sourra
Forumsvar skapade
-
Ja fy vad lågt.
”Kom igen nu Margit, ta upp den där…”[YOUTUBE]cHpZvf31uko[/YOUTUBE]
-
Yupp, utförlig info kommer i dagarna.
-
Det är så svårt att skilja på alla Ghetton att det är lätt att sikta på ett men hamna i ett annat.
Söder om älven ska man inte bo men inte i östra eller västra förorterna. Centrum eller syd alltså =)
-
Jag trodde bara du dummade dig men det var ju verkligen billigt. Nästan så jag blir sugen på att köpa den. Bättre vågkite får man leta efter. Men det kan bli tufft att övertala Lina om varför jag måste ha en sjunde kite… =)
-
@Chrilleg66 516530 wrote:
Har inte bestämt mig ännu. Vilken rekomenderar du?
Känns lockande med Boavista men båda verkar bra.
Bara skönt att komma bort från stressen och få lite värme och bra förhållanden så man kan utveckla sig lite. Är fortfarande rätt mycket Noobie men det tar sig..Har ju inte varit på Boavista ännu men Sal var jag sjukt nöjd med. Det är verkligen rätt ställe att slappna av och vila upp sig. Det tar ett par dagar att komma in i lunket men sen är det så jäkla behagligt. Att vinden sen bara fönar på stadigt gör ju inte saken sämre =)
Det jag sett av Boavista på film och bilder verkar sjukt fint också och vissa jag träffat har gillat Boa bättre än Sal men det verkar vara lite delat.
-
Vindsurfarna lyckades skjuta några fler bilder på Falle
http://www.surfzone.se/forum/showpost.php?p=516273&postcount=1 -
Två saker att tänka så när man väljer smörjsmet: 1. Pyro levereras med ett slags parafinstift som påminner en del om en ljusstump och det fungerar bra. 2. Jag har läst på dyksidor att flytande smörjmedel gör det väldigt svårt att reparera dräkten om kedjan skulle haverera.
-
Jag har också problem med Zombies. Varje morgon då jag kollar mig i spegeln står det en där och stirrar på mig.
-
Om du frestar Hengo lite så är han nog sugen… Vilken ö ska du åka till?
-
Gött att det gick bra Nicco och att du hade vaket erfaret folk omkring dig. Du får gärna dela med dig av lessons learned från denna session på VSK-sidan.
När vi ändå är inne på incidenter vill jag passa på att credda Anton som snabbt säkrade en av de två kites som trasslade ihop sig nära läjetstranden i lördags em.
-
Helt korrekt Nic. Men OM det nu finns på bild så låter det som en sjukt fet dag med en underton av blåpung.
-
Det sägs att de är kusiner Kevin och Ruben så de kanske har fel på samma DNA-sträng. Kul att se riktigt feta hopp.
-
Men vad tyckte du om lokalbefolkningen?
Jäkligt trevliga. Vi hade vår hängivne chaffis Graciano som körde oss till surfet om dagarna och servitören på en av restaurangerna var vågsurfare – rätt grym enligt sig själv – och trackade oss när vi käkade där för han tyckte vi kitare var fjolliga. Senegaleserna var lite jobbiga men de lärde sig rätt snart att man inte var inne på röka gräs och kolla i butiker så det var lugnt. Dock var det lite svårt att kommunicera med bara engelska som språk så inför nästa resa är det fras-träning som gäller =)Dyrt som attan?
Det var ju billigare än hemma men visst har de lärt sig ta betalt. Tror vi betalade 40 spänn för nyfångad tonfisk och 60 för bra pizza när vi käkade ute. Dock kunde man köpa 8 apstarka caipirinhas för 200 spänn. Gungor och karuseller du vet =) Enligt en fransk ekobonde som bodde med chrille123456789 så var priserna hutlösa i Santa Maria jämfört med övriga öar.Uteställen?
Den som åker dit för att partaja lär nog blivit besviken. Själv tyckte jag det var skönt att komma hem i prima skick.Landskapet?
Ptja, nu behöver jag inte åka till Mars. Jag vet ju hur det ser ut där… =) Hur som helst är det imponerande hur Fritidsresor lyckats få Sal att se ut som en prunkande paradisö i sin katalog. Det är ju fan en sandpannkaka men stränderna är fina. Åker man dit för annat än surf så lär man inte älska stället, så mycket kan jag säga. -
Det är väl lugnt att trasha brädor så länge du hänger med en brädbyggare? =)
Fan vad fint du verkar ha det. Efter alla missade säsonger är du verkligen värd det! -
@Trumpeten 516242 wrote:
Ett ställe jag inte skulle vilja vara mer än en vecka i är Sal på Cap Verde
Var du på samma Sal som vi var Vicky? Vi var där tre veckor och hade det så jäkla gött. Träffade mycket kul folk och åkte för jämnan. Det var med vemod vi åkte hem.