Forumsvar skapade

Sida 261 av 498
  • sourra

sourra

Medlem
    23 oktober, 2008 vid 18:52 som svar på: Hur förvara prylarna i vinter?

Man blir ju lite kräsen när man kört Even Bigger Super Ginormous Manual Inflation Device ett tag 🙂

• sourra

sourra

Medlem
    23 oktober, 2008 vid 18:50 som svar på: Hur förvara prylarna i vinter?

Tänkte på all gummiskit som är i pumparna.

• sourra

sourra

Medlem
    23 oktober, 2008 vid 18:49 som svar på: Bilder söndags

Martin, du må vara grym på kite men det där var fan riktigt kass. 2300 pers alltså…

• sourra

sourra

Medlem
    23 oktober, 2008 vid 18:33 som svar på: Bilder söndags

Vad i helskotta, är det inte opererat ännu? Sjukt fina bilder som vanligt Johan.

• sourra

sourra

Medlem
    23 oktober, 2008 vid 18:20 som svar på: Ska det behövas en stil-polis

Det är en myt att hunden är människans bästa vän. Det är hundkroken som är det… =)

• sourra

sourra

Medlem
    23 oktober, 2008 vid 18:18 som svar på: Naish 2009 site is alive!
  • sourra

sourra

Medlem
    23 oktober, 2008 vid 18:17 som svar på: God förnöjelse! DK KiteWave

Hur omfattande är resan dit?

• sourra

sourra

Medlem
    23 oktober, 2008 vid 18:16 som svar på: Bästa bräda för lätt höjdtagning?

Jo jag vet att du älskar den där lösningen Jens och att du varit med om att ta fram den. Men ok, jag ska förtydliga:
    ”Stor” – Hurra?
    ”Skadar inte användaren” – Nej, de flesta QR-lösningar gör ju inte det. Dock har ett märke lyckats göra en som skar ett stort hack i näven på en användare men det har de nog rättat till vid det här laget.
    ”Lätt att koppla ihop igen” – Det är bra men långt ifrån unikt
    ”Löser ut sig ifall du släpas på magen” – Fin tanke men det kräver ju att man släpas så att chickenloopen dras mot marken. I och med att kiten sällan drar framåt/nedåt så lär denna ”feature” komma till nytta mer sällan än det föds siemesiska tvillingar.
    ”Lätt att kroka tillbaka” – Jag kan nämna många modeller som också är lätta att kroka tillbaka. Detta ser jag som en självklarhet.
    ”Det trasslas inga linor” – Nej, det brukar inte trasslas linor på kites som är gjorda för att kunna lösas ut och laddas om.
    ”Superlätt att ospinna” – Där har du en poäng. Men det förutsätter att man kör suicide leash och det gör inte alla.
    ”Superlätt att flagga” – Även när man dragit quickreleasen för att något har hänt eller att man blivit överraskad av en ökande vindstyrka?

Så till det jag gillar minst med bommen: Asymmetrisk pull-release utan ”klickläge” då alla andra går mot att göra symmetrisk push-release. Med klickläge menar jag en av/på-release, dvs drar man så löser den ut, oavsett hur långt man drar. Ozones release upptäckte jag att man kan dra i utan att den löser ut pga att man drar för kort sträcka vilket kan vara snopet.

Men bomlösningen har sina ljusa sidor också. Trimlösningen är t.ex. rätt smidig och det är lätt att justera längden på styrlinorna.

Kan vi släppa det här nu? Det var svar på tal på ett hederligt ”Ozone-vet-minsann-hur-man-gör-allt-rätt-alla-andra-är-imbeciller”-inlägg. Inget fabrikat är fläckfritt så varför ens påskina det?

• sourra

sourra

Medlem
    23 oktober, 2008 vid 17:41 som svar på: God förnöjelse! DK KiteWave

Det är bara att skicka ned farsgubben i källaren Anton =)

Sjukt nice surf det där, hur fan ska jag orka vänta ända till helgen? 09-grejerna är så jäkla trevliga.

• sourra

sourra

Medlem
    23 oktober, 2008 vid 17:26 som svar på: Ska det behövas en stil-polis

@Haze 510727 wrote:

Jag köper hellre en ny dräkt än ser ut som du gjorde på kortet i alla fall. Dessutom så be Vicky ge dig en kurs i hur man startar med bindningar om inte. Så slipper du sitta på arselet. Går faktiskt att stå och starta med bindningar.

Jag har inte en slit märke på min dräkt. Varken denna eller den gamla. Och då har jag även blivit släppad på land senast i måndags…

Vad fanken Hasse, kör du landboard i torrdräkt? Eller varför släpas du annars runt på land?

• sourra

sourra

Medlem
    23 oktober, 2008 vid 17:17 som svar på: Bästa bräda för lätt höjdtagning?

Jag tror det är samma typ av linor som används vid klättring fast tunnare och utan mantel, och såna är ju rätt stadiga. Men å andra sidan har Ozone en Quickrelease som lämnar allt att önska. Dessutom saknar man möjligheten att flagga kiten på ett bra sätt, så inget gott som inte har nåt ont med sig. Alla bomlösningar har sina för- och nackdelar eftersom kitetillverkarna vägrar göra den helt fläckfria bommen. Det är för övrigt viktigt att skölja bommen, trimlinan och QR-anordning efter varje session så man får ut eventuella sandpartiklar som kan ha nästlat sig in här och där. Jämför man med klättring så kan en lina se frisk ut på utsidan medan kärnan skavs av inifrån av smuts om man inte sköter sina grejer.

• sourra

sourra

Medlem
    22 oktober, 2008 vid 21:24 som svar på: LFkatalogen 2009

Najs najs. Det är mycket LF på Steffo nu. Några som längtar efter sina prylar? 🙂

• sourra

sourra

Medlem
    22 oktober, 2008 vid 18:44 som svar på: Bästa bräda för lätt höjdtagning?

Spinnakertejp är ju prima

• sourra

sourra

Medlem
    22 oktober, 2008 vid 17:47 som svar på: Ska det behövas en stil-polis

Slutar hans namn möjligtvis på hnK? =)

• sourra

sourra

Medlem
    22 oktober, 2008 vid 16:53 som svar på: Ska det behövas en stil-polis

Haha, den där tror jag att jag vet vem det är. Men jag tycker nog det är viktigare med en kul-polis än en stil-polis.

Sida 261 av 498
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA