pjoter
Forumsvar skapade
-
haha, man blir ju nyfiken vilken bräda det blev för pepä…
-
å som bror präktig får väl jag lägga till HJÄLM då.
-
han som har företaget verkade va en trevlig prick, var i habo på invigningen. Känns inte som han själv valt att lägga en osynlig reklamannons. 🙂
men störigt e de! -
fan, nåt känns fel när skåningar mobbar andra för hur dom pratar.
men till ämnet så är det fan lurigt med grunt vatten, å ändå e de alltid på det grunda man kör…
-
e sugen på att åka på söndagen. bara jag frisknar till lite mer så. (jävla skit att bli förkyld såhär när det är vågor på g).
-
precis. utan fenor tar man fetare höjd. 🙂
-
e han fortfarande kvar där nere alltså.. lyxlirare.
-
håller inte helt med att man ska skota in draken så hårt. då är det lätt att man skotar lite för mkt och istället stallar draken. man blir också dragen mer downwind av detta än om man har den lite utskotad och sinar den. Sen gäller det att hjälpa kiten också så man siktar högre i vind när kite är påväg ner och lägre när kiten är påväg upp. Då håller du dig planande trots lite vind och tar fint med höjd. Sen spelar grejerna grym roll på höjdtagning, vissa drakar och brädor måste man jobba stenhårt med för att ens hålla höjden å med vissa vet man inte vad man ska göra med all höjden man tar.
-
@budokai 384632 wrote:
FS speed och en rak bräda
jupp. sjukt lätt att ta höjd.
Tror på speed 2 13 å spleene rip 28 eller 34.
lyckas du inte ta höjd med dom är det illa!
-
har hänt mkt de senaste åren.
ska du köra lättvind e de flysurfer speed 1 eller 2 som gäller. -
nej precis!
Varför ha en uppvisning med folk som kan köra när vi kan ha en massa bodydraggare å walk of shamers istället. Själv tycker jag det är asball på skateuppvisningar där folk lär sig olla. Eller ännu fetare är crossuppvisningar där folk fisåker lite framåtillbaks. Ska vi visa upp sporten för allmänheten så kan vi väl iaf låte folk som kan köra göra det.