sourra
Forumsvar skapade
-
Jag har ett sånt 28-75 och är sjukt nöjd med det. Ingen bildstab på det.
-
De snickras i Tjeckien eller nåt sånt. Nära och bra =)
-
Vad hände? Vem vann? Var är bilderna?
-
Du glömde ironi-tagga din text Jens
-
surfmc;545400 wrote:Menar du 720p respektive 1080p när du pratar kvalité eller nåt annat?
Menar framför allt komprimering
-
sourra
Medlem9 maj, 2009 vid 01:35 som svar på: Vem är omslagspojke på jubileumsnumret av Kiteboarding??Milkman;545425 wrote:Det har redan förändrat mitt. bytte till stroppar igen idag!Från vaddå? Jag har nyligen kittat min Thorn FC med LF Synergy-dojjor och kommer nog aldrig ha stroppar på en bräda igen så länge det inte är en vågis.
-
Köp i alla fall nåt med en symmetrisk push-release. Idag har bl.a. North, Naish, Cabrinha, Flexifoil, Best (lawsuit?) och Core den lösningen. Det är bara en tidsfråga innan alla kites kommer gå den vägen.
-
Det är bara önsketänkande från den lilla klicken människor som tror sig ha monopol på naturen. Kommunen har inget emot oss så länge badgästerna är säkra och det är de tack vare en gemensam överenskommelse mellan VSK och kommun. Din ornitolog-kollega vet verkligen inte vad han snackar om men det är inget ovanligt när det gäller antagonist-lägret…
-
5D är rätt lurig att filma med. Det är inte direkt som att filma med en handycam och nån autofocus är det inte tal om. Visst, det går att trycka på autofocusknappen men resultatet blir väl inte riktigt som man skulle kunna tro. Kameran öppnar upp bländaren till max, sen zoomar den lite in och ut tills den hittat rätt läge och då pippar det till, bilden blir nästan vit och sen är allt bra. Dock sparas Canon-filmerna i bättre kvalitet än Nikon-filmerna så det är ju ett skäl att inte köra D90.
-
Tror CL-linan ska gå i en ögla in i den andra öglan och därigenom ska sprinten gå. En skitlösning rent ut sagt. Se om du kan hitta nån annan vettigare lösning och eftermontera.
-
Vad jag menade var att när västkusten levererar är det fan världsklass. Städa efter dig samt lås och larma. Och se upp för sälsmitta på udden.
-
Sourrandia är en fet ö. Den är min.
-
Haze;545270 wrote:sourra: Thorn är ju inte den lättaste brädan att lärsa sig på. Då är Haze betydligt bättre som nybörjare bräda….
Jo, det är faktiskt en sjukt lätt bräda att lära sig på. Det är en marginell skillnad och Thorn är lättare att höjda med. FC kan jag däremot inte rekommendera som förstabräda.
kvabbso;545277 wrote:Nä sattsa på rrd´s brädor, har aldrig gjort en besviken.
Ta en kortare variant, du kommer att tröttna på en pråm efter två månader.132-136 är fan ingen pråm Farfar =) Du kommer uppskatta att åka runt på nåt som är större än en McDonalds-bricka när det är dags att kroka ur.
-
Slå till på en Thorn 134 på en gång istället så har du en skön bräda att växa med och som dessutom är grymt lätt att höjda med. Haze är grymt bra i choppigt vatten i och med att den är mjuk och absorberar stötar bra men du kommer växa ur den.