sourra
Forumsvar skapade
-
Det lutar åt att vår insändare kommer med imorgon. Tydligen är vi inte de enda som har skickat insändare i ämnet…
-
Sen är Edge knappast nåt att föredra om man ska köra urkrokat med va Nic?
-
Det låter som Cultarna jag kör. De har dessutom lite skön c-känsla men med alla sle-fördelar. Kolla med Southcoast om de har så du kan få testa.
-
Vet att mina päron sett lite kitesurfare utanför Rethymnon på Kreta men jag har ingen aning om det finns surfcenter och vad det är för kvalité på spoten. Hör med de här nissarna om de vet nåt om var man kan kitesurfa: http://www.kretasurf.gr/en/index.html
-
Skånes kitehallickar kommer se ännu pimpigare ut nästa säsong än vad de redan gör. Det är fan läge att skaffa päls, käpp samt en plysch-hatt med plym och börja köra Cadillac Snoop DeVille till beachen.
-
Vaddå skitvind? Det var finfint från 18 och framåt. 13.5 & 10.5 inna da air. Debkuåsf luftade åttan en vända också. =)
-
Den torde väl benämnas Torch 5 va?
-
@Pixo 482970 wrote:
Det här är inte coolt. Jag vet inte vad de har för kites i norge som kan knuffa en man flera meter men en hjärnskakning är nog lurig att fejka. Är inte Apelviken uppdelad för surf och bad, eller är det bara Björkäng?
Det är bara Björkäng som är uppdelat. Sätt lite fart på en kite på några kilo så kvittar det nog om kiten har sitt hem i Sverige och Norge. Tänk bara hur det här när en kite kraschar i full fart ned i vattnet.
@yfo 482972 wrote:
Norrmännen igen, inte bara ivägen i vattnet alltså….
”Kitesurfarna var från Oslo.”
Sjukt irreterande är dom.Det var nog bara tillfälligheter att det var norrbaggar. Tro inte att problemet sitter i nationaliteten utan det är mycket okunskap. Ulrik (Blackadder) har kontaktat Rune Ö för att få en bättre placering av skyltarna. Dessutom kommer skyltarna bli fler.
-
Nu är en ursäktande insändare skickad till HN och ett Krya-på-dig-kort skickat till Tore.
Så jävla kass detta är. Det spelar för fan ingen roll om det är högsommar och crowded på stranden eller om man så kör klockan 05:00 på morgonen i november, det är +2°C ute med snöblandat regn och det bara är en enda person på stranden – man håller inte på och trickar när det finns folk ett par linlängder downwind.
Till Styrelsen:
1) Jag hittar ingen mailadress på hemsidan.
2) Vi får fan styra upp den lokala vett- och etikettinfon och sen bomba alla utländska informationskanaler med den. -
Kom igen Svenne, hur kan du påstå att problemet inte tas på allvar? En glåmig kommentar av 30 och du väljer att hänga upp dig på den. Skit samma, du berör i alla fall huvudproblemet: Dåligt omdöme. Att hålla på att tricka eller ligga och köra nära land när det finns folk bara en linlängd downwind om en är åt helvete.
-
Ja vem vet, kanske behöver vi deras stöd för att vi hamnar i samma fack som dom? (”Det är ett sånt problem med vattenskotrar och kitesurfare i läjet”) Dock kör inte vi fram och tillbaka i läjet en hel dag i 40 knop och hoppar på vågorna så avgasutblåset hamnar ovan vattenytan vilket ger upphov till ett jävligt störigt ljud. Men vi är ute samtidigt som dom så vi kan säkert klumpas ihop med dessa skärpta människor.
-
Det är radikalt och går tvärs emot mina värderingar men samtidigt går ett förbud ännu mer mot mina värderingar. Tankar:
Ett sådant cert kan ju baseras helt på vett och etikett på Varbergs stränder, alltså oavsett om man har ett IKO/KSA-cert eller ej.
Blir det mycket administration och bök?
Kanske skulle man kunna kräva ett sådant cert för att få köra på
sommarmånaderna?Vad kan man egentligen göra om folk kör utan cert? Blir det bara en tandlös luftbestämmelse?
Hur löser man det med folk som reser långväga för att köra?
Kan man kräva att tillresta får betala för ett ”sommarkort” och de medel som hamnar i den kassan ska uteslutande användas för att förbättra säkerheten i form av skyltar, dekaler, bojar etc?
-
Vad hjälper det om fotografen är på plats när han bara tar suddiga bilder?
-
Maila den till den adress som anges på surfklubbens hemsida.
Jävlar vad illa detta är, nu krävs handling och det är snabbt. Styrelsen har möte på onsdag. Förslag: Vi skickar ett kort till stackarn som fick kiten i huvet och ber om ursäkt å alla kitesurfares vägar, förklarar att vi tycker det är helt oacceptabelt (för det tycker vi fanimej) och sen får vi följa upp detta med någon form av insändare. Kanske har någon en känning på HN så vi kan få till stånd ett reportage där sporten visas från sin bättre sida och visar på föreningens ansträngningar? Gaaaaah!!!! Jag blir lätt uprörd när jag läser den där artikeln!