He ibland ser man inte skogen för alla träden!

Titta lite till höger. Klicka på kitesurfinEurope nummer fyra. pdf Där har du reportaget! Jag har en del info med om du vill så kan jag maila det till dig.
Mvh Patrik -
Väldigt ovanligt och handhavande fel! Så det är ingen större fara med det. Men visst allt kan hända även med fyra linor.
-
Tror nog att det mera beror på att det är lite bökigt att få rätt längd på 5 e linan. Är ju väldigt beroende av att den har rätt längd annars funkar det inte som det ska.
När du väl fått rätt längd är det busenkelt att få upp kiten igen. Men viss teknik behövs förståss en så enkel sak som att depower strapen skall vara ner dragen max är lätt att glömma och då blir det genast bökigt.
-
Bra grejor! Christian gillar 5e linan skarpt! Såg så gott som bara fördelar med den 5e linan.
-
Det var i all välmening från min sida. Extremt mycket text och allt i en följd blir för jobbigt att läsa.
Om man inte sätter punkter eller kommatecken precis rätt alltid eller stavar lite dåligt så är det helt oväsentligt dom flesta fattar ändå.
Så besservissandet får du stå för helt själv sådant är inget för mig.
-
Finns inga knäppa frågor bara dumma svar!

-
Tja Wipika van ju Bigest Air 04a så visst kan dom hoppa högt med Wipika.
-
Ja det är korrekt uppfattat att det är olika ifrån märke till märke.
Sen är det ju väldigt betydelse fullt hur mycket vind du kan kanta emot i ju längre du kan kanta emot och desto fortare du vågar köra desto högre blir hoppen samt hur stor kite du kan köra med.
Varför du kan hoppa nästa lika högt med en medel AR kite men inte får lika mycket hangtime beror på att en hög AR kite har en mer flygplansvingeliknande profil. Mera ingående än så kan jag inte föklara det men här finns många duktiga kiteare på Steffo så dom kan säkert utveckla det mera.
Jo då jag har kört med både låg och hög AR kites men det jag går efter är mera erfarna och duktiga kiteares förklaringar.
Var jag får min information ifrån är inget som du behöver bry dig om överhuvudtaget.
-
Kul att höra ifrån dig! Hälsa alla så gott, Säg till Anki att hon tar det nätt med coca colan och burgarna!
Tänk på att göra lite mellanrum mellan raderna så blir det inte så jobbigt att läsa det. Lite bilder hade varit kul! Vad tycker du om dina nya kites och brädan? -
Spara Lina! Du behöver en digital system kamera! Dom andra är som du själv säger för långsamma.
-
Det är klart att man kan kitea i djupt vatten fördelen är ju att om du gör ett misstag så är ju risken minimal att du skall slå dig men det blir lite lurigare att få tag i brädan eller få upp kiten om du nu får ner den i vattnet.
Nu har ju dom flesta tillverkarna infört en 5e lina och då är det ju busenkelt att få upp kiten igen oavsätt om du bottnar eller inte.
Är du nybörjare så är det bästa om det är midjedjupt eller lite mindre då kan du både bottna och risken för skador om du hamnar i vattnet inte så stora, men många gånger har man inget val och då får man ju kite på djupt vatten.
-
Ah nej precis som vanligt skulle man väl kunna säga!