sourra
Forumsvar skapade
-
sourra
Medlem2 december, 2009 vid 20:49 som svar på: Torkelstorp 14/11, tack för hjälpen, brutet benKolla om du har nåt via jobbet eller om du har flugit ur boet för max några år sedan du ha via föräldrarnas hemförsäkring.
-
WakeNils;590746 wrote:bump för att langree kör så äckligt fult
Här har du lite dingelfritt med ett par rätt feta flat 7’s.
[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=wAJWmz15JZg”]YouTube- Kevin Langeree[/ame]
-
Det luktar Advance lång väg.
-
Det är bara att börja spekulera…
Advance
Air-Evolution
Airush
Best Blackline
Blade
Boom
Bull
Cabrinha
Carved
Catapult
Caution
Challenger
China Kites
Core
Eclipse
EH
Faith
Flexifoil
Fluid
Flysurfer
F-One
Freak Dog (EH)
Gaastra
Genetrix
Gin
GK
JN
Kangaroo
Latitude
Liquid Force
Loose
Monkey
Naish
New
North
Ocean Rodeo
Ozone
Peter Lynn
Royal
RRD
Sky-T
Slingshot
Sof-X
Star Kites
Swirl
Takoon
Twister
Wainman Hawaii
Wild
Windart
Windwing
Wind-X
Wipika -
Jag tror han blir ledsen när du säger så. Hetsa honom lite mer så kanske han sätter ihop ett mixtape där han bara har sin Nils-åkning med.
-
Hur lyder diagnosen? Exakt vad är det som gått av?
-
-
Går den häringa oologen att få tag på måntro?
Litease;532787 wrote:Lite update i ornitologfrågan!Pratade precis med en oolog (http://sv.wikipedia.org/wiki/Oologi) som rent ut hävdade att ornitologer är ett mycket speciellt släkte. Han hade själv varit ornitolog en gång i tiden men numer gått över till att forska i läran om ägg. De ornitologer han hade varit ”ute på fält” med hade låtit lika mycket som en hel här av bulldozers. Detta bekräftar bara våra egna fördomar och hjälper inte oss i vilket fall som helst, så här kommer huvudpunkten.
Gällande fältpiplärkan (det var väl den snacket gick om?) är den en mycket sällsynt fågel som finns på extremt få platser i Sverige (han nämnde att det fanns två men låter den saken stå för sig själv). Hans argument för att ornitologernas argument är helt befängda var av den enkla anledningen att kitesurfare befinner sig på vattnet, fältpiplärkan lägger inte ägg på vattnet, vilket man borde ge honom cred för att han kommit fram till en så korrekt och lysande slutsats. Däremot förstod han att problemet ligger i att vi vid landning och launching inte ser fåglarnas små bon som kan ligga på stranden. Detta är dock inget specifikt för kitesurfing, utan gäller även badande, hästridare med mera.
Hans förslag vad med andra ord att sätta upp skyltar där det förekommer häckning på stranden, samt att kanske endast avgränsa våra start- och landningsytor. Vad som händer ute i vattnet bryr sig inte fåglarna om ett dugg. Det skulle vara samma som att en segelbåt stör dem eller en fiskare som är ute. Ett rent skämt! för att citera.
Fåglar vänjer sig, sa oologen.
-
sourra
Medlem30 november, 2009 vid 11:29 som svar på: Torkelstorp 14/11, tack för hjälpen, brutet benkalle57;590556 wrote:Till Gustafsson:En stilla undran. Vilket försäkringsbolag hade du och har du i sådana fall fått någon form av utbetalning? Anledningen till att jag frågar är att jag just ringt till IF och dom säger att kite-surfing är en extremsport och att den därför inte täcks av någon olycksfallsförsäkring. Det finns inte ens någon tilläggsförsäkring att teckna.
Sedan kan man ju diskutera vad man ska med en försäkring till då vi har ”gratis” sjukvård i Sverige men det är ju bra att diskutera alternativen. Man vill ju t ex inte råka ut för någon form av invaliditet och sedan upptäcka att försäkringen inte täcker.
mvh
Det var ju mycket märkligt. När IF ringde mig och skulle pracka på mig en hemförsäkring var jag väldigt specifik med att jag höll på med kitesurfing och att mitt dåvarande försäkringsbolag (Folksam) täckte kitesurfing väldigt bra. Jag utgick från detta brev då jag stämde av med IF-killen vad jag ville att de skulle täcka och han sa att det inte var några problem. Men då ljög han väl då den lille satan. Kan man ta del av de där inspelade säljsamtalen?
-
Igen? Om du läser första inlägget riktigt riktigt noga så ser du att tråden redan från början handlar till viss del om nsh. Jag vet att det är mycket begärt men du kan väl i alla fall försöka.
-
SkånePaul;590545 wrote:Nej inte än, har inte provat nån 2010 Naish än, skam…jag vet.
Skäms… Jag tog ut min nia på en premiärrunda förra helgen. Första intrycket var hur grym stabilitet det var när man körde urkrokat. Inte ens en tillstymmelse till backstall även fast vinden var lite upp och ned.
-
Det beror lite på vad du menar med rätt pengar. Ställen som säljer Go-cartprylar brukar ha såna grejer men ska man ha bra skit så kostar det därefter.