sourra
Forumsvar skapade
-
Jag och Lina sladdar nog ned efter jobbet.
-
@hengo 486872 wrote:
Kolla in nick davies här på 0:34 http://www.youtube.com/watch?v=-IRLkGT9oCw&feature=related det är förmodligen världens snyggaste trick?! Det där ska bli mit livsprojekt
0:39 i bakgrunden är jävligt fett också.
@Trumpeten 486693 wrote:
Usch vad snyggt, det ska jag lätt börja träna på när jag får lite vågor som passar!
Välkommen till Läjet…
-
@Blackadder 489599 wrote:
Goa bilder. Inte som att trampa runt i koskit i kohagen i pissregn men ändå…
Nej jag vet. Man kan inte få allt men det var i alla fall varmt.
-
Är det sömmar som har gått sönder? I så fall är det Garanti som gäller.
-
@debkåusf 489521 wrote:
Från götet e de enklast att köra E6 söderut!:smirk:
Och från Gonzo tar man först åsnan tre mil längs stigen och sen bil därifrån.
-
sourra
Medlem12 augusti, 2008 vid 17:51 som svar på: Lite feedback om utrustning till en nybörjare!Bra skit! Torchen är grym och Solen är en jäkla go freeridebräda som funkar till allt, inkl leka freestyle. Om du någon gång får tillfälle att köra den på riktigt platt vatten ska du blunda när du karvar så kommer det kännas som om du står på en snowboard och karvar puder.
-
Hehe, många som tänkte samma tanke där 🙂
-
Nära E4? Är du säker på att det är i Gbg du skaffat lya? 🙂
-
Jag håller med dig om heaten Viktor men strandkraschandet blir det inget med. Att sätta en kite i skallen på en åskådare kommer inte underlätta vårt arbete med att hålla stränderna öppna för surf.
-
Det är en bra och relevant fråga. Förhoppningen är att det ska inkomma tillräckligt med anmälningar för att skapa en junior- och en damklass men för det krävs att vi ska kunna fylla ett heat i vardera klass. Som det ser ut i nuläget är det bara en stor klass. Men det jag hört och sett av din grabb tror jag räcker långt. Tjejer och kids – se till att era polare anmäler sig!
-
NU är jag lite trött och seg här men femtelinan (den gula) skall så vitt jag vet inte sitta fast någon annan stans än i leading edge på kiten och igenom metallöglan på chickenloopen, till din leash. Du får lägga upp nån till bild på mysteriet om du inte får till det.
-
Komplettera 300/4 med en extender så har man ett jäkligt trevligt objektiv, i synnerhet om man bländar ned ett steg eller två. Alla bilder i tråden nedan utom 1, 5 & 8 är tagna med 300/4L IS + 1.4x och jag tycker skärpan räcker rätt långt. Bilderna är knappt uppskärpta nåt alls i efterhand och allt är fotat utan stativ.
http://www.surfzone.se/forum/showpost.php?p=488246&postcount=1
-
Ok, antar att en och annan börjar fundera lite på hur det hela ska gå till. Vi gillar ju inte att ha tokmycket regler men here’s the deal i korta ordalag:
Tävlingsregler RV#1 2008
Tävlingen körs i 8 min heat.
Antalet heat bestäms utifrån det totala antalet tävlande.
Antalet tävlande i varje heat är 3-5 beroende på det totala antalet deltagare.
Tävlingen är åkardömd, dvs. under pågående heat bedömer övriga tävlande heatåkarna.
Till varje heat tilldelas åkarna var sin färg. Bedömande åkare lägger en färgad markör i resp placeringslåda (t.ex. röd åkare plats #1, blå åkare plats #2 osv.) när 8 min har passerat. Placeringsmarkörerna omräknas sedan till poäng och den åkare som har högst poäng vinner heatet. Näst högst kommer tvåa osv.
Vid oavgjort heat tillämpas utslagsheat.
Beroende på antalet tävlingsdeltagare körs antingen finalheat efter att alla inledande heat är avklarade eller så körs två semifinalheat följt av ett finalheat. Antalet platser i semifinal- resp finalheat är 3-5 beroende på antalet tävlingsdeltagare.
En avgränsad och anvisad zon utgör tävlingszonen.
Åkare kan endast bli bedömda inom tävlingszonen.
Åkare skall ej bli bedömda för icke fullbordade trick (krasch).
Säkerheten skall som vanligt alltid komma i första hand.
Den som kraschar kiten på stranden under pågående heat diskvalificeras.
Tävlingsledaren kan enhälligt besluta om diskvalificering för vårdslös körning.
Så, det var i korta ordalag. Längre ordalag kommer vid mötet på tävlingsdagens morgon. Mer info om det senare.