sourra
Forumsvar skapade
-
Jävlar vilken kitemare, det där är ju det värsta som kan hända. Så jäkla skumt att det inte gick att lösa ut om det var en 2006:a eftersom det bara är kardborre i den där releasen. Det ska ju inte kunna kärva. Men det gjorde det, så frågan är vem som kan analysera anordningen? Brandmannen?
Kanske är det här en tankeställare till alla oss som inte har haft oturen att skada oss på detta sätt att testa våra säkerhetssystem regelbundet. Fast det såklart, det är en sak att få den att funka på land utan tryck och en annan när man hänger i luften…
-
@HappyMagnus 482652 wrote:
Det har kanske varit uppe tidigare… Men om man launchar bland kossorna på norra sidan av Läjet och surfar vågorna är det väl lugnt? Eller hur ska vi tolka de där skyltarna? Ingen kan väl på allvar mena att det inte ska surfas what so ever på dessa spots under de där tiderna? Sunt förnuft brukar man ju komma långt med men litet klarläggande vore bra för oss turistjävlar.
Ja Läjet är fair game! Ibland badar dock folk där också så då får man gå varsamt fram. Bättre att vänta 10 minuter med att gå ut om det är folk mitt i utfarten. Men sen är det bara att hålla sig en bit ut, där är inga badare. Bara idioter med vattenskoter.
-
Åhh vilket jävla meck det är att att boka surfbräda som extrabaggage på vägen hem! Man ringer TAP och eftersom de snikar på en Lufthitlerflight Frankfurt -> Göteborg så kan inte TAP boka det baggaget hela vägen så man måste fixa det separat hos LH och… Ja, ni fattar. Hur har ni andra löst detta?
-
Fan då, ska man bli stolt ägare av två twintips då?
Ang brädlängd kontra väska – ta en titt på Porter Roller-resväskan som är 145 cm. Jag har en sån och den är sjukt bra. Du kommer rymma både brädor, bindningar och kites. Jag hade med 4 kites, två brädor, tre bommar, pump, två selar, våtdräkter, rashies och boardshorts och det klagade den inte över =) Tror även golfväskan funkar bra för dig, den är lite lättare.
-
Nice att du fått med ett close call mellan benen också på bild två ovan =)
-
Nej, det är Calle Culting som lånat plattången. Fast AKA skulle nog behöva en vända också för att tämja det där goa Frodo-burret.
-
Haha, det är bara i 3 m/s och nedåt som jag behöver en tysk i full mundering som assisterar =)
-
Fan vad surt Rickard. Men du vet – det som inte dödar, det härdar… 😛
-
@WakeNils 482266 wrote:
hehe, ja det var en trevlig bräda, kitelooparna får jag nog tacka min Instinct Sport2 för dock, men ollie flat 3 hade nog brädan förtjänst i också, kanske lånar den utan din vetskap igen =)
Sport 2 A.k.a. The Spitfire…
”Prrrffffffttttt”
-
@Trumpeten 482135 wrote:
Dom är svin goa. Men köp en stor bräda annars får du det jobbigt, minst 138!!!!!!!!!!!
Snygg avatar Hengo, den är inte så lätt som den ser ut den dära.
Vicks, gäller det bara när du har en ren wakestylebräda med jävligt mycket rocker eller gäller det även på en ”vanlig” bräda som klarar bindningar?
-
Tror bild 4 ovan betyder ”Har du duschat?”. Folk blir ju så svettiga när det är så varmt.
-
Hallåja! Fan vad gött det ser ut. 13 dagar kvar…
-
Ja berätta nu älskling! Ge oss lite do:s and don’t:s!
-
@Zilversurfarn 482183 wrote:
Är lite besviken på dig Neven, kanske skulle ta och konvertera ena kryckan till ett enbensstativ, 7 av 325…:wink:
Hur gör man nu för tiden egentligen, åker till koskitstranden och hoppas på att inga badare är där, väntar till ikväll, eller åker längre söderut (eller Rågelund?). Känner ett visst agg mot alla jävla förbudsivrare just nu. Vart tänker ni köra idag, och när?
Ja det är ett jävla virrvarr. Men som kontrast tycker jag vi ska ha nedstående i åtanke. Helt klart är att vi måste förhandla fram en bättre lösning nästa sommar.
@debkåusf 451366 wrote:
Hej allihop! Ja har idag talat med Rune Österberg som är Badansvarig i kommunen. Han dementerar att ett beslut är taget men hans ambition är att det förslag(gäller komunens allmänna badplatser(badplatser som sköts av komunen)) som falle fick nys om skall bli verklighet inom loppet av 2 mån, efter ett beslut i kommunfullmäktige. I sommar har det inkommit ändlöst med klagomål från badande som känt sig bortträngda o hotade av kiteare. Därför måste restriktioner införas. Restriktionerna är istället för ett totalförbud, missköts dessa blir det totalförbud.
-
@debkåusf 482174 wrote:
Ehhh…… rosa kites!?? Varför?
Det kommer du förstå när du blir yngre. Tyst nu och njut av boost-bilderna som Neven tog på dig.