Forumsvar skapade

Sida 108 av 498
  • sourra

sourra

Medlem
    23 november, 2009 vid 17:39 som svar på: Nya hadlow

Trodde vi snackade snowboard och att du drog upp folk man aldrig hört talas om. Jag kan inte ett smack om skid-freestyle och av det jag har sett hittills har jag inga som helst planer på att börja bry mig. Jag drog upp skidor för att det var den första jämförelsen jag kom på.

• sourra

sourra

Medlem
    23 november, 2009 vid 17:28 som svar på: Nya hadlow
    Davids;589585 wrote:
    Hehe… Snowboard och Skidtävlingar är ju spin-to-win idag! Se bara på King of Style som var i stockholm precis.. Phil Casabon skulle lätt vunnit om de värdesatt stil, men eftersom Andreas Håtveit satte dubbelcork 1080n med dubbelmutegrab tog han dem det..

Jämfört med Sebu Kuhlbergs piruetter är det slow and stylish. Nu offrar de i alla fall ett halvt varv eller två för att hålla graben.

Haze;589586 wrote:
    Men om det inte ger några incitament så kan de väl köra med boots då? Spelar ju inge roll liksom?

Annat än att de kommer landa färre trick med bootsen och krascha hårdare menar du?

• sourra

sourra

Medlem
    23 november, 2009 vid 15:39 som svar på: Nya hadlow

Det är väl inte en klockren jämförelse men jämför telemark med ”vanliga” skidor så får man i alla fall en idé. Den ena är inte bättre än den andra, men de är olika. Att Hadlow sätter grejer lätt med stroppar är ovidkommande eftersom det inte på något sätt är svårare att köra med stroppar än med boots. Snarare gäller det omvända. Att de flesta världscupåkare och proffs kör med stroppar stämmer ju men det är inte så konstigt eftersom bedömningskriterierna inte ger några incitament för att köra boots. Dock känns det som att intresset för PKRA/KPWT i allmänhet dalar och jag skulle inte bli förvånad om det dök upp en wakestyletour förr eller senare. Jag skulle i alla fall inte ha nåt emot att åkningen gick från spin-to-win och blev mer som snowboardtävlandet ser ut idag.

• sourra

sourra

Medlem
    23 november, 2009 vid 13:29 som svar på: Nya hadlow

Bootsen i sig sabbar inte knäna, det är de hårda landningarna som gör det. Kollar man runt så är det ingen brist på sabbade knän trots att vederbörande har kört med stroppar. Men varför vill man köra boots? Jo, av samma anledning som man kör bindningar och pjäxor på skidor istället för att köra råttfälla – stabilitet. Sen tycker jag det ser renare och fetare ut men det är ju bara smak och tycke.

• sourra

sourra

Medlem
    23 november, 2009 vid 12:14 som svar på: Film: slider, wakestyle, c4, zephyr!

Haha, Linus kör väl lågt för jämnan? Vad står det egentligen på ditt visitkort Nils, ”narcissist/wakefascisct”? =)

• sourra

sourra

Medlem
    22 november, 2009 vid 22:00 som svar på: Rädda min 06 Torch!!!

Om kiten är gammal kan det ju vara så att backventilerna har torkat ihop en smula och läcker tillbaka (#4) samtidigt som det är hål i LE. Det låter långsökt men det kan vara så. En sån här burk kan underlätta läcksökningen: http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=93463

• sourra

sourra

Medlem
    22 november, 2009 vid 20:42 som svar på: Rädda min 06 Torch!!!
    Falsterbo;589488 wrote:
    Jag vet inte hur jag ska laga min Torch eftersom det läcker men inte vet var. Det är en onepump kite vilket gör det svårare att identifiera var läckan är. Om någon har något tipps på hur man hittar och kan laga läckor så vore jag väldigt tacksam

cheers!

Kolla på http://www.naish.tv/ -> Kiteboarding -> How to -> Bladder repair.
    Jäkligt cheezy film men så snart man kommit förbi skådespeleriet så är det idel nyttigheter.

• sourra

sourra

Medlem
    22 november, 2009 vid 18:54 som svar på: Rädda min 06 Torch!!!

Man får börja med att kolla på vilket av dessa fyra läckagebeteenden som kiten har:

1) Läckage från leading edge (LE) pga trasig bladder. Detta yttrar sig genom att LE blir mjuk medan alla struts behåller ok tryck.

2) Läckage från strut pga trasig bladder. Detta yttrar sig genom att just den struten blir mjuk och dessutom tappar LE tryck genom att luften läcker ut via struten.

3) Läckage i skarven mellan leading edge och strut. Felet yttrar sig som 2) men när man söker efter läckage på strutbladdern hittar man inget. Detta fel är att betrakta som sällsynt.

4) Läckage i backventilen mellan LE och strut. Detta märks då man släpper ut luften ur LE och lämnar struts uppblåsta t.ex. över natten och morgonen därpå så är ena struten mjuk. Detta är inget att bry sig om eftersom luften då bara läcker tillbaka in i LE. Backventilerna är gjorda för att hålla trycket ifall man skulle få ett fel av typ 1) så man kan ta sig in till land med kiten i luften eller som flythjälp men inte för att hålla fullt tryck över natten (även om det oftast funkar).

• sourra

sourra

Medlem
    22 november, 2009 vid 18:51 som svar på: Ny Naish kite

Tyvärr kommer den inte nå marknaden pga en stämning från Peter Lynn. De har patent på alla djurkites.

gecko1.jpg

• sourra

sourra

Medlem
    22 november, 2009 vid 17:08 som svar på: Film: slider, wakestyle, c4, zephyr!

Triverns Nils. Men vart var Krigarns åkning?

• sourra

sourra

Medlem
    22 november, 2009 vid 01:13 som svar på: Canon 7D

Nu har Adobe släppt updateringar av Camera RAW och Lightroom så alla rawformat på 7D stöds

http://www.dpreview.com/news/0911/09111901adobereleasecandidates.asp

• sourra

sourra

Medlem
    21 november, 2009 vid 22:41 som svar på: vill köpa beg kite. C shape. gärna oldschool

Är de kite only eller har du bommar till grejerna?

• sourra

sourra

Medlem
    21 november, 2009 vid 14:27 som svar på: söderut nu!?

Sorry, jag var lite bakistrött jag med. Vilken dag är det? Om det är lördag idag så är det söndag imorgon och få kan man surfa då istället.

• sourra

sourra

Medlem
    20 november, 2009 vid 14:41 som svar på: Ett DRÖMjobb
    Fredrique;589198 wrote:
    Vem tar på sig att driva frågan för våra svenska kuster?

Kolla med svenska foliehattsförbundet. De måste ju tilltalas av konspirationen.

• sourra

sourra

Medlem
    20 november, 2009 vid 09:22 som svar på: Ett DRÖMjobb

Med tanke på att de dödsfall som inträffar brukar bli både omtalade och sönderanalyserade på kiteforum.com så uppskattar jag det verkliga antalet till ungefär en hundradel av revirmannens uppgifter.
    Det är ju synd att vissa vindsurfare är rädda för kites men det snarare om okunskap än om verkliga faror. Visst kan kites vara farliga för omgivningen under vissa omständigheter men det kan även vindsurfbrädor vara. Och rulltrappor. Och bilar. Och gräsklippare. Men vi använder alla de grejerna i alla fall. Jag förstår inte poängen med det här ”Vi och dom”-tänket men kanske nån kan upplysa mig om tanken bakom detta.

Sida 108 av 498
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA