Forumsvar skapade

Sida 160 av 336
  • pjoter

Medlem
    21 juni, 2007 vid 19:31 som svar på: Båstad Kite Weekend

krille, de låter inte illa alls!
    du kanske kan fixa ledigt nästa helg så vi kan mysa in oss på ett hotellrum å ta lite foton till sponsorn.

• pjoter

Medlem
    21 juni, 2007 vid 18:45 som svar på: Båstad Kite Weekend

iofs. men de e goare i en säng. hade de gått att fälla baksätet hade jag gjort de.
    ska du med upp eller?

• pjoter

Medlem
    21 juni, 2007 vid 18:37 som svar på: Båstad Kite Weekend

jag ska dit. åker på lör morgon och stannar tills söndag.
    håller på att kolla boende.

• pjoter

Medlem
    21 juni, 2007 vid 17:11 som svar på: windguru 14 m/s midsommar varberg

på nåt sätt kommer det kännas väldigt fel att sitta på 75 års kalas i blekinge imorrn.

• pjoter

Medlem
    21 juni, 2007 vid 10:58 som svar på: Bli en Liquid Force Team Rider!

@JohanW 391700 wrote:

jag vet en bra kantidat.. martin.. mjersen!!

helt klart!!!
    En redig påg med go stil.

• pjoter

Medlem
    20 juni, 2007 vid 13:29 som svar på: Vindsurfare, sugen på kite

Haha, härligt med folk som har stenhårda åsikter om grejer dom inte ens testat.

Inte för att det är så kul att man ger sig ut på vintern precis men en lättvindssession en varm go dag i sommarbrisen slår fan rätt mkt alltså.

Henke, har för mig de va ett rätt stort leende på dina läppar efter du kört sessionen ett tag för att du inte kunde köra med din bräda. 🙂

• pjoter

Medlem
    20 juni, 2007 vid 05:18 som svar på: Är dörrarna (Spleene door) bra?

ska du ha ca 140*40 så e de ingen door du ska ha utan en session. Å den e riktigt go. Den e snabb, busenkel att höjda med, planar riktigt tidigt och ger bra pop. Ser stor ut men känns faktiskt väldigt smidig på vattnet och i luften.
    Men det är en lättvindsbräda så du bör ha en mindre att köra med dom dagarna det blåser mer. Sessionen går att hålla rätt länge men det blir roligare med en mindre.

har inte kört några andra lättvindare men det du bör tänka på är att lite rocker och rak outline ger en snabb bräda som höjdar lätt trots lite vind. Mer rocker och mer böjd outline ger en bräda som blir långsammare och därför kommer igång senare. Fördelen med sistnämnda är att de blir bättre i vågor och i chop. Säkert jättebra på många platser i världen men i sverige har vi tyvärr inte så ofta feta vågor utan mkt vind så typ session-utseendet känns mer vettigt här.

• pjoter

Medlem
    19 juni, 2007 vid 14:39 som svar på: this thing in båstad

jag åker upp på lör morgon.
    ingen aning vad som händer. först vinna hopptävling å sen dricka öl hade jag tänkt iaf.

• pjoter

Medlem
    17 juni, 2007 vid 08:51 som svar på: C-kite lovers look here

pallar inte kolla men air låter som en sjysst oldschool kite.

• pjoter

Medlem
    17 juni, 2007 vid 08:50 som svar på: malmö söndag

tror de kommer gå uppåner idag. från 0 till körbart. får bli andra lekar.

• pjoter

Medlem
    15 juni, 2007 vid 13:42 som svar på: Habo Ljung – Swimming area…

är det nya stenhårda regler iår eller får vi som vanligt köra på badområdet när det inte finns en människa (alltså inte surfare) i närheten.

Känns lite fånigt med ett område där vi inte får köra för att det är reserverat till människor som inte är där eller ens i närheten.

• pjoter

Medlem
    15 juni, 2007 vid 13:36 som svar på: C eller Bow vid byig vind?

dra endel depower på din kite så du kan parera byarna med bommen. Så kör man med bowkite och det funkar med c-kite också. mer hardcore med C men funkar iaf. Är det riktigt byigt får du också tänka på att alltid jobba kiten lite i fönstret så den inte överflyger och dalar ner.

Det är mkt lättare med foil eller bow men funkar med C-kite också.

Kom på en annan grej också. ha en bräda med riktigt bra bett och stroppar du sitter ordentligt fast i så du kan kanta som fan när de byar på.

• pjoter

Medlem
    12 juni, 2007 vid 13:08 som svar på: KSA Instruktörskurs, MISSA INTE!

haha, snyggt!

Den fria encyklopedin talar alltid sanning. 🙂

• pjoter

Medlem
    12 juni, 2007 vid 13:03 som svar på: Habo Ljung – Swimming area…

Taggtråd är en bra lösning tycker jag. så slipper man nyfikna badare som bara måste gå å ställa sig downwind om en fast man kör borta vid secret.

• pjoter

Medlem
    10 juni, 2007 vid 17:59 som svar på: Termik i Skåne

fast lundåkra å klagshamn ger bris på ostligt.. så de e egentligen inte bris. 🙂
    däremot blir det riktig bris i habo när de vill sig väl. tror dock de e för varmt för de nu.

Sida 160 av 336
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA