Forumsvar skapade

Sida 149 av 498
  • sourra

sourra

Medlem
    14 augusti, 2009 vid 17:45 som svar på: boots till bräda? Vad ska jag tänka på?

Helt rätt – så länge inte smalbenet spräcks så är det stomp som gäller.

• sourra

sourra

Medlem
    14 augusti, 2009 vid 17:37 som svar på: Kitedemonstration!

Hehe och enda gången jag kallat nån en Bajs-Piñata.

• sourra

sourra

Medlem
    14 augusti, 2009 vid 17:29 som svar på: boots till bräda? Vad ska jag tänka på?

Well… Du kommer ju allt som oftast krascha hårdare eftersom brädan inte lossnar (om du inte kraschar jättehårt) och det är ju det som gör att man åka på skador som är mer ovanliga än med en vanlig bräda. Det gäller framför allt kraschar där brädan skär ned i vattnet men även hårda landningar när man annars skulle kunna sparka av sig brädan om djupet tillåter. När man väl kraschat kan det vara lite meck att vrida sig rätt ibland men det får man snabbt ordning på. Bootsen brukar bara åka av när det är kass vind så man måste köra lite walk of shame, men jag brukar som regel skite i det helt och hållet då. Typ så.

• sourra

sourra

Medlem
    14 augusti, 2009 vid 17:20 som svar på: Vart ska vi ta vägen?!

Det är bara att picka hål på lögnerna, en efter en.

• sourra

sourra

Medlem
    14 augusti, 2009 vid 17:19 som svar på: Surfbussen till västkusten, Ozonedemo

Se till att följa reglerna för respektive spot

• sourra

sourra

Medlem
    14 augusti, 2009 vid 17:17 som svar på: Kitedemonstration!

Är det nåt ställe som är off limits idag eller?

• sourra

sourra

Medlem
    14 augusti, 2009 vid 17:05 som svar på: Naturreservat ska skydda fåglarna

Fet aloha på den!

• sourra

sourra

Medlem
    14 augusti, 2009 vid 13:28 som svar på: Vågbräda?

Men så ser man dig sällan på en kitevågis också

• sourra

sourra

Medlem
    14 augusti, 2009 vid 13:14 som svar på: Smaskens har blivit farsa!!!

Congratulazioner

• sourra

sourra

Medlem
    14 augusti, 2009 vid 13:08 som svar på: Vågbräda?

UG:n har lite för lite volym för min smak

• sourra

sourra

Medlem
    14 augusti, 2009 vid 08:43 som svar på: Naturreservat ska skydda fåglarna

Haha, sista meningen sammanfattar det hela rätt bra

• sourra

sourra

Medlem
    14 augusti, 2009 vid 08:41 som svar på: Surfbuss någon?
    Tote;566372 wrote:
    Blir nog en ny större till våren ja…:grin:

Men det är ju på hösten och vintern det är kallt att byta om ute i friska luften…

• sourra

sourra

Medlem
    14 augusti, 2009 vid 08:38 som svar på: Vågbräda?

Kring 6 fot brukar vara en vettig storlek att köra igång med och sen beror det lite på i vilka vindar du vill köra med den, om den ska hålla för att hoppa med osv. Själv kör jag mest i hårda vindar (eftersom det är då det bygger vågor här i Sverige) och då är det vettigt att ha en bräda med rätt skarpa kanter som funkar bra och är stabil när det går undan men samtidigt är tjock nog för att ha den volym som kräver att köra vågor utan något vidare drag från kiten (jag kör med eller utan stroppar). Men jag känner folk som kör både större och mindre brädor så det här reflekterar endast min egen åsikt. De märken jag har kört på mer än bara enstaka gånger är Naish och Bluebottle och jag har varit mycket nöjd med de grejerna. Pga en knäskada så står grejerna bara på vinden nu så det går bra att låna och testa om så önskas.

• sourra

sourra

Medlem
    14 augusti, 2009 vid 08:25 som svar på: Lite om Torkelstorp

Tänkte mest på att det kommer badas där

• sourra

sourra

Medlem
    13 augusti, 2009 vid 23:39 som svar på: lättar packningen

Hur står den sig mot sämskskinn som ju är populärt bland kitesurfare?

Sida 149 av 498
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA