sourra
Forumsvar skapade
-
Ja jag väntade förgäves på att du skulle komma ned och visa upp nån ny klurig kitedetalj som du tillverkat i din gadgetverkstad.
-
Har inte byggt en grej ännu men tanken är att bygga en sänglösning med förvaring undertill som gör det möjligt att fortfarande åka 5 pers i bilen. Ska nog ta tag i det i veckan.
-
Jag kör en 13.5 Cult (2009) och väger ~77 kilo beroende på dagsformen. Jag skulle uppskatta vindspannet att gå från drygt 5 m/s upp till dryga 10, men då har man en del trimlina draget på slutet. 4m extensions ingår och är som Lelleee säger fint för att få kiten att funka i lite vind.
-
Om du känner att du behöver inspiration – kolla in det här hyffsat ambitiösa bygget: http://projectt4.wordpress.com/ och missa inte alla fotoguider. Jag fastnade för lösningen med dubbla batterier.
-
Snagit är the shit!
-
Om du har reggat dig bara för att skriva det har du gjort det i onödan. Det finns redan en annan tråd om samma ämne.
-
Olika modeller kommer i olika färger. Det finns alltså ingen standard-färgkarta så att säga.
-
Äntligen!

-
Visst kan du komma igång ett par m/s snabbare med en större kite men det gör du även med en vågis med lite rocker. Och visst kan det vara kul att lattja runt på en sån. Perfekt för att öva på straplessåkning, toeside, gybes och annat. Kolla på Loose The Straps forum så får du en uppfattning. Dessutom är vågisar med lite rocker ofta gjorda för att vara stabila när det börjar gå undan = vågis för hård vind = perfekt för sverige. Annars kan en skim vara lattjo lajbans också men de är svåra att köra i vågor.
-
Syd funkar i läjet, björkäng och olofsbo. På sydost är det olofsbo som gäller.
-
Ja det var en lågoddsare. Ta lite skärmdumpar och sånt på sån information ifall de skulle läsa detta och få för sig att ändra på sina sidor. Det har förekommit…
Erik: Häng inte upp er för mycket på nomineringar utan sikta bara på att få alla att ta sitt ansvar och gå med i föreningen. Det är svårt för folk att känna ”Jomen jag skulle nog bli en skitbra vice ordförande”. Sånt brukar ge sig när man träffas och diskuterar.
Och till sist så verkar det rimligare med tärnor än tranor =)
Henric;542472 wrote:Jag vet inte om jag är ute och cyklar i mina efterforskningar här men jag tror att upphovsmannen på länsstyrelsen är medlem i Skånes ornitologiska förening.Känns ju oväntat:)
-
Bra sås reder sig själv brukar det sägas. Well, det här är ingen sås, det är en jävla soppa. Det vore inget annat än en jäkla skam om inte samtliga som är intresserade av att hålla Skånes kitespots öppna går med och backar upp Erik i sina ansträngningar. Det är lätt att tro att man kan rädda världen genom att sitta och gnabba på Steffo men så är det tyvärr inte.
kitemaster;542446 wrote:Du som är intresserad av att det sker någonting i sådana här frågor (samt att vi har ett bättre forum för planering av åtgärder):Skicka in namn och kontaktuppgifter till mig så att vi kan sätta ihop en riktig förening. Jag har fått sammanlagt två nomineringar till styrelseposter, det räcker inte.
Det enda vi behöver är en styrelse, stadgarna är klara (kan modifieras något) och namnet klubbar vi på första mötet. Sedan har vi Skånes Kiteförening som kan slåss för JP (och alla andra spots i området) och samarbeta med andra föreningar i landet.
Jag lovar att vi ordnar minst 150 medlemmar under året genom kitesurfskolan (http://www.kite.se).
Om sedan alla vi som är intresserade av att kitesurfa i Sverige i fortsättningen anmäler oss blir vi säkert ett schysst antal innan hösten.Så kom igen nu, dags att göra något, maila mig dina kontaktuppgifter idag och helst även en nominering till styrelsen (det kommer inte vara så tungt att vara med)!!!
För övrigt så är markägarföreningen i Bjärred (några kilometer söder om JP) mycket positiva till oss kitesurfare. Under förra mötet med kustvattenrådet meddelade de att de ser oss som ett tecken på en aktiv miljövänlig bukt och tycker det är ett mycket trevligt inslag i miljön. Denna konkreta uppbackning hjälper oss i diskussioner med kommunen.
-
Nej, det finns icke-surfande folk som väljer att klippa ur citat som just ditt för att antyda att vi är ett hatiskt pack och därigenom vända folk mot oss. Jag föreslår att du ändrar ditt inlägg.
-
Bear kör någon form av Caution ser det ut som ja. De hoppar som du gör Yann.
-
Hmm, jag tar det som att du och Haze båda tycker det är bra skit med andra ord. Det skulle kosta ca 2K till min kärra. Frågan är bara vad en vanlig toning kan gå loss på. Upp till ca 3K kan jag då tänka mig att betala utan att knorra. Tips?