Forumsvar skapade

Sida 248 av 290
  • rasmus_w

Medlem
    25 januari, 2006 vid 23:22 som svar på: Jaaaaa då har man hamnat i ett djungelvrål (rdm förlängare?)
    Ola H. wrote:
    En bild på Hots pin-förlängare finns här: (Edit: det var viss kopp-varianten på bilden)

http://www.surfingsports.com/images/hot_rod_rdm_bases.jpg
    Jag vet dock inte om JEPPE har pinförlängaren eller koppvarianten, gissar på det senare.

Nu var jag tvungen att ta fram min LS-förlängare och jämföra. För mina otränade ögon såg den där hot-förlängaren ut att vara VÄLDIGT lik min LS. Den enda egentliga skillnaden som jag kan se är nerhalsblocket, som är helt annorlunda. Samma struktur på kolfibern, likadant förlängningssystem, likadan plastkrage, likadan form på nedre delen och så vidare. Nu antar jag att samma rör kan finnas i olika kvaliteter och så vidare, men som sagt, de verkar väldigt lika varandra.

• rasmus_w

Medlem
    24 januari, 2006 vid 00:11 som svar på: North Warp 06

Jag vill bara påpeka en sak: Dunken seglade mig veterligen aldrig på NP Warpspeed, han var i början av karriären helsponsrad av F2 och seglade på F2 Power Control-segel (jepp, de där alldra första monofilmseglen i superprasslig kvalitet och med stora cutaways i akterliket). När han bytte till NP 1990 (eller om det var -89) så hade NP:s racesegel hetat World Cup Racing i nåt år.

• rasmus_w

Medlem
    24 januari, 2006 vid 00:02 som svar på: Formula "wannabe"

Runt 92 kilo har jag hört ska vara idealt. Är man tyngre än så får man jobba väldigt hårt för att plana, är man lättare kan man få problem i riktigt hårda vindar gissar jag.

• rasmus_w

Medlem
    23 januari, 2006 vid 23:56 som svar på: BicTechno 283 ???

Det kommer nog Hzon också göra en dag, men alla barn i början. Vi som är vana tar för givet att man står på rätt sätt. Jag, som väger runt 75 kilo lyckades få en 120 liters bräda att sjunka när vinden dog och hade jätteproblem med att ta mig tillbaka. Tio år tidigare hade jag dragit rigg på min vågis, som är på gissningsvis 65-70 liter. Skillnaden var några år i soffan.

• rasmus_w

Medlem
    23 januari, 2006 vid 23:48 som svar på: Träning….
    Luuddee wrote:
    faaen va jobbet de måste vara med vindsurfing om ni måste träna .. när man kitesurfar e de faen bara och köra på så blir man stark på vägen..

Hörrö kitarn, jag tror nog ditt kitande också skulle lyfta en aning om du tränade. Jag misstänker att även kitare blir aningens oproportionerliga om de inte tränar nåt annat än kite, och de där bröst- och magmusklerna brukar komma till användning när man väl har skaffat dem. Dessutom har jag hört att enstaka tjejer gillar att titta på vältränade killar.

För att inte tala om att det är kul att träna! 🙂

• rasmus_w

Medlem
    22 januari, 2006 vid 22:39 som svar på: Spots

Du är nog rätt långt från en speedkonfiguration, men det kan nog gå rejält fort ändå, beroende lite på vad det är för vågis. Är den bara smal i häcken gissar jag att den kan gå fort korta stunder. Problemen är väl mest kontrollbiten, man vill ju att den våta ytan ska vara någorlunda konstant och det kan vara ett problem om det är rejält med rocker. Hur mängden v påverkar det hela vet jag inte heller. Sen gissar jag som sagt att det måste blåsa rejält för att du ska kunna hänga på speedbrädorna.

Fast det är väl bara att låna en RS5:a på 6 kvadrat eller så och vänta på en blåsig dag.

• rasmus_w

Medlem
    22 januari, 2006 vid 22:27 som svar på: Da Kines Contour

För den delen, att sätta dit nån slags ”snabbkoppling” borde väl vara möjligt. Det gäller väl att komma på nån rörelse som man aldrig gör under normal segling, inte ens om man är Ricardo Campello, och att se till att just den rörelsen löser ut stropparna.

Fast hur som haver så finns det andra problem. Man skulle ju vara tvungen att alltid segla med skor, och om snabbkopplingen kräver nån hård greja i sulan, som spurtklossarna i cykeldojorna, så kan man ju tänka sig vad den gör med brädans ytfinish varje gång man kliver runt masten i ett slag eller så.

• rasmus_w

Medlem
    22 januari, 2006 vid 22:22 som svar på: Da Kines Contour

Min lösning är att pressa in föttrna stenhårt i stropparna. Typ jag ställer in dem så jag knappt får in foten och sen pressar jag så hela foten kommer in. Problemet är väl att det kräver en del kraft från fenan så man verkligen kan pressa in fötterna rejält, levererar inte fenan den kraften blir det till att ha stropparna lite lösare.

• rasmus_w

Medlem
    22 januari, 2006 vid 21:21 som svar på: Jaaaaa då har man hamnat i ett djungelvrål (rdm förlängare?)

Vad gäller LS så håller jag inte med. Jag har en aluförlängare och en kol från LS. Ingen av dem är halvsunkig, aluförlängaren är helsunkig medan kolisen är rätt ok. Men okej, i genomsnitt blir det ju halvsunkigt. 🙂

När det gäller 400 på segel för 430 så kör jag den kombon på min 5.7:a och min 5.0:a, och jag tycker nästan det funkar bättre än 4.5:an, som är sydd för 400, mycket mjukare känsla i 5.0 och 5.7. Nu har jag iofs bara seglat 5.0 och 4.5 några enstaka gånger, 5.0:an bara en gång (+ en brutal spolning på Torö) men 5.0:an lyckades jag få ett skönt trim i nästan bums medan 4.5:an ibland har känts lite vinglig och ryckig. Fast med fler seglingdagar hittar jag nog bra trim i den med.

• rasmus_w

Medlem
    22 januari, 2006 vid 21:14 som svar på: Boards senaste brädtest

Det där med fiktiv volym stör mig också, faktiskt. Den dag det väl slutar blåsa helt när man är ute på sjön, då får man garanterat veta hur stor den riktiga volymen är. En bred och tunn bräda flyter inte bättre än en tjock och smal, den sjunker bara långsammare.

• rasmus_w

Medlem
    22 januari, 2006 vid 21:04 som svar på: vindsurfingseminarium 30:e januari

Jag fyller väl på då, även om de flesta kanske läst. Det är Barry Spanier och Phil McGain som kommer.

• rasmus_w

Medlem
    22 januari, 2006 vid 21:02 som svar på: Gun Sails katalogen idag

Har man rätt grejor så vet man att man borde kunna bli snabb om man bara klurar ut hur. Har man fel grejor så blir man inte snabb hur man än gör. Det är roligare att ha potential, tycker jag.

• rasmus_w

Medlem
    22 januari, 2006 vid 21:00 som svar på: Jaaaaa då har man hamnat i ett djungelvrål (rdm förlängare?)

Local spirits kolförlängare förlänger 45 cm, kollade just. För att vara en LS-förlängare är jag riktigt nöjd med den. Den är lite elak mot tamparna, men bara lite, och det är allt jag kan klaga på.

Vill du köra på ett känt kvalitetsmärke så finns Libertys långa, den förlänger 50 cm och kostar 12-1300, dubbelt så mycket som LS. Skidsport har haft den men nu ser jag den inte på deras hemsida, och Surfers Paradise kan ha den. Hotsailsmaui ska inte heller glömmas bort.

• rasmus_w

Medlem
    22 januari, 2006 vid 20:48 som svar på: Boards senaste brädtest

Fast det beror väl på att de flesta brädor och segel faktiskt ÄR bra nuförtiden. Däremot är de inte alltid bra på vad de påstås vara bra på.

• rasmus_w

Medlem
    22 januari, 2006 vid 20:46 som svar på: Da Kine Cold water glove 2006

Jo, definitivt. Fingrarna kan inte värma varandra i en handske som i en vante, så om de är lika varma så är de antagligen betydligt tjockare.

Sida 248 av 290
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA