skanepaul
Forumsvar skapade
-
Gjorde samma sak Henke, men efter nån timme på vattnen var kondomen vattenfylld och jag tyckte verkligen jag vara noga med återförslutning, så tänk på det bara.
-
ostligt i vomb är allra bäst, bra ytor att rigga och launcha på och hyffsat långgrunt.
annorlunda med insjösurf, fet känsla helt enkelt!
-
Tja du! Svår fråga, hur är vinden där du bor? Vad tror du att du kommer behöva mest?
Men mest logiskt är det nog med en 11, den kan du väl hålla till typ runt 9m/s.
-
Ja feta grejer, så jävla sköna, Kase kan intyga, bästa jag kört hittills i ”karriären”.
Jag har 7, 12 och 16 i Torch3:an.
Sen kompletterar man ju med fetaste kiten någonsin, JN Primadonna 9!!!
-
Mycket bättre! Perfekt till sommarvinden men kanske lite stor kite annars.
-
Hög AR c Kites har en tendens att uppföra sig skumt, särskilt underriggade. Vi kan nog enas om att X3, X4 och Raven inte är bästa kitesen att sätta i en nybörjares händer, dem kräver bra kitekontroll av ”föraren”.
Kom att tänka på min gamla EH Freestyle 14 som jag sålde till en polare, gillade den då men shit vad jag tycker den suger nu när jag provar den då och då, så visst har den hänt en del även med C kitesen.
Torch3 säger jag bara!!! Eller hur Kase? 🙂
-
Hugo, Tosselilla heter det!!
-
Ska säga som så här, när jag provade Patriks nya Raven våren 05, så tyckte jag den var helt ok och ganska så skön när jag provade den igen i våras så tyckte helt tvärtom, inte så skön och ganska trög.
Den är bättre än X3: o X4:an men långt ifrån bra som dagens C kite (mmm Torch3, ni som inte provat PROVA!!!)
Så jag tycker inte att du ska köpa den. Köp en EH wave eller om du kan få tag i nån JN Primadonna (årsmodell kvittar!) skitbra kites som är uberskön och mycket mer stabila i luften!!
O ja!!!! Kasimir och jag har en KOMPIS som har en sådan!!! Det är den kompisen han menade!! Han skaffade en EH Ripper och har väl utvecklats mer på den.
-
skanepaul
Medlem5 augusti, 2007 vid 20:48 som svar på: Hur startar och landar man bäst en Bow/Hybrid ensam?Skjut ner den med hagel…
-
Jo utan dem är det livsfarligt att kita!!!!!!!!!!!
Jag har varit nära döden FLERA gånger!!!!!!!!!!!!!!!
Kita inte utan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
skanepaul
Medlem3 augusti, 2007 vid 10:48 som svar på: "objektiv" jämnförelse mellan depower på c-/ hybrider- / bow-/ foil kitesgäsp……………………………………………………………………………
-
@Nilsson 402316 wrote:
Jag skall direkt dit när simskolan är klar. Någon mer som kommer att vara där då?
Ser ut att vara fint då ca. 8m/s NV.Inte så smart och kita om du inte kan simma…