

rmz
Forumsvar skapade
-
-
rmz
Medlem14 februari, 2010 vid 18:31 som svar på: Fanatic Addicted to Ride V full version på VimeoHärligt!
Lite (pulshöjande) motivation när man sitter motionscykeln, i stället för
ågren över all j..la snö:smile: -
Snygg film!
Kanske lite OT. men helikoptervinklar är häftiga, kolla in ”hemma hos” James Stewart (snabbaste supercross åkaren på jorden)
http://freecaster.tv/fmx/1008405/james-bubba-stewart-tears-up-his-private-track-in-florida/per
-
Svenne;593096 wrote:Köp riktiga verktyg gadd dammit.
och underskatta inte the power of lubrication!
God Jul :santa:
/per -
Rasmus_W;592996 wrote:Det verkar återkomma varje år. Varför sitter de så j-a hårt? Är det för att verkstadskillar har tokstarka verktyg när de monterar hjulen? Eller drar de på nåt sätt åt sig/rostar fast för att bilen brukade stå ute (jag har sen oktober äntligen garageplats) eller så? Jag gav mig på att byta till vinterdäck igår och eftersom jag inte har nån slägga så tog jag en hammare och bankade en stund så hårt jag kunde på varje bult (tanken är att man slår rakt in va?) och satte sen domkraften mot uppdelen på fälgkorset tills det började böja sig samtidigt som jag pressade nedåt med nästan hela kroppstyngden i andra änden och efter några försök släppte äntligen bultarna. Varenda mutter satt så hårt.
Förra året lät jag NB Gummi ta det hjulet som satt hårdast och de plockade fram en lednyckel (efter att släggan varit framme och bankat) med nästan meterlångt skaft och de fick loss hjulet men leden på lednyckeln gick i bitar precis när sista muttern kommit loss…
Gör det stor skillnad om man letar upp en slägga i stället för en hammare? Förra året när jag frågade skrev nån att två knack med släggan så släpper bultarna till och med på hjullastare. Med hammaren var det banka, banka och banka ännu mer som gällde, i kombination med domkraft, kroppstyngd och banka med hammare på ”ner”-sidan av fälgkorset som gällde.
Jag bytte bara två hjul (på höger sida, ger jag mig ut nu lär den gå i cirklar) igår kväll för jag orkade inte mer (och tog för all del lite jourärenden under tiden, jag är IT-jour) och när jag var klar så var klockan halv ett. Jag tror inte en sekund att vänsterhjulen kommer vara enklare att byta.
Hej!
Med en sån här ex.biltema nr:(10-2608) hjulbultsnyckel i kombination
med kopparpasta nr:(36-1800) på gängorna får du aldrig mer bekymmer
med att lossa hjulbultar!/per
-
Carl R;588577 wrote:Vad menar du med gissning?
Jag har hyrt sånt nere på haga vid ett par tillfällen när simmer-seglen var slut.
Japp jag testade även att dra mer nedhal och släppa på uthalet fast man inte ”skulle det”.Tjena!
Vad jag menade med gissning är för att få en uppfattning om seglet
måste man ha testat åtskilliga gånger vid olika förhållande för att känna
hur det är.Jag har LS som mitt största segel (6.5) och jag kan likna det vid en volvo 940, det är pålitligt,prisvärt,och går jobbet upp till 110km/h!
Men det duger fint för lite friåkning och spontan slalom!
Kan jag säga efter ca 30-40 tim på vattnet med detta segel:smile:surfcentret brukar köra LS och simmer vart annat år :wink:.
-
Carl R;588457 wrote:Min uppfattning är att LS-seglen är odugliga i byar. Det twistar inte ut som andra segel sydda på de senaste 15 åren. Inget grunddrag heller för den delen.
Here we go again…vm i gissning och hur många timmar har du på vattnet med LS…:confused2:
-
Knatte;588356 wrote:Local Spirit är ett enkelt och inte så bra segel. Det funkar för nybörjare,
Har du seglat mycket med LS…..eller är det som vanligt hörsägen…?
Jag får uppfattningen att isis är nybörjare med begränsad ekonomi
som söker efter prisvärda grejer!:smile: -
[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=NE_ri8PkihE”]YouTube- Heavy sea[/ame]
Kolla in flexen i skrovet en bit in i klippet!
-
Det är nog inte lätt att hitta något som skyddar sidan, här är ett som kan funka för
dom ”främre” revbenen!
http://www.24mx.se/crossdelar/EVS_Revo_4/21200/Skydd/k30/Bröstskydd/s196// -
Platon;552737 wrote:Hej,
Finns det plats för oss vanliga döda som inte tävlar på Haga Park i helgen.
Vill ju inte vara ivägen.
//PlatonKlart det finns!
Formula på haga +70cm fenor= 500m från land!:wink:
/P -
rosen;552687 wrote:Det var som fan RMZ, jag har ”dingat” ett av skydden så det är en liten buckla i skumgummit, men annars har det funkat fint trots några REJÄLA kastfall.
Slog bommen i el var det masten som klöv nosen och vad var det för sorts bräda? Berätta mer.
Också sett att det finns olika sorters densitet på badkorven, den jag har på brädorna känns inte som den kommer ge vika, men skulle man kunna doppa den som en chokladmunk så det blir ett hårdare lager över vore det toppen.
Bäst är väl att lära sig surfa så det inte blir så mkt såna vurpor, men å andra sidan vill man kunna köra lite över förmågan också.
Hej!
jag körde på en sandbank med ett kastfall som följd och träffade nosen bredvid mitten med masten trots mast/bomskydd så sprack nosen.
Det är som någon skrev innan att man måste ha ett hårt lager överst
som fördelar smällen över hela nosen typ jp´s tillbehörsskydd./Per
-
@rosen 552537 wrote:
Har gjort egna av rörformade badleksaker (sett dem finns i svenska butiker för 50-100spänn, köpte av en norsk onlinefirma).
såga itu och klistra på. Samma material typ som skumgummisvärden. Suger inte upp vatten och den händige kan få det sjysst. Sista stumpen + silvertejp gjorde takräckena mjuka och fina.Alla brädorna vart det inte jättesnyggt på, men håller fint. Trillat ganska hårt några gånger och inga fler spruckna nosar.
Bor du i sthlm kan du få ett rör om du passerar mig på gärdet.Så mitt tips är att gå till en leksaksaffär och hitta rör/svärd och limma på själv.
ska fota vid tillfälle[/QUOTE
Hej!
Har gjort ett av en kluven ”badkorv” men den klarar bara småsmällar,(klöv nosen på brädan):frown:
jag har vidareutvecklat den varianten med att lägga några lager med väv/epoxi över ”korvskyddet”, det måste vara ett hårt lager överst.
vi får se om det hjälper.Här är länken till korvskyddet.
http://www.boards.co.uk/articles/index.asp?ID_A=177&article_type=50/Per
-
Thorbjorn;551688 wrote:Jag trillade ner från en stege 2,5 meter och bröt ett par rev ben. 😡
Någon som har liknande erfarenhet, samt hur länge tog det innan du kunde börja kita.
Hej!
6 veckor kommer du ha ont, men du kan säkert kita efter 3.
tänk positivt smärtan är bara lite feghet som lämnar kroppen…/PG…
-
surfmad;547011 wrote:Funderar på sjögräsfena, har kollat lite på trådarna men skulle vilja ha lite råd.
Jag 65 kg kör 120 liter 69 cm bred freeride, 7.0, oftast marginal planing.
Tror att det lutar mot 28 cm eller 32 cm.
Vilket av dem behöver jag hjälp med.
Tackar för svarHej!
28cm 7.0-neråt
32cm7.0-uppåtÄr mitt tips!
/P