pjoter
Forumsvar skapade
-
habo eller lundåkra är där man ska hänga som nybörjare. man utvecklas mycket snabbare där det är platt och man bottnar än i vågor/chop man måste bodydraga i.
-
nu skulle de ju typ räcka med en tråd med alla spottar å inget annat skit.. ligger ju redan två trådar nu så de här skulle tvärtom minska antalet klistrade trådar.
-
haha, välkommen tillbaks till steffo Kaiser!! de va längesen.
-
låter ju skitbra. ska ligga nånstans där folk lät hittar infon å tyvärr är inte riktigt steffo den platsen.
Kanske kan lägga till lite mer info på den spotguide som finns å sen försöka länka ut till den så mkt som möjligt, från alla skolor, butiker mm. även från wiki å så.
-
sjukt!!
ser ju inte ut att få sån höjd på hoppet innan han drar iväg loopen men sen går de undan. gött att bara ha ett försök på sig, inget snack om att tveka även om man kommer fel i början av hoppet. -
ööh, gadget, tror du är lite blind…..
lägger upp lite bilder från det hela sen som du kan titta lite närmare på.
-
Gött, gick ju att få ihop lite sjysst film av det där. 🙂 de trodde jag faktiskt inte.
Gadget, vadå Erik är grym?? Vafan, Jag, Kaj å Johan va fan grymma vi med! Såg du inte min 540 assplant, Kajs feta rails å Johans sjukt feta headdip?
-
finns de inga tävlingar i strapless åkning?
nån som vill tävla mot en invalid som inte kan köra med stroppar? -
flera lösningar.
1: testa att falla av lite precis i upphoppet och poppa lite med vinden istället för att kanta allt du kan.
2: hoppa lite tidigare så rycket kommer när du redan är påväg ur vattenytan, då följer du lättare med än när du står med full kant i vattnet.
3: Skaffa lite armmuskler din klenis. 😉 -
Det är mycket snack om att nybörjare inte ska ha kiten kl 12 för att inte bli loftade men känns som vi missat det viktigaste.
Är man nybörjare SKA man inte ge sig ut i vindar som är så starka att man har problem att hålla kiten kl 12. Av den anlednigen är det bra att köra upp kiten lugnt medans någon håller en i ryggen. Det ska inte vara ett dugg jobbigt att hålla kvar kiten och det ska inte finnas några svarta moln eller andra oroligheter i luften när man som nybörjare ger sig ut! Hellre gå ut 100 gånger i för lite vind än en gång i för mycket vind.
När jag var nybörjare va jag ute varenda dag de blåste och tog upp kiten för att lära mig flyga den effektivt. De flesta gångerna fanns det inte en chans att kunna köra för det blåste för lite men jag skaffade mig själv en riktigt bra känsla för kiten. Det känns lite hysteriskt att man ska komma upp å köra hela tiden men bra kitekontroll kan man skaffa i 4m/s också. Sen när det väl blåser för att köra bräda så har man igen det något grymt eftersom man faktiskt kan titta ner å sätta på sig brädan i lugn å ro utan att oroa sig för vart kiten är påväg. -
pjoter
Medlem25 juni, 2008 vid 04:50 som svar på: Nu äntligen någon positiv och glad Nyhet; Ribban är räddadriktigt gott!!
tack för allt jobb som är nerlagt!
-
pjoter
Medlem24 juni, 2008 vid 22:21 som svar på: Till alla er som gillar att hacka på dem som vågar erkänna sina misstag.efter att på jobb ha träffat på en del pers med hjärnskador inser man hur sjukt lite som behövs för exempelvis en personlighetsförändring, epilepsi eller något annat otrevligt.
Tycker faktiskt precis som Tom säger att skyddsutrustning handlar inte om sig själv utan om alla personer i sin omgivning. Självklart bestämmer man själv om man vill köra med hjälm och får ta konsekvenserna av det. Men tänk lite på anhöriga iaf, skulle ni vilja att flick(pojk)vän, syskon eller kompis blir okontaktbar bara för att dom valde att köra utan skydd?
Det är en sjukt stor skillnad på att bryta armar, ben eller rygg mot att skada hjärnan. Det är huvudet som gör er till dom ni är. Jag hoppas iag att ingen av de jag känner eller hört talas om skadar sig allvarligt pga att det ser ballare ut utan skydd.