pjoter
Forumsvar skapade
-
Synd ni kom lite sent. själv fick jag väl nån timmes åkning och endast lite förnedring på slutet. 🙂
-
🙂
Testa som jag skrev högre upp då. De funkar kanon när man bottnar och springer iaf men e själv inte särskilt duktig på att få upp den på djupt vatten då man så sällan kör i de. Men de kan väl nån som inte kör 90% av sina vändor i habo förklara.
-
skotten, bry dig inte så mkt om den skylten. bara att rigga utanför och köra. en bra ide är att va trevlig och väja rätt mkt för vindsurfarna så slipper dom bli sura och kanske tillåmed slutar med sitt löjliga låtsasförbud.
och tänk på att det kan va rätt hardcore att krascha och driva mot flintapiren.
-
jona….. det materialet du svetsar i brukar inte bli varmt då eller? Inserten lär nog bli tillräckligt varm för att det ska bli väldigt dumt.
Om du inte vet om det så kanske du bör veta att man rekommenderas ta ut mattor mm ur en bil innan man svetsar golvet för att det annars kan börja brinna.
-
jodå! de blev riktigt go cruising idag. 🙂
Inte mkt tryck så det gick att hoppa nåt större men tillräckligt för att man utan problem skulle hålla höjden å känna det ljumna vattnet spruta mot benen. 🙂
-
tror ni missuppfattar killen hela tiden.
Han kan alltså kita men kör väl troligtvis själv med en 5 linors kite så han har aldrig behövt springa/simma för att få upp den.
Kan du kita och känner dig säker på det så klart du ska lära henne själv. Lägg kurspengar på en dag på liseberg istället.
-
blåser väst i malmö.. fast bara så lite att det knappast drar igång nån bris nånstans skulle jag tro.. 🙁
-
Nejnej, så blev de inte. blev en FS pulse 10 istället. Tyvärr inte haft tid att köra den så mkt jag velat än men den e riktigt go de jag kört.
Speed 10 har jag kört lite mer och den är också riktigt skön. dock för seg styrning för att jag ska trivas med den. men de e gott tryck å man har ett jäddans häng i den. 🙂 -
håller me masse jag.
å Ölla, chilla lite… har inte din mamma förklarat för dig att man inte ska säga till folk att dra åt helvete? Hur har du förresten tänkt dig din regel med att kitare alltid väjer för windsurfare? om det är 50 kitare som kör nånstans å de kommer en windsurfare, ska då alla 50 ge honom helt fritt vatten?
-
tänkte på C-LEI i den jämförelsen då jag kört mest sånna. Tycker också känslan man har i en C-LEI är jäkligt skön (iofs väldigt olika på dom också).
Testar gärna Frenzy nångång och ser hur dom är. Många är ju nöjda med grejerna så kan inte tänka att dom inte är bra. 🙂
Ric, haha, tänkte inte så bokstavligt sno, utan mer låna ordentligt. Jobbar ju vardagar så kommer du ner på semester kan du bli en foilare några dar.
-
Milkman wrote:(Det finns föresten specialverktyg för det där på Claes Ohlsson och båthandlare. Man borrar ett hål i mitten där man skruvar ner en vänstergängad skruv… Sen fortsätter man skruva tills skruven är uppe, jag skulle nog försöka med ett sånt först)
Grisk*k brukar dom kallas, tror dock inte det är namnet dom använder på CO.. 🙂
Tror inte dom kostar många kronor och brukar funka utmärkt.
fördelen med en sån istället för att bara borra ur skruven är ju att du slipper skada gängorna.
Har själv inte haft problem vid användning av sånna men vet att de kan kan bli problem eftersom dom trycker ut skruven i gängorna så den sätter sig ännu hårdare (om du förstår hur jag menar).. -
Pulsen kommer att rocka på snö!! 🙂
Enda opencell jag testat var FS cool så jag vet inte hur resten är men den tyckte jag inte om särskilt mkt. Speeden och Pulsen känns mkt mer rejäla, du vet vart dom finns utan att kolla på dom och känslan är ganska lik en LEI. Coolen tyckte jag mer kändes som en trainer/leksaksdrake.
Vet inte om detta va just den kiten eller om det blir så med opencell då dom inte på samma sätt har nån egen stabilitet.För nåt år sen kollade jag rätt mkt på radsails foils eftersom det gick en del riktigt billiga på ebay. Dom hade faktiskt fått ganska bra kritik i tester och tror dom fanns för runt 1000-1500:- med linor å handtag. Så ska du bara ha nåt billigt funkar dom säkert.
Men du tjänar väl en del pengar med ditt nya flottiga jobb så du har allt råd med nåt riktigt.. 😉 😉
Får du tid att komma ner på semestern kan du ju sno min kite.
-
de e framtiden… inga brädor, inga jobbiga kites. bara feta tricks!
-
melker blandat med top hat… inte illa