Forumsvar skapade

Sida 196 av 336
  • pjoter

Medlem
    17 juni, 2006 vid 23:53 som svar på: Vem är moderator????

hurra! .

• pjoter

Medlem
    17 juni, 2006 vid 13:56 som svar på: Kitesurfa med öronproppar?

sök. finns gamla trådar om vattentäta mp3. men dom kostar fortfarande för mkt. över 1000:- för en 128 e på tok för dyrt.

man gör en vanlig vattentät genom att ta fram sitt porrkit. en kondom, ett snöre och lite vaselin. Kondom över spelare, lite vaselin på sladden å knyt ett snöre runt. vipps tål den vatten och man kan se vad man spelar.

hörlurarna gör man samma sak med. inte testat på in-ear lurar men ballonger på den större modellen funkar fint.

• pjoter

Medlem
    17 juni, 2006 vid 09:59 som svar på: Kitesurfa med öronproppar?

eller så köper man en vanlig mp3 spelare och lägger 10 min på att göra den vattentät. så har man tjänat 1000:- pengar att lägga på kites istället.

• pjoter

Medlem
    16 juni, 2006 vid 22:50 som svar på: Kite vs vindsurfare

tack.. 🙂
    men det du säger om att det är svårt att läsa kitare tror du inte det bara handlar om att många vindsurfare kört så lite med kitare? När snowboarden exploderade i början av 90-talet va det samma diskussion om att de inte gick att åka i backarna längre för snowboardarna satt överallt, hoppade in i pisten, svängde oberäknerligt osv. och självklart diskussionen om att dom inte hade nån kontroll å kunde köra ihjäl alla goda fina skidåkare.
    Men det har ju löst sig alldeles utmärkt med tiden och nu är det inte många som stör sig på varandra utan har de bara gott i backen.

Tror det finns många av både vindsurfarna och kitesurfarna som måste lära sig hur man kör tillsammans med andra. Och då inte bara med den egna grenen utan tillsammans för kite har precis som vindsurfingen kommit för att stanna.

• pjoter

Medlem
    16 juni, 2006 vid 22:30 som svar på: Kiteshop i Malmö

jajjemän. då kan man få bra grejer till helt ok pris. men om man bara strosar in utan koll å frågar lite så kan man få med sig mkt skit ut. 🙂

fast man kan ju utan skicklighet ha tur å lura honom på fina grejer för billiga pengar.. hehe.. 🙂

• pjoter

Medlem
    16 juni, 2006 vid 17:35 som svar på: Kiteshop i Malmö

Kyrra. inte göra reklam för gubben i limhamn nu. e kiten billig så får du en gammal vindsurfsele för 1000:- å en rosa våtdräkt för 2000:- å så e du snart uppe i 10 000:- för ren skit.

• pjoter

Medlem
    13 juni, 2006 vid 18:29 som svar på: DÖD Norbaggare

tråkigt!!! 🙁 🙁

Nån som kan ge en kort sammanfattning av hur de gick till? kommer inte in på sidan.

• pjoter

Medlem
    13 juni, 2006 vid 16:45 som svar på: Brunotti Wood — anyone?

tror knappast du måste lägga över 4000 för en sjysst bräda.
    finns ju rätt många beg för typ 3000 som jag tror e helt ok.

• pjoter

Medlem
    13 juni, 2006 vid 04:59 som svar på: Kiteare i Jönköping

va de inte nån tjej från jönköping som frågade en del för ett tag sen? kolla på noob forumet.

• pjoter

Medlem
    12 juni, 2006 vid 17:57 som svar på: Pjoter e du me

fan att man har blivit en skattebetalare! :/

skulle haft med grejerna å kört efter jobbet men hann inte packa bilen. å bara för de så gick de lite vitt i lundåkra då jag åkte dit å spanade. hade helt klart vart tryck nog för att hoppa å leka lite. å imorrn hinner man inte åka efter jobbet…. 🙁

• pjoter

Medlem
    12 juni, 2006 vid 04:59 som svar på: jag döör..

🙂 🙂 .

• pjoter

Medlem
    11 juni, 2006 vid 21:49 som svar på: Slingshot fuel 5th leash
    Matthias wrote:
    vad snackar du om? pumpleash finns de fan inget som heter. fan va alla krånglar, sätt möget i chicken loopen eller precis ovanför runt depowerlinan så blir de bra.

du tror inte han menar uppe i kiten då eller? typ den öglan där man fäster snöret (leashen) som går mellan pump och drake då man pumpar. Fast du kanske fäster din pump vid bommen? eller har du börjat köra foil å inte kommer ihåg hur man gör då man pumpar upp en kite?

• pjoter

Medlem
    11 juni, 2006 vid 21:42 som svar på: jag döör..

att du inte letade upp honom på stranden å bara knockade honom. en fet ball gubbe skulle ju ändå aldrig våga säga till nån att han blev nerslagen av en tjej.

• pjoter

Medlem
    11 juni, 2006 vid 20:09 som svar på: Lundåkra idag kanske?

lugnt… 🙂 du fick ju till lite fin teknik på slutet där.

Du får testa nåndag i lite riktig vind så du känner hur den beter sig då.

De va en jäkligt go dag å bara softa på stranden å i vattnet. 🙂

• pjoter

Medlem
    11 juni, 2006 vid 18:57 som svar på: Lundåkra idag kanske?

Bandana, tyvärr blev det inga kort på det hela men i byarna satte jag några riktigt feta gubbraileys! Inte lika stiliga som dina såklart men brädan slog nästan mot rumpan iaf så jag kände att jag va rätt nära. 😉 Så nog va de hardcore alltid!

topy, vinden kom nog vid 3 tiden och blåste tills typ 5. Idag va de mindre vind men rätt körbart från 3-4 till typ 6-7.

Definitivt ingen hardcore med en 10a men med ljummet vatten och över 20C i luften så va de gott ändå. sjukt stabil vind va de iaf å hade man haft en stor kite hade de vart finfint.

Sida 196 av 336
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA