Forumsvar skapade

Sida 192 av 498
  • sourra

sourra

Medlem
    23 april, 2009 vid 20:52 som svar på: Ännu en nybörjare behöver hjälp med utrustningsval

Det kan nog ha sin tjusning men det har defenitivt sina baksidor =) Du kommer ha mer glädje av en nyare kite som är lättare att vattenstarta och som är mer förlåtande när du klantar dig.

• sourra

sourra

Medlem
    23 april, 2009 vid 20:48 som svar på: Nivåplugg på växellåda vw t4?

Bränslet är inte främsta orsaken. Främsta orsaken är att det känns som att man kör på fyran 🙂

Jag tänkte tanken på en Cheva för en kort stund. Sen påminde tjejen mig om att den bör gå att köra och parkera i stan och en fet cheva ryms inte i många p-hus…

• sourra

sourra

Medlem
    23 april, 2009 vid 20:33 som svar på: Åka vågor med Ian

You working on the strapless activities mate?

• sourra

sourra

Medlem
    23 april, 2009 vid 20:24 som svar på: Nivåplugg på växellåda vw t4?

Ja, och bara för att det känns som att den varvar onödigt högt. Det plus att det känns som att lådan är så sjukt tätt stegad för att klara tung last men jag kommer knappast köra den särskilt nedlastad. Men visst, det är en tysk bil så den är nog inte byggd för att köra max 80 så det är knappast några konstigheter.

• sourra

sourra

Medlem
    23 april, 2009 vid 20:18 som svar på: Tona rutjävlarna…

Aha, gott att höra. Var passform och sånt bra också? Och hur är det med själva färgen på dom, är de svarta/gråa eller mörkbruna?

• sourra

sourra

Medlem
    23 april, 2009 vid 19:58 som svar på: Tona rutjävlarna…

Har kollat på såna solarplexius-skivor och de ser ju nice ut men tydligen har folk ibland problem med att de skallrar och det verkar även kunna bli kondens mellan skivorna. Det är min sista väg ut men helst vill jag ha ”riktig” toning.

• sourra

sourra

Medlem
    23 april, 2009 vid 19:55 som svar på: Lundåkrabuktens naturreservat

Ang. tranors häckningar – Var det inte rekordmånga tranor i året trandans vid hornborgarsjön?

• sourra

sourra

Medlem
    23 april, 2009 vid 19:50 som svar på: Nivåplugg på växellåda vw t4?

Tänkte mer om det fanns nån mer vedertagen lösning. Är inte sugen på att skjuta lådan pga min egen dumhet.

• sourra

sourra

Medlem
    23 april, 2009 vid 19:18 som svar på: Nivåplugg på växellåda vw t4?

När vi pratar om T4 och växellådor – är inte bensinarens 5-stegade låda rätt lågt utväxlad? Dryga 3000 varv när man passerar 110 känns rätt galet när den andra kärran vi har ligger på 2300 eller nåt sånt. Går det att på något sätt ändra utväxlingen utan att köpa en helt ny låda?

• sourra

sourra

Medlem
    23 april, 2009 vid 18:47 som svar på: Montera parkeringsvärmare i T4

Hur avancerad är installationen på en skala 1-5 där en etta är att byta däck och en femma är att riva ur motor?

Kopplar man den direkt på kylarslangen på nåt sätt och finns det normalt sett plats för detta paket under huven i en T4?

• sourra

sourra

Medlem
    23 april, 2009 vid 14:12 som svar på: Lundåkrabuktens naturreservat

Organisera er och gulla sen med markägarna. Bäst är ju om de rent av kan se en nytta eller ett mervärde med att vi vistas på deras mark. T.ex. att vi åtar oss att göra något (hålla efter inhängnader som vi passerar t.ex.) mot att vi får klafsa över hans mark stup i kvarten. Men för långsiktighetens skull är det viktigt att en sådan överenskommelse vilar på en organisation och inte på ett fåtal individer.

• sourra

sourra

Medlem
    23 april, 2009 vid 14:07 som svar på: Montera parkeringsvärmare i T4

Tack för infon, det var det jag var inne på när jag virrade om parametersättning. Det är alltså en luftvärmare du har antar jag då. Det låter onekligen intressant.

• sourra

sourra

Medlem
    23 april, 2009 vid 14:03 som svar på: Surf säljer!

Det är bara att komma ned och ha Johanneberg som bas.

• sourra

sourra

Medlem
    23 april, 2009 vid 13:59 som svar på: Lundåkrabuktens naturreservat

Varje individ ansvarar för sina egna handlingar så de får väl sätta en polis på stranden med en kortlek som väntar till du kommer in i så fall.

• sourra

sourra

Medlem
    23 april, 2009 vid 13:29 som svar på: Ny EH Kite

Nej det ska skrivas i rött. Hör nu vad jag säger. Det är bara att gå tillbaka och editera gamla inlägg.

Sida 192 av 498
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA