Forumsvar skapade

Sida 203 av 498
  • sourra

sourra

Medlem
    2 april, 2009 vid 05:36 som svar på: ny artikel ang björkäng idag

Mmm, vi skrev en insändare om detta för en vecka sedan men jag tror vi var lite för obekväma för HNs hemliga vänner så den kom aldrig med. Läs om detta här: http://www.varbergssurfklubb.se/post/Hallands-Nyheter-och-reservatsplanerna-i-Utteros.aspx

• sourra

sourra

Medlem
    1 april, 2009 vid 20:20 som svar på: Undersökning – skolarbete produktutveckling kite

@hektor 538429 wrote:

typ flickvän asså… fast akta dig för chokladkranen

De har egyptier i Safaga som stämmer in bra på robotbeskrivningen

• sourra

sourra

Medlem
    1 april, 2009 vid 20:16 som svar på: on the loose och cape session episode 5.0

Haha, det är en viss kontrast när man ser hur stort allvar somliga tar sig själva på

”Whoa Azza, check that bird” moahaha

• sourra

sourra

Medlem
    1 april, 2009 vid 20:08 som svar på: VISNING: Onshore Short Film Festival

Hade jag fått en krona för varje gång jag hört det där hade jag varit fett rik nu.

• sourra

sourra

Medlem
    1 april, 2009 vid 09:46 som svar på: Undersökning – skolarbete produktutveckling kite

Det finns ju en DIY Kook-clamp att tillgå om man inte gillar trassliga linor. Sök och finn.

• sourra

sourra

Medlem
    1 april, 2009 vid 09:29 som svar på: VISNING: Onshore Short Film Festival

Timmar säger du? Jag är mer inne på dagar…

• sourra

sourra

Medlem
    1 april, 2009 vid 05:21 som svar på: VISNING: Onshore Short Film Festival

Kom igen nu Habo, Lellee och Anton, hur svårt kan det vara att klippa en film? Se så lätt det är.

http://vimeo.com/3952020

• sourra

sourra

Medlem
    31 mars, 2009 vid 19:42 som svar på: Spleene Kites 😉

Delta är att kiten ser ut ungefär som om man skurit ut en kil ur en apelsin. Det finns nog en trigonometrisk beskrivning av detta men med tanke på dina senaste matteframgångar så vet du nog det bättre än jag gör Ola.

• sourra

sourra

Medlem
    31 mars, 2009 vid 19:39 som svar på: Ny kite sele…???

@MatsB 538282 wrote:

Funderar på denna sele, någon som har testat den från 2008 – 2009.

http://www.fahlensurf.se/v4/product_info.php?products_id=2212

Fördelar / nackdelar..?

Idag kitade man utan handskar…..har man vårkänslor…:wink:

mats

Jag kör en Pro som är en systermodell och är mycket nöjd. Provade dock både Elite och Pro innan jag bestämde mig. Det är i princip samma men Pro har lite traditionellare design och är en aning mjukare.

Fördelar: Sjukt skön sele som effektivt håller spreaderbarfästena borta från revbenen i och med att spreadern åker in i selen.

Nackdelar: Inga direkta. Skulle väl vara då att Naish inte rekommenderar att man sätter leashen suicide i handlepass-leashen. Nu är ju detta nåt som de flesta ändå inte göra men just du kanske vill =) Att koppla fast leash fäst till femtelina, trimlina, framlina eller liknande rekommenderas dock.

• sourra

sourra

Medlem
    31 mars, 2009 vid 19:07 som svar på: Nybörjarkite?

@debkåusf 538267 wrote:

Han menar säkert ids funktionen som ger total depower. Denna form av 5:e lina funktion gör kiten helt neutraliserad. När man relesar draken fångar ids-linan upp mittenlinorna villket får till följd att draken faller ner helt utan tryck. Finns det fler än cabrinha som använder sig av detta system?:confused2:

Ja, det finns det. Det har norpat det från F-One som haft det länge. Sen finns det andra kites som flaggas på andra sätt. Dock har jag hört att alla inte är supernöjda med ids-linan i sig men det kanske de fått ordning på.

• sourra

sourra

Medlem
    31 mars, 2009 vid 19:02 som svar på: Kite Size !

Hehe, den som köper en Torch 12 som lättvindskite har inte gjort sin hemläxa. Den som köper den för att ha som kick ass-kite när det blåser 8 m/s eller mer har däremot gjort läxan.

Ska man köra lättvind ska man till en början inte ha byig vind utan den ska vara jämn och go. Sen underlättar det såklart med en SLE-kite eftersom de drar lite mer per kvadratmeter (men på bekostnad av andra egenskaper). Switchblade är ju en SLE-kite så klart den har bättre lättvindsegensdrag per kvadratmeter än en c-kite som t.ex. Torch. Istället är ju C-kites gottigare att kroka ur med än SLE-kites. Jag som oftast inte åker de 7 milen till Varberg på tveksamma prognoser är inte så jäkla brydd om lättvindssurf. Det viktigaste är att det är gøy när vinden är som det ska vara.

• sourra

sourra

Medlem
    30 mars, 2009 vid 22:11 som svar på: Nybörjarkite?

@7503 538174 wrote:

Klar med kursen i dag, å släpptes fri. De va Hevy Metall, kändes som ja flög som envante i bland. Gå en KURS handlar både om din/ andras säkerhet. Du får lära dig mer än att bara styra kiten, saker som kan rädda livhanken för dig och andra. Det är en billig försäkring. Har inget med vilket märke man väljer att göra.

Kurser redan nu? Jävlar, säsongen är onekligen igång =) Jag som trodde det fortfarande var kallt.

• sourra

sourra

Medlem
    30 mars, 2009 vid 22:09 som svar på: Nybörjarkite?

@Revert 538161 wrote:

Tack för alla bra o mindre bra svar! Jag har kollat runt för fullt i em. men det är så mycket att välja mellan. Det var 2 av er som nämde att en kurs kunde vara bra. Är det så att man kan klara det skälv om man väljer en naish, det verkar enklast isf. Eller är det så att ni som säljer naish inte orkar utbilda utan bara vill sälja?

Det är klart att ingen vill att du ska lära dig på egen hand men det var en bra första kite du frågade efter, inte om det är svårt att lära sig etc. Kurser vill man såklart att du ska gå eftersom 1) du inte ska skada dig, 2) vi inte ska få några svarta kiterubriker och 3) kurser = kiteförsäljning.

• sourra

sourra

Medlem
    30 mars, 2009 vid 21:22 som svar på: on the loose

@hengo 538143 wrote:

Azza……

Fo sho’ Hezza!

//Sozza

• sourra

sourra

Medlem
    30 mars, 2009 vid 18:38 som svar på: Måndag och tisdag…

Njää, kommer inte ifrån förrän 3 eller 4 så jag kanske får ta kvällsskiftet på stranden då.

Sida 203 av 498
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA