sourra
Forumsvar skapade
-
Jävligt fint Henning. Fortsätt spola rinken så den är fin till jul.
-
Fan vad trevligt Chrille, snyggt!
-
Det är bara att köra och köra och testa grejer oavsett vilken fot du kör med fram. Det tar kanske ett år innan du börjar glömma vad som egentligen är ditt ”rätta håll”.
-
Så jäkla fet åkning!
-
Är det Henning med entourage som skymtar på bilderna?
-
sourra
Medlem11 december, 2009 vid 23:33 som svar på: Snart dags att testa det nya lättvinds monstret 🙂Haha, japp men vinschajäveln kan man köra i stan =)
-
Vi nöjer oss med att höja soppaförbrukningen till en början =)
-
sala;591929 wrote:ha ha, kör dubbla spolar, dubbelt så kul!
hur många hk?vattenkyld? ca 24hk då eller?Hehe, en lina är dyr så det räcker så en spole för duga. Motorn är vätskekyld på 19 hk men det går att ta ut mer om man vill. Vår plan är dock att nöja oss där men etanolkonvertera den så det inte luktar lika onkelt om den som när man kör bensin.
-
En 250cc motor från en Aprilia. Vattenstart och kickers bör inte bli ett problem 🙂
-
Systemet finns och är fungerande i killens skalle. Han är lite av en el-rainman så jag räknar inte med några som helst problem där. Han tycker dock vi ska ha optisk läsning av linhastighet medan jag tror mer på mekanisk så lite sånt återstår att arbeta fram. Sen ska vi ju bygga vinschen också 🙂
Det har varit lite turer kring motorinförskaffandet som verkar ordna upp sig nu. Vi köpte en ”komplett motor” men fick inte med kylning, cdi, tändspole och laddregulator men det är på väg med Posten. Linan är också på ingång så snart återstår bara grovjobbet. I hope…
-
sourra
Medlem9 december, 2009 vid 22:45 som svar på: Snart dags att testa det nya lättvinds monstret 🙂Man får en vinsch för de pengarna
-
Jag tror du har fått nåt om bakfoten =)
-
Niiice Hengo. Men du kan glömma att din heli kommer i närheten av mina kitelinor…