sourra
Forumsvar skapade
-
Problemet i detta fall verkar ju inte ha med vår närvaro på vattnet att göra. Personen bakom insändaren verkar ju bara ha bestämt sig för att vi ligger bakom ett massivt stigskapande. Jag har svårt att tro att vanligt folk inte tar genvägar men vi får se vart detta landar. Har skickat ett förslag på insändartext till Ulrik.
-
Då blir det sprillans nya grejer istället då.
-
Det är inte bara jag. Kalle, Nicke, Gonzo, Johan W, Neven m.fl. ligger bredvid men det är lätt att missa med tanke på hur jag ligger där i mitten och skiner.
-
Kommer det upp skyltar som säger att man inte får gå över vallen? Har för övrigt aldrig uppfattat vallen som ett problem. De surfskolor som har dispens att köra norr om bojarna kanske bör launcha söder om bojarna ändå? Jäklar vad tråkigt det är att gemene man ska sitta och elda upp sig över såna här saker. Sen tycker jag generellt att folk har rätt skev syn på saker och ting. Att skövla skog, dra nya vägar och bygga heta bostadsområden nära vattnet är lugnt men att vi går på stranden och åker på vattnet är katastrof. Jösses. Nå, får man nån insändare mailat?
-
Fan Helixen låter som en riktig fullträff! Kan inte bärga mig till jag får testa den. Falle, tar du hem femtelinamoddet till den?
-
Mig veterligen så parkerar surfare vid toaletterna och går ned längs den givna öppningen i vallen. Visserligen har jag sett folk gå över södra vallen för att nå bilar som är på södra delen av parkeringen. Dock tror jag det är fler badare än surfare som trampar runt där. Jag kan ha viss förståelse för att allmänheten inte vet att det är en surfskola som har fått tillstånd där och det måste på något sätt förtydligas om det ska vara meningsfullt att ha det så. Kan någon scanna/fota insändaren och maila den till mig (johan@jah.se) så ska jag formulera en insändare för VSKs räkning så snart jag kommer hem från jobbet.
-
Yup, där har du hela rangen för kommande generation. Dock är Torchen lite olik sig i detta 1-kvadratsutförande. Håll utkik i Varberg med omnejd, det sägs att det finns en 12 kvm Torch 5 som flyger runt där emellanåt.
-
@Hbgkitare 479031 wrote:
Cabrinha Crossbow IDS 2009 släpps redan nu i sommar!
Ja, F-one har kört den lösningen ett par år nu. Tror du har hamnat i fel tråd.
-
Nicke: Tycker outlinen ser ut att vara rätt lik 2008 men de lär ju ha ändrat lite på rocker och/eller outline och/eller flex. Sen är det nog frågan om det där inte är nye modellen FC ändå. Varför skulle de annars ta fram en sån bräda om inte just för att den ska köras av de som kör hårdast?
Nicco Nyfiken: Visst är det så att det är en Torch men jag vet inte om det är Torch 4 eller Torch 5. Bommen ser ut att höra till fyran men det säger inte så mycket om vad som är i luften.
//Mannen med den gula hatten
-
Men du Gadget, från 40 och uppåt, hur funkar det? Vad är den angivna storleken enl. LF?
-
@above_the_law 479007 wrote:
Johan:
Kör du med dubbla leashes nu för tiden för att fixa handlepasses bättre, eller är det bara Naish suuuuuuuperlånga depowerlina som spelar ett spratt igen (foto nr 6);-)!
Fin skärpa annars…
Var soft i A-bay annars mellan 11-14…Nej jag kör leashen kopplad till depowerlinan, det funkar svinigt bra. När man skrotar så trimmar kiten ned sig och ställer sig på kant i vindfönstret och väntar på action. Sen är det bara att hala in chickenloopen, kroka i och trimma upp, sen är det rock & roll igen. Tacka Neven för skärpan. Jag tackar framför allt Neven för att han tog ut mig på en bilresa. Sjukt fint gjort!
-
Ja det var märkligt… Jag och Neven var i Manetviken och göttade oss. Neven bakom kameran och jag framför. Trycket kom och gick men nian var ständigt perfekt om än jag hade i princip hela jävla depowerlinan ute på slutet.
-
För övrigt skulle allt vara bättre om alla badgäster var som åskådarna på PKRA:
Somewhere half way in the heat I went for a double back spin to pass but didn’t really get it together on the landing and crashed my kite in the crowd… They loved it!!!!
-
Lite mer grejer har siktats, nämligen Thorn 2009! Frågan är bara om det är Thorn eller Thorn FC. Hur som helst verkar den funka bra i och med att Langeree tog hem PKRA i Cabarete (vann både Singles och Doubles) och som alla vet sitter ju allt i utrustningen och inget i åkaren =)

-
Allt som står på Steffo är sant och 100% allvarligt.