sourra
Forumsvar skapade
-
Japp. En snorig en. Men det finns likartade produkter som inte kommer ur människokroppen.
-
Lägg på sån skit som man har mot imma på dykglasögon så slipper du se ut som en astronaut.
-
Let me know if you are looking for a Pyro (Ltd. edition w camo). Now that I have got me a surfer van, I am back to wetsuits.
-
Haha, ok ok, då var det bara pris och antagligen storlek då =)
-
Meddelande till gurun: Beep my beep
-
Är vinden bara nog stark så är det bara quick release som gäller. Detta fick jag lära mig den hårda vägen i grekland för ett par år sedan då vinden vred 180 grader och gick från 8 m/s till 15 m/s och jag var ute med en bowtolva. Angåend det där med att falla in i powerzone så är olika kites olika benägna att falla på det sätt du beskriver. När det väl har hänt kan det räcka att släppa ut bommen helt men det finns ofta goda möjligheter att få bli draggad in liten bit medan kiten flyger ut ur powerzone men det brukar vara högst tillfälligt. Kör man i riktigt stark vind och det händer så är det ibland bäst att rycka qr och flagga kiten helt.
-
Jag kan föreställa mig att det var en liten överraskning att gå från 4 till 5 linor men det är bara en fråga om lite tillvänjning, sen är det lika enkelt Här är the basics för 4- resp 5-linorskites:
4-linors: Släpp bommen helt. Ta tag längst ned i ena styrlinan och håll ett fast grepp (utan att linda linan runt handen) och vänta på att kiten ska resa på sig. När den har gjort det är det bara att fatta bommen och köra igång.
5-linors: Släpp bommen helt. Dra in tillräckligt med femtelina för att kiten ska lägga sig på rygg. Ta tag längst ned i ena styrlinan och håll ett fast grepp (utan att linda linan runt handen) och vänta på att kiten ska resa på sig. När den börjar göra det möter du genom att mata ut femtelina och vips är kiten igång och det är bara att fatta bommen igen.
-
Håller med om att krimskramsandet ska hållas lågt men håller inte med om att alla är quickreleases är lika lätta att lösa ut oavsett vilken hand man råkar ha fri för stunden.
-
Vi får skramla ihop så ni kan hyra ett släp. Säljer ni yta på slidern så kan jag tänka mig att sponsra.
-
Fan vad fett! 5 meter släp är rätt mustigt. Går det att göra nån smart snabbkoppling mitt på så man kan få ned längden?
-
Jag körde på ordentligt med med såpvattenspray och vi var två som jobbade länge som fan med att jobba ut de avlånga bubblorna/vecken och så snart man fått bort en bubbla så växte den sig in igen. Antingen måste man ha en flexiblare film eller så måste man skära alt. värma filmen. hur gjorde du farfar?
-
Ja, ids-kitarna har en sån release.
-
Why go half dry? Then you still have to stand there with a bare ass in the freezing cold and you might as well go for a full wetsuit.
-
sourra
Medlem27 april, 2009 vid 19:21 som svar på: FILM: The boy who had two assholes a.k.a. Rick JensenDet finns nog nånstans du kan vända dig om du vill se tyskar få saker i ändan
-
sourra
Medlem27 april, 2009 vid 19:06 som svar på: FILM: The boy who had two assholes a.k.a. Rick JensenNån form av sliderolycka där brädan knäcktes och han fick en lång flisa rakt upp i skinkan