sourra
Forumsvar skapade
-
@BennyTC 537997 wrote:
Härligt Sourra.
Åker mot Askim alldeles strax, lite mer västligt imorgon antagligen, var kör du då?
Vi får se, vi får se. Det finns ett särskilt ställe jag tänker på men jag måste eliminera dig om jag visar det så det får kanske bli nåt annat. Rågelund? Eller så unnar man sig lite Läje…
-
It is time for The Flanell!
-
@BennyTC 537943 wrote:
Kikade på DMI alldeles nyligen och det ser faktiskt ut att kunna bli ”tillräckligt” mycket sydväst för Askim. Dyker upp någon gång runt lunch.
Sitter i möte till kl 18 men kanske kommer förbi och låter kameran gå. I övrigt har jag snyggat till min kalender till imorgon eftermiddag så blåser det då så surfar jag.
-
Villanäs allstars! Ruggigt skön Lomo-feeling i bilderna och mycket rebelliskt med jackan oknäppt (”morsan må ha tvingat mig att ha på mig den här jackan men hon kan aldrig tvinga mig att knäppa den”). Fortsätt jobba och kul att LF öppnat upp för nationella åkare att lägga upp sina grejer.
-
I stort sett alla som svarat i den här tråden är inte att betrakta som oberoende men samtidigt så väljer man för det mesta att fortsätta tillhöra ett visst märke eller en viss butik för att man är väldigt nöjd med det som erbjuds. Så det som rekommenderas är ju saker som folk kör på och trivs med så det är ju inga osanningar som levereras, dock är kunskapen om andra märken ofta begränsad.
Vad det gäller surfer love så kan jag bara instämma i det som nämns ovan (ehh, om Naish alltså).
-
Ptja, en sak man INTE gör för miljön är att pissa ned sin polares badrum.
-
Det beror lite på vilken vågbräda vi talar om och hur långa linor du har men det är inte omöjligt att komma igång och köra så snart det finns tillräckligt med vind för att hålla kiten i luften. Men kanske 5 m/s är ett mer generellt svar för en vågis kring 6 fot. Med tanke på din vikt kan det nog gå att komma igång tidigare också.
Angående storlekar så tror jag att 15 och 9 blir göttigast med lagom överlapp mellan storlekarna men 16 och 8 bör också funka. Såg för övrigt de här annonserna där du kanske kan wheela och deala lite med priserna http://www.surfzone.se/ppc/showcat.php?cat=500&ppuser=3707
-
Rhodos har nog ett rikare liv i allmänhet men i Safaga är det nog lättare att få mycket och bra plattvattensurf. Vi var där i Mars-08 och fick 10 dagar av 14 åkbara. Helt klart intressant att vara några stycken som åker. Stebe och Svinet var också sugna men de vill eventuellt åka lite tidigare.
-
Här är allt nedsläckt utom dator (håller på att klippa). Neven har just kissat ned hela mitt badrum pga mörkret. Joy…
-
Nu när Naish ”nämnts” så kan jag säga följande om modellerna:
Köp en Cult om du vill ha en stabil och förlåtande kite med måttligt drag i kitelooparna
Köp en Torch om du vill ha kite som inte är särskilt förlåtande men som drar som ett lok i loopar och som du aldrig någonsin kommer växa ur
Köp en Helix om du vill ha nåt som är mittemellanDe flesta som börjar köra väljer Culten men det gör många erfarna åkare också så häng inte upp dig på det. Om du har möjlighet – testa och känn skillnaderna.
-
Hur trevligt det än må vara att partaja så har mötet även ett viktigt syfte. Skicka punkter som ni vill ha på dagordningen till styrelsens e-postadress.
-
@dadil 537704 wrote:
grattis!
Hahaha, det ser ju ut som om samtliga på bilden fallit från ett flygplan.
-
Det är 15 per skalle för att dra med båten. Det finns ett spot i Safaga men det är fan inte deluxe. Det är skräpig sand (hittade delar av en glasflarra där), stenigt och sämre vind än på båt-spotet. Juni och Aug verkar vara rätt lika enligt statsen på det kissiga stället: http://www.club-mistral.com/en/destinations/weather/11
Tror tempen är betydligt behagligare i Juni så jag och min bättre hälft har långt skridna planer på att åka dit vecka 24. -