Forumsvar skapade

Sida 355 av 498
  • sourra

sourra

Medlem
    17 maj, 2008 vid 23:37 som svar på: Ozone Instincts och Nobile brädor i Varberg Lördag

Vi kom ned till Björkäng vid kl 20 men Lina och Nils åkte direkt dit och de var där strax innan 18. Här är lite bilder som Jonaish tagit med min kamera idag. Tyvärr lyckades han pilla till det så det blev ISO800 så bilderna är lite korniga men what the hell…

1. Bastutunna vid spoten borde vara obligatoriskt.
    2. Neven a.k.a. Gandalf a.k.a. Kroaten a.k.a. Kvasten a.k.a. Dinjevla Fifan a.k.a. Juggen. Kärt barn har många namn.
    3. Ni som säger att Jens bara står på stranden får omvärdera er världsbild. Milkman på väg ut på surfet.
    4. Silversurfarn på väg till Danmark.
    5. Jezaja på väg mot skyarna
    6. Näsblods-Nils, lika frusen som fager.
    7. En Naish Cult och en Ozone
    8. Fråga mig inte varför Jonaish tog den här bilden men den fascinerar mig. Den pungen fascinerar mig. Eller är det magen som går ned i speedobrallorna och hela vägen bak?
    9. Herr Sourra just inkommen från downwindern med The Green Bastard i sin hand och Rusiak uppe i högra hörnet.
    10. Fru Sourra på väg ut med brädan som hon älskar mer än hon älskar sin pojkvän.

• sourra

sourra

Medlem
    17 maj, 2008 vid 21:37 som svar på: Börja kita?

@MårtenT 466184 wrote:

Jag hade en vindsurfingsele när jag började kita och det funkar hur bra som helst. Enda skillnaden är att kroken är inte lika böjd på en vindsurfing sele som en kitesele!

Det kan saknas ett handtag bak på vindsurfingselen också som i stort sett alla kiteselar har. Det är inte så dumt att ha om nån ska hålla i dig när du launchar i stökiga vindar.

• sourra

sourra

Medlem
    17 maj, 2008 vid 21:34 som svar på: Ozone Instincts och Nobile brädor i Varberg Lördag

Ja det var en jävla fin resa. Jag var på väg över till Norra Näs och morsa på alla er som var där men vi vek av söderut istället.Det var redigt gött å få träffa på lite smådyningar utanför viken. Jag har inte sett en våg sen i februari.

• sourra

sourra

Medlem
    17 maj, 2008 vid 14:17 som svar på: Habo fredag

Hahaha Chrille, jag som tyckte att jag hade en fet titel i form av ”Direktör” men du krossar ju. Ska vi smasha lite plankor och tegelstenar nån dag?

• sourra

sourra

Medlem
    17 maj, 2008 vid 09:44 som svar på: Nytt nummer av Core ute

@Brushanen 466067 wrote:

Bra tidning, men Kiteworld hann före med repotaget om kite-caten. Noter hur smidigt han tar höjd med den. Inga probs att släpa ned den från biltaket heller.
    http://www.kiteworld.tv/the-kite-cat/

Haha, jag väntar bara på att få se nån tok köra runt med en sån där pansarvagn i Läjet. Kan inte sluta i annat än tårar.

• sourra

sourra

Medlem
    17 maj, 2008 vid 09:41 som svar på: Nytt nummer av Core ute

Då narras de jävlarna med sina mailutskick.

• sourra

sourra

Medlem
    17 maj, 2008 vid 09:23 som svar på: Ozone Instincts och Nobile brädor i Varberg Lördag

Alex: Jag kommer eventuellt ned vid 15-snåret beroende på hur prognosen artar sig.

• sourra

sourra

Medlem
    17 maj, 2008 vid 09:18 som svar på: Reef-proof kites?

@rimsson 466072 wrote:

Detta hade aaaaaaaaaaaaaaldrig hänt om du hade haft en Cabrinha…:tongue:

Nej, då hade nån förbipasserande fått den i huvudet istället. Cab är fan målsökande när det gäller såna saker.

• sourra

sourra

Medlem
    16 maj, 2008 vid 22:33 som svar på: Reef-proof kites?

Positive problems with penetration for a change

• sourra

sourra

Medlem
    16 maj, 2008 vid 21:24 som svar på: Fredag/Lördag – GBG/VBG

Hur hade ni det idag Wacko? Fick ni nån vind?

• sourra

sourra

Medlem
    16 maj, 2008 vid 21:23 som svar på: Reef-proof kites?

Nu kan jag tillägga att Cult inte bara är reef-proof utan även taggsnårsproof:

Jag gav mig på att köra en vansklig självlandning idag eftersom jag var ensam på land och inte orkade hämta hundpålen. Vinden var jävligt byig och överraskade mig genom att dansa in kiten i powerzone just när jag hade ryckt i styrlinan för att kiten skulle lägga sig. När kiten ville flyga ut ur powerzone visade det sig att jag lyckats få styrlinan att sno sig runt bommen nära chickenloopen så hela rasket körde igång med en deathloop.

Just innan jag skulle rycka chickenloopen kraschade kiten rakt ned i ett stort jävla snår och när jag kom närmare såg jag buskens feta taggar. Det var en taggbuske modell elak som jag prickat och kiten satt rätt hårt i busken. Jag var helt övertygad om att kiten skulle vara redo för skroten. När jag till slut fick loss den såg jag hur en tagg satt i LE men den hade inte penetrerat tyget så jag klarade mig utan punka. Allt som allt klarade jag mig undan med ett litet litet hål i duken och tre dumskallepoäng. Snyggt.

• sourra

sourra

Medlem
    16 maj, 2008 vid 21:11 som svar på: Kite på köp och sälj

Du skulle kunna be någon Varbergsåkare kolla på den åt dig. Inspektionspunkter är väl egentligen mest se så att duken är fin och att bridles samt linor är i bra skick.

• sourra

sourra

Medlem
    16 maj, 2008 vid 15:30 som svar på: Fredag/Lördag – GBG/VBG

Varför måste mobilnäten braka ihop just nuuuu!!??!?

• sourra

sourra

Medlem
    16 maj, 2008 vid 15:25 som svar på: Kite på köp och sälj

Sunnebunne, du kommer inte ångra dig om du köper den kiten. Jag har en likadan och den är riktigt go som grundkite och kliver det upp mot 8-9 m/s kan du räkna med riiiktigt bra höjd i hoppen. Priset är helt ok beroende på skicket. Drar bra gör den också =)

• sourra

sourra

Medlem
    16 maj, 2008 vid 14:20 som svar på: PKRA freestyle & speed, svenskt rekord!

Jävlar i haket, man ser verkligen hur blästersanden yr kring benen. Det ser helt galet hårt ut. Du ser lika bitig ut som Langeree i din mundering =)

Sida 355 av 498
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA