sourra
Forumsvar skapade
-
Hur funkar boots med CT på vintern? Håller de värmen så pass att man kan köra utan att få amputera fossingarna?
-
Skyddsgardet får nog ta det på sig om det inte är skyltat åtminstone på EUs tre medlemsspråk om det nu är ett skyddsområde enligt EUs direktiv. Fransmän kan knappt engelska, än mindre svenska… Jag skulle bli förvånad om de fick nån annan påföljd än ett ”FY!”
-
MattiasN;568174 wrote:Lånar tråden lite.
Ang 4 meters linorna. Vad har dessa för för och nackdelar när det blåser mycket respektive lite.
Har förstått att det är rekomenderat att ha de på i lägre vindar. Vad är effekten i de olika vindarna?MVH
MattiasKolla här om du vill ha en lång utläggning
I korthet och något förenklat
Korta linor: Snabbare vändningar, snabbare respons från kiten, brutalare kiteloopar
Längre linor: Bättre häng i hoppen, bättre low-end, mer tid på sig att agera innan kiten når vattenytan -
Waroon är generellt sett en nybörjarvänlig kite så den blir nog bra. Jag vet inte hur de skiljer sig i utförande från år till år.
-
Oftast brukar man komma upp och därefter sjunka igenom pga att man inte kantar emot. Då blir det att man åker ikapp kiten som då vandrar ut till kanten av vindfönstret och tappar kraft. Med tanke på din vikt och att du verkar bo nära ett spot är nog 12 en vettig storlek att ha som all-roundkite. Ska du ha två kites kan man ha en som är 13-14 och en som är kring 9.
-
Som regel gör man det men det är fullt möjligt att köra med leash. Risken är dock att man får brädan med fenor och allt i bakhuvet om man kraschar. Jag brukar ha leash endast när jag kör i frånlandsvind. Yann pratade om nån variant där man har en leash hängandes på brädan då man kör strapless men leashen sitter inte fast i åkaren utan endast är till för att det ska vara lätt att få tag på brädan.
-
SB2:an hade ju lite issues med dukar som inte höll som de skulle. Sök här på forumet så står det lite om det och det bekräftas av folk som är cabsfrälsta.
-
[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=S0V9y6ltxzI”]YouTube – REAL PERU 09[/ame]
-
Porrfilm…
[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=bSKKXGTGE3k”]YouTube – Naish Torch (2010)[/ame]
-
09-tolvorna är mer snabbsvängda än 08-tolvorna så det är lättare att jobba fram kraft ur dom om man är underriggad. Om du har 20m-linor rekommenderar jag att du köper ett kit med 4 x 4m extensions. Helix-tolvan från 2008 (som designades om helt till 2009) har sämre bottendrag än Culten men eftersom den har relativt högt AR får man bra skjuts i den när man jobbar kiten. Den modellen är dock lite jobbig att köra för den drar som fan när man kommer upp och iväg så man får liksom aldrig en lugn stund. Den är till för att köra fort och hoppa högt med.
-
4500 spänn för ett par boots är fan inte gratis…
-
Nej vad jävla surt! Vad har du ådragit dig och hur gick det till?
Sourra köpte en Momentum och en vågis. Du kan få låna en vågpinne att sitta och trösta dig med.
Här är mina top 3 tips att underhålla sig med:
1. Överkroppsträning över köksdörren
2. Lira EA Skate [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=98Mf1bsDKeY&feature=channel”]YouTube – Skate Game Intro[/ame]
3. Odla skägg