sourra
Forumsvar skapade
-
@sourra 507774 wrote:
Kanske ska tillägga att det inte var några som helst problem att flyga ned från Landvetter med samma packning.
@Haze 507788 wrote:
Jag betalade inget alls för min utrustning på väg ner hit. Då hade jag 2 brädor, två våtdräkter, två selar, två bommar, en kite, extra fenor, lite reservedelar till vågbrädan. I ett vågbrädfodral. Så det var nice. SAS rules 😉
Ner hade inte jag några problem heller =)
Dit: ”Oj, den där väskan ryms inte här på bandet. Ta bort den till specialbaggage och lägg in den där.”
Hem: ”It is too much. First you go to that counter to get the voucher and then you go to that counter to pay and then you go to that counter to check in. It doesn’t matter if it is only 3 kg.”
-
Nej de tar ”bara” €15/kg men man betalar i intervall om 5. Fördelen med Ryan, Sterling & Co är ju att de faktiskt har rutiner för att ta betalt i förväg. Hatar iofs Ryan men Sterling har sjukt bra deal. Jag tror man kan få med sig närmare 80 kg för under en tusing om man använder deras surfbräde-deal + övervikt. Flyger man reguljärt så är det ju helt beroende på keeringen som sitter i incheckningen (det är fan mer förutsägbart att gå på tärningsutfall).
-
Det finns en jävla massa kitefabrikat som ingen importerar. Toby på kiteforum har en tråd där han listar alla märken som finns och det finns nog olika anledningar till att somliga av dom inte säljs i Sverige. Bland annat ligger det en del i det som Cortex skriver. Höga lagervärden och eventuella garantikostnader mer eller mindre kräver att du kör som aktiebolag för att inte riskera personlig konkurs. Tror för övrigt att några av de märken som nämnts ovan har varit och knackat på lite dörrar utan att någon nappat.
-
Jag sket i att försöka golfa mig fram och tillbaka till portugal pga 15 kg-gränsen. Det hade ju bara lett till ännu mera överviktsstraff. Nu fick jag ”bara” betala €75 för 3 kg övervikt, dvs samma belopp som Max ”Rusiak” Fresh fick betala för att ta hem en boardbag på nästan 20 kg (utöver sin övriga surfpackning). Aldrig mer TAP.
-
Kul att se att Viktor håller låda. Hälsa pöjken!
-
Tackar tackar allihopa! Jävlar vad gammal jag är nu =) Har skaffat mig en torrdräkt som jag fick komplimanger för från en 72-årig herre som var på samma spot som jag i lördags. Det är ett tecken på att man är på rätt spår. Har fått några få ljusa hårstrån vid tinningen också. Kvar att fixa är:
* Gå upp fyra ggr/natt för att kasta vatten
* Dricka kaffe kl 05:20
* Skaffa hörapparatSen är jag fullfjädrad gubbe.
-
sourra
Medlem11 oktober, 2008 vid 17:45 som svar på: Nått snille som kan räkna ut vad som har hänt??Men det är inte en segelbräda. Det är en wakeboard-ish!
-
@Haze 507358 wrote:
Naish helix är fortfarande en av de bästa liten jag har kört…
”Liten” är spanienslang för ”kites” va? 😉
-
Det är nog mest min ömmande häl och mitt trytande tålamod som gör att jag har svårt för downwinders (”Är vi framme snart? Är vi framme snart?”). Men Gonzo hade ett rätt gött upplägg på sitt förslag så inom en överskådlig framtid kan det tänkas att jag kör jag med.
-
Amen! Jag tar med gubbsurfutrustningen och lämnar mina boardies hemma!
-
Innovativt att fixa så att texten ändras varje gång. Men var det värt att stanna hemma från jobbet en hel vecka för att fixa? 🙂
-
Jag har skickat ned en 13.5 så det är bara att rocka röven!