Forumsvar skapade

Sida 106 av 336
  • pjoter

Medlem
    17 februari, 2009 vid 14:57 som svar på: Lättvinds bräda?

fan va mkt bull som vanligt!

de kan bli riktigt fett i lättvind om man har grejer till de. klart som fan att de e trist å köra lättvind med grejer som inte är gjorda för det. Som till allt annat ska man ha grejer gjorda för ändamålet. Med en sjysst lättvindsbräda och kite kan man ha riktigt gott tryck i 5m/s medans man med en allroundbräda och kite precis kan harva sig fram vilket såklart är ofantligt tråkigt).

Fundera på vad du vill ha för något och vart du kommer köra. Har du plattvatten å ska köra urkrokat, rails mm ska du leta efter en fyrkantig bräda med jättelite rocker, typ spleene session. Ska du bara köra framåtillbaks på plattvatten, bygg en egen i plywood. Vill du köra ostroppat, skim såklart.

Har du däremot mer chop å lättvind, (som vi har här i mexiko rätt mkt nu) är sessionbrädan för fyrkantig och fastnar lätt om man inte har mkt bra teknik. då tycker jag man tjänar lite på en bräda med lite mer rocker och bulligare outline (kör nån fetare best-bräda som funkar fint här). här funkar också en plattare vågbräda helt ok då det oftast rullar in 1-2m vågor trots vindbrist.

Så fundera på hur och var du ska köra och försök testa lite olika alternativ.

• pjoter

Medlem
    17 februari, 2009 vid 03:58 som svar på: Lommabukten hotad av surfförbud!

Känner igen de här….
    Å krillan, du är söt som få men att skriva skit om fåglar e inte så meningsfullt nu. Fåglarna e ju trots allt grymt mkt mer avancerade än oss som behöver massa hjälpmedel för att kunna ha kul i den tredje dimensionen.

Fan att jag inte e hemma nu å kan mecka ihop min gamla burk där filmen från vår överklagan om tippen borde finnas. Den är mycket intressant då den visar att fåglarna mer eller mindre skiter fullständigt i kiten men blir livrädda av enkla handklappningar mm.

LUDDE, leta fram den gamla filmen nu, den börjar verkligen behövas.

• pjoter

Medlem
    23 januari, 2009 vid 01:02 som svar på: Lättvindsfoil på bökiga stränder?

Haha.. fan vilken go tråd i riktig gammal steffo-anda!

Vill bara börja med att hålla med alla, Foilar suger och lättvindskiting är skit! De får dom hålla på med borta i stockholm! Råkar ni sen se nån som har skitkul i habo när det knappt blåser nåt så våga er för tusan inte fram å fråga om ni får testa, de kan rucka hela världsbilden för er och det är ju inget vi vill riskera. Å framförallt har jag ingen som helst lust att dela spotsen med andra dom där soliga goa dagarna med 4-5m/s. Ååh, iår kommer det bli en riktigt go ensam sommar i vattnet i habo. Å de bästa av allt är folket som sitter på stranden å gnäler över att de blåser för lite. 🙂

• pjoter

Medlem
    18 januari, 2009 vid 22:49 som svar på: Lite nytt från SUESIAS!

gott mos gubbar. ser riktigt fin ut!

• pjoter

Medlem
    3 januari, 2009 vid 00:29 som svar på: Reseblogg från Australien

Ha de gott där nere! å leverera massvis med feta bilder!

• pjoter

Medlem
    1 januari, 2009 vid 22:47 som svar på: Race Board bygge påbörjad

Ser klart spännande ut!

Hasse, den vill jag helt klart provköra! 🙂

• pjoter

Medlem
    1 januari, 2009 vid 06:28 som svar på: Gott nytt år, god jul å bilder från Brazil.

Ja du… min lilla spillevink. Det är en spleene session, från 2006 med dom tyska goa färgerna som dom körde med innan du invigdes i kitesurfsverige.

Har haft den sen dess och du hade gärna fått provköra den om du hade frågat…. invigningen i habo förra året hade tex varit ett bra tillfälle å testa den på lite slider. Du vet slidern du tyckte var så kass å farlig när den byggdes.

Brädan är förresten 141*42 å är sjukt bra till att köra plattvatten när det inte blåser så mkt.

• pjoter

Medlem
    1 januari, 2009 vid 00:40 som svar på: Gott nytt år, god jul å bilder från Brazil.

de sista för den här gången…..

• pjoter

Medlem
    1 januari, 2009 vid 00:38 som svar på: Gott nytt år, god jul å bilder från Brazil.

å fler….

• pjoter

Medlem
    1 januari, 2009 vid 00:34 som svar på: Gott nytt år, god jul å bilder från Brazil.

Lite fler…..

• pjoter

Medlem
    30 december, 2008 vid 19:18 som svar på: konstigt färgad kite???

biltema har bra plåtfärg också, men skulle ändå vilja kunna bestämma färg om jag nångång skulle slösa pengar på en ny bil.

Om inte jag fattat helt fel så hör det till standard att man kan bestämma färg å mönster på fallskärmar å paragliders.

Självklart kan man bestämma färgen själv på FS kitesen, kostar inte särskilt mkt extra men man måste vänta på att dom gör just din kite vilket tar ett antal veckor tyvärr. För att göra lite reklam så kan ni ju kolla in http://www.flysurfer.com där man kan färgsätta kitesen som man vill.

• pjoter

Medlem
    22 december, 2008 vid 14:26 som svar på: Ozone Instincts Sport färdig

Gissade att det var så, har nog gått upp å ner i tubtjocklek ett antal gånger men första gången jag sett reklam åt det hållet.

Är inte helt med på bilden men är det bara baklinorna man flyttar eller är det både bridle och baklinor eller bara bridle?
    Känns inte som något nytt och gissar att man inte bara ändrar bomtrycket utan också prestandan när man flyttar runt infästningarna.

Ni får väl köra en demodag i skåne i maj nångång så dom kan testköras lite (förhoppningsvis med lite mer vind det här året).

• pjoter

Medlem
    20 december, 2008 vid 14:33 som svar på: Våtdräkt, igjen?

torrdräkt känns sjukt läskigt. spec till norrbaggen som kör flera kilometer ut till havs. händer nåt med dräkten där är man kokt (fryst).

Hur går surfet annars norrbagge? Du får kanske komma hit å köra i shorts istället. 🙂

• pjoter

Medlem
    20 december, 2008 vid 12:46 som svar på: Ozone Instincts Sport färdig

hehe, rolig lista.
    gissar att det inte är ozones egna reklam. Ska börja säga till eleverna att dom inte behöver kolla linorna en extra gång för det är ju bara 4 linor. 🙂

Sen är det första gången nånsin jag sett en tjock LE som ett reklamargument. kanske börjar gå åt det hållet efter flera år av tunnare LE:s.

Men sista punkten är intressant, har dom ett nytt sätt eller är det det gamla hederliga, flytta framlinornas infästningspunkter?

• pjoter

Medlem
    18 december, 2008 vid 23:16 som svar på: Save the sharks‏

Tufft att dom fått ihop så många underskrifter!

Sida 106 av 336
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA